Gå til innhold

Etter en lang stund som singel

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Så lenge man ikke ramponerer felleseiendom eller griser og overlater til den andre å rydde opp og gjøre rent, bør man få lov å leve som man vil i eget hjem.

Forsåvidt. Men det krever da at man er ganske så like på mange områder - noe som selvfølgelig alltid gjør samarbeid lettere.

Men jeg har ikke noe tro på at det er mulig å leve som 2 single i et parforhold.

Mitt poeng er at det man bør jobbe mest med er å godta den andres annerledeshet, ikke å bli lik den andre for å tilfredsstille ham/henne. Hvis begge parter tenker slik gjør det ikke så mye om man ikke er helt like. Selv om det selvsagt ikke er noen ulempe om man likner hverandre og har sammenfallende vaner og idealer.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hodet mitt går litt i krøll her. Mener man "singel" som i "ikke samboende" eller som i "ikke forhold"? Synes det utgjør en vesentlig forskjell for svaret, i allfall for mitt vedkommende. Som godt voksen singel opplever jeg at jeg er mindre kresen når det gjelder å være i et forhold. Jeg forventer ikke lenger å møte "Mr. Perfect" men regner med at alle har sine unoter, og at unoter blir verre og verre å kvitte seg med med årene. (Det gjelder garantert meg også.) På den annen side er jeg temmelig sikker på at jeg er blitt mer kresen med tanke på "bo sammen" enn jeg ville vært for 20 år siden, ettersom jeg nå er blitt så vant til å bo alene at jeg ville funnet det temmelig anstrengende å bo under tak med noe som helst annet enn før nevnte hypotetiske "Mr. Perfect".

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet mitt går litt i krøll her. Mener man "singel" som i "ikke samboende" eller som i "ikke forhold"? Synes det utgjør en vesentlig forskjell for svaret, i allfall for mitt vedkommende. Som godt voksen singel opplever jeg at jeg er mindre kresen når det gjelder å være i et forhold. Jeg forventer ikke lenger å møte "Mr. Perfect" men regner med at alle har sine unoter, og at unoter blir verre og verre å kvitte seg med med årene. (Det gjelder garantert meg også.) På den annen side er jeg temmelig sikker på at jeg er blitt mer kresen med tanke på "bo sammen" enn jeg ville vært for 20 år siden, ettersom jeg nå er blitt så vant til å bo alene at jeg ville funnet det temmelig anstrengende å bo under tak med noe som helst annet enn før nevnte hypotetiske "Mr. Perfect".

Singel betyr vel enkeltindivid eller det å være alene og bo for seg selv.

I min verden betyr et (par)forhold det at 2 individer bor og lever i sammen, men kjenner jeg mennesket rett så er det sikkert mange andre definisjoner her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel betyr vel enkeltindivid eller det å være alene og bo for seg selv.

I min verden betyr et (par)forhold det at 2 individer bor og lever i sammen, men kjenner jeg mennesket rett så er det sikkert mange andre definisjoner her ;)

Bare greit å vite sånn noenlunde hva man egentlig svarer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...