Gå til innhold

Hmm...

Gjest Gjest_Jente18_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente18_*
Skrevet

Hallo alle sammen.

Vil egentlig bare ha synspunkter på noe.

Dataen min er ødelagt(noe med strømtilførsel, har ikke noe annet valg enn å kjøpe ny når den dør for godt), men har på ingen måte råd til ny data(fattig student). Kjøpte forsikring for 900 kr da jeg i sin tid kjøpte dataen, men tviler på at den forsikringa dekker det med strømmen da jeg tror det er min feil. Vurderer nå å rett og slett drukne dataen min med brus over tastaturet eller noe, slik at jeg kan få ny pga forsikringen. Men er veldig usikker. Det er jo absolutt umoralsk, og jeg kan jo ikke rettferdiggjøre det, men faktum er at jeg trenger en data til studiene, og har ingen penger til å kjøpe for. Ei heller er det mulighet for å få data til jul...I tillegg kjenner jeg mange som ødelegger data/mobil med vilje bare fordi de har lyst på ny dekket av forsikringen, og dette gjør meg litt frustrert...jeg tenker bare "hvorfor kan ikke jeg gjøre det samme"...Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.

Hva hadde du gjort hvis du var i min situasjon?

Og dersom jeg saboterer dataen min,vil de i butikken finne ut om problemet med strømtilførselen og vite at jeg saboterte dataen med vilje?

Tusen takk for synspunkter og hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før det vurderes om du skal få igjen på forsikringen vil dataen bli sjekket grundig av selskapets sine eksperter. Det vil komme frem ganske fort om dataen har dødd på et eller annet punkt som forsikringen dekker, og ødelagt strømtilførsel vil bli oppdaget veldig lett. Du ødelegger ikke det ved å drukne brus på tastaturet ser du, da må du hive dataen i et badekar med brus. Jeg mistet uheldigvis et stort glass brus over pc'en, og den overlevde helt fint.

Jeg ville ikke anbefale det, du kan bli anmeldt for forsøk på forsikringssvindel.

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Hvis du har "idiotforsikring" spiller det vel ikke noen rolle om den ble ødelagt fordi du ødela poweret eller fordi du "sølte" brus i den? Du får vel ny uansett?

Skrevet

Det koster 500kr for en ny strømforsyning, det koster 50kr(?) for en sikkring til PSU'en. Kjenner du noen som kan sette sammen lego kjenner du noen som kan bytte strømforsyningen.

Skrevet

Forsikringssvindel er ikke bare umoralsk, det er også ulovlig. Alle som svindler forsikringsselskapene er med på å heve hva alle andre betaler for sine forsikringer.

:fy_fy:

Gjest Simbelmynë
Skrevet

Enig med Supramundane. Å drive og svindle til seg penger er lavmål. At du er fattig gjør det ikke greit å drive med ulovlig og umoralsk virksomhet. Jeg ville aldri funnet på stjele til meg andres penger bare fordi jeg er student med dårlig økonomi.

Skrevet

om du søler brus over vil jo det også være "din feil" så skjønner ikke helt hvorfor forsikringen skulle dekke det, men ikke strømproblemet?

Har ikke veldig pc peiling, men høres da ikke ut som et strømproblem kan koste all verden å fikse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...