Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hos mor og far serveres det kalkun, ribbe, medisterkaker, lyse medisterpølser og engletisser pluss tilbehør. Samboeren til broren min er muslim, derfor spiser vi kalkun også.

Svigerfar er dansk, så hos dem serveres det svinestek eller ribbe og brune kartofler (😍) med tilbehør. 

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det ribbe med pølse, medisterkaker, surkål og mandelpoteter. Ribbe er god mat, men jeg fikk det litt i halsen i fjor, så jeg kommer nok til å nøye meg med pølser og medisterkaker etc. i år. :)

Skrevet

Nøttestek 🤤

Anonymkode: 84616...01a

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

I år blir det pinnekjøtt med tradisjonelt tilbehør.

Skrevet (endret)

Røkt julepølse, rosenkål, poteter og brun saus 😄

*pinnekjøtt, kålrabistappe og flåd serveres også men er noe jeg ikke spiser 😂

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, Ariana807 skrev:

Røkt julepølse, rosenkål, poteter og brun saus 😄

*pinnekjøtt, kålrabistappe og flåd serveres også men er noe jeg ikke spiser 😂

Høres godt ut! :biggrin:

Men hva er flåd? Aldri hørt om. Googla det, men alt jeg får opp er fiskeutstyr, regner med at ingen spiser det, verken til jul eller andre tider av året. :fnise: 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, SardintrollReturns skrev:

Høres godt ut! :biggrin:

Men hva er flåd? Aldri hørt om. Googla det, men alt jeg får opp er fiskeutstyr, regner med at ingen spiser det, verken til jul eller andre tider av året. :fnise: 

Tenkte litt over det når jeg skrev det, mulig det er et dialekt ord 🤔 Det blanke fett-saus-kraft-greiene som serveres som saus med pinnekjøttet 😄

Endret av Ariana807
Skrevet
8 minutter siden, Ariana807 skrev:

Tenkte litt over det når jeg skrev det, mulig det er et dialekt ord 🤔 Det blanke fett-saus-kraft-greiene som serveres som saus med pinnekjøttet 😄

Åja, den litt sur-søte sausen? :) Liker den selv, men kan godt forstå at det ikke er for alle. xD 

Skrevet
55 minutter siden, SardintrollReturns skrev:

Åja, den litt sur-søte sausen? :) Liker den selv, men kan godt forstå at det ikke er for alle. xD 

Har faktisk aldri smakt 😂 men det bare seg ikke godt ut 😅😂 tar ikke mye ekstra tid å varme opp noe brun saus fra fryseren til megselv på jul, så jeg får det jeg vil ha 😄

Skrevet

Ribbe, skinkesteik, medisterkaker, medisterpølser, røkte kjøttpølser og røkt svinekam med poteter, surkål, grønnsaker og brun saus (pluss sprø svor selvsagt)

Skrevet
11 minutter siden, Ariana807 skrev:

Har faktisk aldri smakt 😂 men det bare seg ikke godt ut 😅😂 tar ikke mye ekstra tid å varme opp noe brun saus fra fryseren til megselv på jul, så jeg får det jeg vil ha 😄

Anbefaler å ta en bitteliten smak om du får mulighet, ellers er jeg enig i at det bare er tull å tvinge i seg ting man ikke liker bare fordi det er tradisjon, og brun saus er også nam. :Nikke: 

Skrevet

Vanligvis pinnekjøtt. I år litt usikker, skal jobbe hele julen og er alene hjemme, så blir kanskje ribbe bit med lefser og sennep etter jobb. Så tar vi pinnekjøtt på nyttårsaften. 

Skrevet

Klokka tolv har vi risgrøt og mølje. 

Til middag har vi pinnekjøtt og pølse, ribbe, medisterkaker, medisterpølser og alt tilbehør som hører med. 

Til dessert har vi riskrem, is og krumkaker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...