*Numi* Skrevet 30. november 2009 #41 Skrevet 30. november 2009 Ribbe, medisterkaker, julemedisterpølse, rødkål, poteter og sky. Multekrem til dessert. Glassflaske Cola er min faste julemiddagsdrikke. Jul ja! Gleder meg! Andre dag har vi skinkestek med surkål/rødkål f.eks. og evt karamell eller sjokoladepudding eller iskake til dessert.
annamaria8 Skrevet 30. november 2009 #42 Skrevet 30. november 2009 Pinnekjøtt, kålrabistappe, poteter og sjy. Riskrem til dessert. Førstedagen er det oksestek. Sviskegrøt til dessert.
mia83 Skrevet 30. november 2009 #43 Skrevet 30. november 2009 Ribbe, medisterpølse, hjemmelagde medisterkaker, hjemmelaget surkål, poteter, noe grønnsaker og ribbefett. Til dessert er det både multekrem og riskrem, fritt valg Vi drikker julebrus eller øl til maten.
Jamp Skrevet 30. november 2009 #44 Skrevet 30. november 2009 Mm, is med varme molter har vi aldri spist til jul, men det fikk jeg skikkelig lyst på. Jeg er dessverre ingen tilhenger av krem, og syns derfor ikke moltekrem er noen vinner, men is med varme molter blir jo noe helt annet. Det er jo også hakket mer tradisjonelt enn fruktdessertene jeg pleier å slå et slag for. Siden jeg ikke spiser kjøtt, går jeg glipp av mange tradisjonsretter i jula, så da blir det liksom ekstra gøy med den tradisjonelle julematen jeg faktisk kan/vil spise. Det anbefales! Multekrem er jo veldig tradisjon, men kan bli litt tungt, særlig etter masse god middagsmat. Is med varme multer er nesten det samme, men mye friskere!
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #45 Skrevet 30. november 2009 Ryper, ringerikspoteter, russiske erter, potetgull, fløtesaus, rognebærgele..mmm..
Mermaid Blues Skrevet 1. desember 2009 #46 Skrevet 1. desember 2009 Foreldrene mine spiser ribbe, medisterkaker, pølser, sosisser, hjemmelaget surkål og potet, og riskrem med jordbærsaus til dessert. Jeg tåler ikke svinekjøtt, så selv har jeg eksperimentert med endel forskjellige ting. En periode spiste jeg struts, men de siste årene har jeg hatt ovnsbakt kveite og grillet asparges, samt at jeg må ha litt av surkålen til far =) 1.juledag spiser vi lutefisk og dampet steinbit, og 2.juledag har vi hjort. På nyttårsaften er det pinnekjøtt med kålrotstappe og poteter. I tillegg har vi sterke tradisjoner med frokoster i romjula hvor alt lages fra bunnen av; leverpostei, kalvepaté, sidesylte, hodesylte, lammerull, gravlaks, sennepssild, glassmestersild, sursild og tomatsild, etc. Så adventstiden i barndomshjemmet har stort sett bestått av matlaging døgnet rundt I år skal jeg feire med svigers og de spiser kalkun Når sambo og jeg engang begynner å lage egen jul tror jeg vi lander på enten kalkun eller pinnekjøtt.
The Kitten Skrevet 1. desember 2009 #47 Skrevet 1. desember 2009 (endret) Vi spiser pinnekjøtt. De andre spiser med kålrabistappe og poteter til, men jeg spiser det med poteter og hvit saus. Det høres sært ut, men det er faktisk godt. Vi drikker øl til maten. Endret 1. desember 2009 av The Kitten
Gjest Gjest_gekki_* Skrevet 1. desember 2009 #48 Skrevet 1. desember 2009 Vi har alltid pinnekjøtt med kokte poteter, brun saus og kålrabistappe. Dessert...hmm, husker faktisk ikke! Fruktsalat med krem kanskje?? Nå har jeg blitt vegetarianer siden sist, så i år har jeg ikke peiling på hva jeg skal spise! Men finner nok ut av det!
