Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Min mor har flyttet inn i u.etg, og vi ønsker nå å kjøpe et eller annet som kan hjelpe på kommunikasjonen. Slik det er i dag, brukes jo mobiltlf. noe som er totalt unødvendig. Tenkte derfor å kjøpe intercom el. walkie-talkie til henne (oss) til jul. Noen med erfaringer her??? Og gjerne også tips til type merke, butikk - helst nettbutikk. Takk
Tuline Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Har dere vurdert et familieabonnoment på mobilen, slik at man ringer gratis til hverandre? De fleste teleoperatører tilbyr jo dette nå. Skulle tro det var lettere enn å kjøpe walkie-talkie e.l slik at man slipper å ha enda flere "duppedingser" å passe på.. Har desverre ingen forslag å komme med hvis dere allerede har bestemt dere for at dere skal gå til innkjøp av noe annet. Men lykke til uansett
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Hva med mobiltelefoner med sånn "push to talk"-greie? Altså mobiltelefoner med walkie talkie? 2-i-1!
Gjest Techsas Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 PTT - press to talk på mobiltelefoner er dessverre ikke gratis radiosamband, men noe som visstnok ikke støttes her til lands hva jeg har sett. Mener det må støttes av nettleverandøren. Det ville jo vært for godt til å være sant om det var trådløs digital forbindelsesmulighet selv om det faktisk er lov å bruke visse frekvensbånd til dette (bluetooth, wlan etc via 2,4 GHz). Men søk på intercom eller calling-apparat. Det er noe som klarer seg med et enkelt trådpar eller noe trådløst.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Min mor har flyttet inn i u.etg, og vi ønsker nå å kjøpe et eller annet som kan hjelpe på kommunikasjonen. Slik det er i dag, brukes jo mobiltlf. noe som er totalt unødvendig. Tenkte derfor å kjøpe intercom el. walkie-talkie til henne (oss) til jul. Noen med erfaringer her??? Og gjerne også tips til type merke, butikk - helst nettbutikk. Takk Ser for meg et evig mas, bare ved å trykke på en kontkt. det er kansjebedre med tlf...man tenker seg om før man tar kontakt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå