Gjest Flau Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Jeg er en jente på 27 år som har utviklet et forhold til en mann på 59 år... Det største problemet er at vi begge er gift!! Vi møttes gjennom jobb, og begge to fikk ganske tidlig følelser for den andre uten at vi snakket så veldig mye sammen. Det var noe som bare skjedde, og hver gang blikkene våre møtes så "stikker" det inni meg. Vi vet begge to at det vi gjør er feil, og vi har begge to store problemer med det moralske. Men ingen av oss klarer å stoppe, og alt vi tenker på er å være sammen... Dette har faktisk pågått i 8-9 mnd nå, og følelsene blir bare sterkere og sterkere. Begge to har lyst å skille seg, men den eneste tingen som stopper oss er aldersforskjellen. Spesielt han sliter med dette. Det blir selvfølgelig også spesielt siden han har barn som er eldre enn meg og har også bernebarn. Lurer på om det er noen som har opplevd noe lignende, evt har vært sammen med en mann som er mye eldre? Skjønner at mange vil reagere negativt på dette, men håper noen kan gi meg noen gode råd... Har ikke fortalt dette til noen, den eneste jeg kan snakke med om dette er han.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Tviler på at han går fra kona, han har for mye å miste. Barn og barnebarn. Det blir et levende helvete når dette kommer ut. Lykke til med det.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Jeg er en jente på 27 år som har utviklet et forhold til en mann på 59 år... Det største problemet er at vi begge er gift!! Vi møttes gjennom jobb, og begge to fikk ganske tidlig følelser for den andre uten at vi snakket så veldig mye sammen. Det var noe som bare skjedde, og hver gang blikkene våre møtes så "stikker" det inni meg. Vi vet begge to at det vi gjør er feil, og vi har begge to store problemer med det moralske. Men ingen av oss klarer å stoppe, og alt vi tenker på er å være sammen... Dette har faktisk pågått i 8-9 mnd nå, og følelsene blir bare sterkere og sterkere. Begge to har lyst å skille seg, men den eneste tingen som stopper oss er aldersforskjellen. Spesielt han sliter med dette. Det blir selvfølgelig også spesielt siden han har barn som er eldre enn meg og har også bernebarn. Lurer på om det er noen som har opplevd noe lignende, evt har vært sammen med en mann som er mye eldre? Skjønner at mange vil reagere negativt på dette, men håper noen kan gi meg noen gode råd... Har ikke fortalt dette til noen, den eneste jeg kan snakke med om dette er han. Nå er jeg (er mann) riktignok ikke spesielt fan av parforhold som er så ulike aldersmessig. Men det største problemet ditt er jo ikke dette. Det er utroskapen. Du må jo fortelle det til mannen din, slik at han får sjansen til å gå fra deg! Jeg skjønner ikke hvordan du kan holde mannen din for narr på den måten, er han liksom verdiløs for deg eller noe.
Gjesten Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Ang. alderen, så må dere bare føle på det. Jeg har en venninne som giftet seg med en på 50 da hun selv var 24. De er virkelig perfekte for hverandre, og jeg har sjelden sett to mennesker så lykkelige. Etter hva jeg selv har erfart (ikke personlig, men dog), er det sjelden en mann (spesielt så gammel) faktisk går fra konen sin. Og hvis du har lyst på barn, kan jo det også bli et problem pga alderen hans.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Må legge til at hun som han er gift med nå ikke er mor til barna. Og vi vil begge gå fra de vi er gift med, men vi vil prøve å gjøre det "hver for oss". Altså at jeg flytter for meg selv en stund før jeg flytter til han... Mannen min er ikke verdiløs for meg nei, men jeg har ikke de følelsene for han som jeg hadde før..
Gjest Purple Haze Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 (endret) Stor aldersforskjell trenger ikke bli noe problem, men det kan fort bli det. Mange menn på nærmere 60 holder seg godt, men tenk 10 år fram i tid. Da er han nesten 70, og helseproblemene kan begynne å komme. Du kan ende opp som pleier for mannen din før du er 40. Og ja, jeg er klar over at det kan skje om man har yngre partner også, men oddsene er tross alt mindre da. Endret 29. november 2009 av Purple Haze
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 Må legge til at hun som han er gift med nå ikke er mor til barna. Og vi vil begge gå fra de vi er gift med, men vi vil prøve å gjøre det "hver for oss". Altså at jeg flytter for meg selv en stund før jeg flytter til han... Mannen min er ikke verdiløs for meg nei, men jeg har ikke de følelsene for han som jeg hadde før.. Så du mener at endrede følelser rettferdiggjør utroskapen? Uansett, selv om du går fra mannen din så må du fortelle ham om hva du har gjort. Ingen fortjener å bli lurt på denne måten.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 Det er for øvrig naturstridig at eldre menn er sammen med yngre kvinner.
Gjest Emera Skrevet 29. november 2009 #9 Skrevet 29. november 2009 Har du barn? Vil du ha barn? Vil han ha flere barn? Slike spørsmål kan virke uviktige når man er veldig forelsket, men kan bli vesentlige etter hvert.
Supramundane Skrevet 1. desember 2009 #10 Skrevet 1. desember 2009 Uansett om det kan bli dere to eller ikke, bør du ikke rydde opp hjemme FØR du besvarer det spørsmålet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå