Gjest Bianca28 Skrevet 13. september 2010 #101 Skrevet 13. september 2010 Ja, hva spiser dere på juleaften? pinnekjøtt med kolrabistappe. mmmmm
Dresden Skrevet 13. september 2010 #102 Skrevet 13. september 2010 (endret) Ribbe, medisterpølser og medisterkaker med tilbehør. Til dessert varieres det mellom multekrem og riskrem. Endret 6. januar 2016 av Dresden
Tiger Girl Skrevet 13. september 2010 #103 Skrevet 13. september 2010 Medisterkaker, julepølser, poteter, kålrabistappe og surkål...og det skal være tørt uten saus....BEST(pappa har nesten det samme, vi er like sære, mens mamma har pinnekjøtt) vann i munnen nå ja... Riskrem og moltekrem til dessert (2 forskjellige fordi mamma og pappa kommer fra hver sin del av landet)
Gjest Cupcakes Skrevet 13. september 2010 #104 Skrevet 13. september 2010 kommer ann på hvilket av foreldrene mine jeg er hos, er det hos mamma har vi lammekjøtt, mandelpoteter, sopp, selskaserter, saus og salt potetgull til. og til dessert får vi velge mellom multekrem og bringebær krem til kromkakene er jeg hos pappan min består middagen av enten det samme som hos mamma (siden det er dette vi er vokst opp med fra vi var små) eventuelt blir det kalkun som kona til pappa lager med masse godt fyll og tilbehør. til desser har vi stort sett alltidg riskrem hos pappa har prøvd å spise varm ribbe en gang når vi var hos en onkel, det resluterte i at nesten alle vi fra "lammelår" familien ble dårlige :gjeiper: vi pleier å spise julegrøt med mandel på lillejuleaften vi da før vi pynter treet. og på juleaften har jeg begynt å bli med til samboer for å spise julegrøt med dem før jeg drar til en av mine foreldre.
Sirene Skrevet 13. september 2010 #105 Skrevet 13. september 2010 Hjemme spiser vi kalkun med poteter, pappas fantastisk gode saus, og annet diverse tilbehør, med mammas nyydelige iskake til dessert. Bedre blir det ikke :D
supersopp Skrevet 22. september 2010 #106 Skrevet 22. september 2010 Pinnekjøtt! og riskrem med rødsaus (og mandel)til dessert! Er nesten det jeg gleder meg mest til ved julen hehe..
Gjest Lunacy Skrevet 26. september 2010 #107 Skrevet 26. september 2010 Hjemme hos foreldrene mine har det alltid blitt servert laks på julaften, av alle ting. De siste årene har det variert litt mellom ribbe og pinnekjøtt. Selv skal jeg lage pinnekjøtt i år, for første gang, med kålrabistappe og poteter til. Spent på om det blir vellykket Og riskrem til dessert.
Lista Skrevet 26. september 2010 #108 Skrevet 26. september 2010 Det er IKKE vanlig i det hele tatt der jeg er oppvokst, der bruker vi ribbefettet! Brunsaus er for meg altfor hverdagslig, og det passer ikke til julemiddag Hva er poteter da? Det er jo hverdagslig det og. Hvor er du fra da? 1
Gjest Miam Skrevet 27. september 2010 #109 Skrevet 27. september 2010 Hva er poteter da? Det er jo hverdagslig det og. Hvor er du fra da? Jojo, men poteter passer jo til det meste, jeg mener bare at brunsaus ikke hører med til julemiddagen, i alle fall ikke den vi spiser. Det må jeg få lov! Jeg er født og oppvokst på Sunnmøre, og majoriteten spiser den middagen vi spiser, eller lutefisk. Selvfølgelig finnes det unntak og andre egne tradisjoner...
Gjest gjest Skrevet 14. oktober 2010 #110 Skrevet 14. oktober 2010 Til juleaften spiser vi ribbe og julepølser med surkål, sylteagurk, og poteter med tyttebærsaus og ribbefett til potetene. Dessert blir det fruktcoktail med pisket fløte og vaniljesaus. Og riskrem med rødsaus. Skikkelig kos juleaften.
Sophie-Ann Skrevet 16. oktober 2010 #111 Skrevet 16. oktober 2010 Urøkt pinnekjøtt, kålrabistappe, poteter og sø i fra kjøttet. TIl dessert har vi krumkaker med multekrem/bringebærkrem. NAM!!!
Miss Desiree Skrevet 16. oktober 2010 #112 Skrevet 16. oktober 2010 Pinnekjøtt med kålrotstappe til middag Fruktcoctail med vaniljeis til dessert
cilipili Skrevet 16. oktober 2010 #113 Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Vi er veggiser så her er det nøttesteik Desserten er alltid riskrem. Vi pleier å feire julen hos svigerforeldrene mine. Da blir det er ribbe på resten av gjestene. Er fra vestlandet, men de liker best ribbe av en eller annen grunn Endret 16. oktober 2010 av cilipili
Alvina Skrevet 16. oktober 2010 #114 Skrevet 16. oktober 2010 Ribbe, lammestek, pinnekjøtt... Det varierer. Noen ganger både og, hvis det er muslimer eller jøder til middag. Og riskrem, den er en saver.
Gjest Opus Skrevet 16. oktober 2010 #115 Skrevet 16. oktober 2010 Vi serverer ribbe, medisterkaker, sossiser, surkål, rødkål, poteter, en spesiell brun saus med litt rødvin, kålrotstappe, erter, sky av ribbefettet. Jeg spiser medisterkaker, sossiser, surkål, brun saus, og poteter. Hater ribbe
Tabris Skrevet 16. oktober 2010 #116 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg er vokst opp med reinsdyrsteik på julaften. Hva det blir i år er jeg ikke sikker på.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #118 Skrevet 10. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: . Anonymkode: 5e1ef...306 Hvorfor? Det holder nå eller? Anonymkode: e8697...2db 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #119 Skrevet 10. oktober 2019 On 11/30/2009 at 11:27 PM, Guest Gjest said: Ryper, ringerikspoteter, russiske erter, potetgull, fløtesaus, rognebærgele..mmm.. God forslag. Anonymkode: 5e1ef...306
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #120 Skrevet 10. oktober 2019 On 12/18/2009 at 12:27 AM, Zzyzx said: Vi kjører helstekt and på dansk vis med hjemmelaget rødkål, karamelliserte småpoteter, vanlige poteter og saus laget på kraft kokt av innmaten. Selve anda fylles med svisker og epler. Nice Anonymkode: 5e1ef...306
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå