Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da jeg var yngre hadde vi ribbe og diverse fjærkre som hadde blitt høstet i løpet av året.

Men de siste årene har det alltid vært pinnekjøtt, poteter og kålrabistappe. Helt klart det som er min favoritt, selv om jeg syns både kalkun og ribbe kan være fantastisk bra det også - så det har vi som regel alltid i løpet av romjula/på nyttårsaften.

• 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi feirer borte, og de pleier å spørre meg. Jeg vil gjerne ha kylling. De spiser pinnekjøtt og fisk.

Skrevet

I år drøyer jeg julemiddagen til 1.dag. Orker trolig ikke middagskjør når jeg kommer hjem etter jobb. Kjøper bare en og annen julete fjordland, for at det ikke skal bli for hverdagslig, så kan jeg nyte duften av pinnekjøttdamp med hvilepuls på lørdagen.

Skrevet

Ribbe og pinnekjøtt.

Og riskrem til dessert :)

Jeg er vant til tiur til hovedrett og sitronfromage til dessert, men har innsett at det er sært og har med glede adoptert mannens tradisjoner :):)

Skrevet

Pinnekjøtt med kålrabistappe, ribbefett og poteter med juleøl og evt. akevitt. Dessert ris- eller multekrem.

Samme her. Nam!

Skrevet (endret)

Pinnekjøtt, ribbe, pølser, mør (morr eller hva dere nå kaller det i resten av landet :gjeiper: ), kålrabistappe, rødkål, medisterkaker, og ribbefett. Kjenner jeg blir mett bare av å tenke på det :fnise:

Edit: Ehm, og poteter selvfølgelig!

Endret av Miam
Skrevet

Pinnekjøt, svineribbe, kålrabistappe, surkål, heimelaga julepølser (gilde burde vore forbudt!), ribbefett og poteter. Riskrem til dessert.

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, sosisser, hjemmelaget brun saus (med ribbekraft), surkål, rødkål, rødbetter, grov sennep og mandelpoteter. Til middagen drikker vi juleøl og akevitt.

Til dessert er det enten krumkaker med multekrem eller riskrem med rød saus og mandel i.

Skrevet

Venligvis er det ribbe, men i år skal jeg sannsynligvis feire jul på "andre siden" av kloden, så jeg vet ikke helt hva det blir. Et eller annet av lam eller svin blir det nok.

Skrevet

Feira heima og sjå mammo og pappen:

Pinnakjøt, kålrabistappa og kokte poter :) Familien pleie og ha surkål og rødkål til, men da lika ikkje eg ;)

Og til dessert : riskrem med mandel og raud saus :jepp:

Sjå svigers :

Heimelaga fiskesuppe til forrett, torsk med koke poter og grønnsaker til hovedrett og multekrem eller himmelsk lappskaus til dessert.

Me passa på å eta den andres julemiddagtradisjon 1 juledag om det er mulig :)

Gler meg til jul :jepp: finn snart fram julesytøyet :sjenert:

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, innmatpølser, poteter, brun saus, surkål og makaronistuing (det er så utrolig godt). Eeelsker julemat :) Hadde jeg fått servert pinnekjøtt på julaften hadde jeg blitt fryktelig skuffa og kvelden hadde vært ødelagt.

Skrevet

Før spiste vi kalkun, de siste par årene har det vært vegetarmat (veldig godt det og, men savner julematen jeg vokste opp med:(). Håper på å få lurt inn noe medisterkaker eller noe i år da:P

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, innmatpølser, poteter, brun saus, surkål og makaronistuing (det er så utrolig godt). Eeelsker julemat :) Hadde jeg fått servert pinnekjøtt på julaften hadde jeg blitt fryktelig skuffa og kvelden hadde vært ødelagt.

Og hadde jeg fått servert brunsaus til julemiddagen tror jeg at øynene mine hadde falt ut av hodet! Så... Forskjellige er vi ;)

Skrevet

Ribbe, medisterkaker og medisterpølser med grønnsaker og brun saus. Til dessert er det iskake og kransekake. Var skikkelig nedtur et år jeg var med eks'en min til hans foreldre og fikk riskrem til dessert :( Juletradisjoner tuller man ikke med!

Skrevet

Og hadde jeg fått servert brunsaus til julemiddagen tror jeg at øynene mine hadde falt ut av hodet! Så... Forskjellige er vi ;)

Brun saus er jo vanlig til ribbemiddag?

Skrevet

Pinnekjøtt, poteter, dampet strandamør, vossakorv, middagspølser, kålrabistappe, rødkål, surkål og ikke minst ribbefett. I tillegg er det brus, pils og akevitt på drikkemenyen. Til dessert, rett før nissen kommer, har vi riskrem med rødsaus :)

Jeg forbinder ikke ribbe (svineribbe) med jul, for det har vi så mange ganger ellers i året som søndagsmiddag. Julemiddagen må for meg inneholde pinnekjøtt, mør og ribbefett! :rødme:

Skrevet

Hovedrett: Ribbe, kjøttkaker, poteter, surkål og brun saus

Dessert: Multekrem

Skrevet

Brun saus er jo vanlig til ribbemiddag?

Det er IKKE vanlig i det hele tatt der jeg er oppvokst, der bruker vi ribbefettet! :) Brunsaus er for meg altfor hverdagslig, og det passer ikke til julemiddag :snurt:

Skrevet

Vi spiser ribbe med sprøstekt svor, hjemmelagde medisterkaker, julepølse, poteter, brunsaus, surkål, rosekål og tytebær.

:nisselue:

Skrevet

Avhengig av hvor vi feirer jul, er det enten pinnekjøtt med kålrabbistapp etc. eller ruteribbe med medisterpølser, medisterkaker etc. Alltid riskrem til dessert.

Så tar vi den middagen vi ikke fikk på julaften på første juledag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...