^^Belle^^ Skrevet 1. desember 2009 #49 Skrevet 1. desember 2009 Er det ingen her som spiser Dronning Maud pudding til dessert? Til middag spiser vi pinnekjøtt, ''kollerabistappe'' (kålrotstuing), ihjelkokte poteter uten skall og sjy. Årh, nå gleder jeg meg til jul!
putit Skrevet 1. desember 2009 #50 Skrevet 1. desember 2009 Hjemme hos mamma og pappa i år skal det være både ribbe og pinnekjøtt. Jeg bryr meg fint lite om hva som serveres, er ikke spesielt glad i noen av delene. Tilbehøret er sikkert det det pleier, og desserten husker jeg faktisk ikke hva vi pleier å ha. Riskrem kanskje?!
pantertante Skrevet 1. desember 2009 #51 Skrevet 1. desember 2009 Om formiddagen spiser vi risengrynsgrøt med mandel, hvor premien er en stor marsipangris. Til middag MÅ det være pinnekjøtt med poteter, kålrabistapp og ribbefett. Til dette drikker vi øl og akevitt og rødvin til de som vil ha det. Dessert er multekrem og riskrem med rød saus. Nyttårsaften er det også pinnekjøtt. Mmmmmmmmm..... kan nesten ikke vente jeg.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #52 Skrevet 1. desember 2009 Vi har pinnekjøtt, "kålerabistappe" altså kålrotstappe, poteter (ikke mandel) og sjy. Drikker øl og brus. I år blir det også akevitt til mannen min som feirer med oss for første gang <3
Mariaflyfly Skrevet 14. desember 2009 #53 Skrevet 14. desember 2009 Ribbe, julepølse, innmatpølse, sossiser, hjemmelagede grove medisterkaker, hjemmelaget surkål, saus, mandelpoteter og rørte tyttebær - Må ha Solo til julemiddagen. Riskrem til dessert.
Nique Skrevet 14. desember 2009 #54 Skrevet 14. desember 2009 Risgrøt på dagen (rester blir til riskrem), pinnekjøtt med kålrabistappe, poteter og sjy Øl/mineralvann/aquavit, evt vin for de som ønsker det. Nevnte riskrem til dessert, alternativt karamell/sjokoladepudding, riskrem prioritert.
Skade Skrevet 14. desember 2009 #55 Skrevet 14. desember 2009 i år bli det ribbe med surkål, rødkål, tyttebær, poteter OG Pinnekjøtt med kålrabistappe! Og den selvfølgelige moltekremen og krumkaker til dessert!
Arkana Skrevet 14. desember 2009 #56 Skrevet 14. desember 2009 Vår julemiddag er kalkun. Mannen er vant til pinnekjøtt, men det er vel noe av det verste jeg vet og dermed uaktuelt som julemiddag.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #57 Skrevet 14. desember 2009 Pinnekjøtt med vossakorv og kålerabistappe. Ingen er spesielt glad i riskrem hos oss (heldigvis) så vi har heller karamellpudding eller fruktsalat med is til dessert. En eller flere av juledagene spiser vi lutefisk med potetlompe og godt smør. Det hender vi har juleribbe med svor, men det er ikke noe tradisjon.
toyses Skrevet 15. desember 2009 #58 Skrevet 15. desember 2009 Jeg ser det er mange som spiser ribbe eller pinnekjøtt i jula. Vi har kveite og lutefisk på julaften. Kveite har blitt en tradisjon fordi da vi var små likte vi ikke lutefisken, så den har fulgt med. Lutefisken serveres med potetstappe, hjemmelaget lefse, rømme og smør.
Gjest Emera Skrevet 15. desember 2009 #59 Skrevet 15. desember 2009 Her er det kalkun. Riskrem med rød saus og krumkakeskåler til dessert.
Gjest gull Skrevet 15. desember 2009 #60 Skrevet 15. desember 2009 det blir dessverre nudler i år noe annet har vi ikke råd til vi ble kastet ut sist uke av familiene våres , siden vi har valgt å gifte oss , han er kristen og jeg er muslim , så nå bor vi hos en kompis og må bruke de fleste spare pengene på leie leilighet og depositum , huff livet er vanskelig:(
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå