Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pinnekjøtt med kålrabistappe, mandelpoteter, vossakorv og innmatpølse. Øl og akevitt til.

Tidligere spiste vi ribbe, medisterkaker, sosisser, mandelpoteter og surkål. Men vi har "konvertert" til pinnekjøtt på julaften, så kommer ribba senere i jula.

Vi har gått fra multekrem til is med varme multer til dessert. Men jeg tror at både fruktsalat og riskrem har vært innom. Eller har det kanskje vært de andre juledagene?

Nå ble jeg sulten! :spise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har gått fra multekrem til is med varme multer til dessert.

Mm, is med varme molter har vi aldri spist til jul, men det fikk jeg skikkelig lyst på. Jeg er dessverre ingen tilhenger av krem, og syns derfor ikke moltekrem er noen vinner, men is med varme molter blir jo noe helt annet. Det er jo også hakket mer tradisjonelt enn fruktdessertene jeg pleier å slå et slag for. Siden jeg ikke spiser kjøtt, går jeg glipp av mange tradisjonsretter i jula, så da blir det liksom ekstra gøy med den tradisjonelle julematen jeg faktisk kan/vil spise.

Skrevet

Min familie spiser lutefisk med hjemmelaget lefse og melkegryn.

Drikke er hjemmelaget øl med einebær.

Dessert pleier å være multekrem.

Svigers spiser ribbe, medisterkaker, -pølser, ertestuing, rødkål, rosenkål, mandelpoteter, tyttebær, bruns saus, flattbrød og potetgull (salt eller salt og pepper).

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøtt, julepølse a la svinemør (ikke sånn hvit!), poteter, kålrabistappe, rødkål! Mmmmmm :)

Skrevet
Min familie spiser lutefisk med hjemmelaget lefse og melkegryn.

Drikke er hjemmelaget øl med einebær.

Dessert pleier å være multekrem.

Svigers spiser ribbe, medisterkaker, -pølser, ertestuing, rødkål, rosenkål, mandelpoteter, tyttebær, bruns saus, flattbrød og potetgull (salt eller salt og pepper).

Hva liker du beste egentlig? Må bare spørre... Jeg liker faktisk ikke lutfisk. Har prøvd iherdig!

Skrevet

Ribbe med surkål, svisker, kokte mandelpoteter (eller brødskive for, meg, da. :fnise: ) og middagspølse.

Ingen dessert eller kaffe og kaker. :sjenert:

Skrevet

Pinnekjøtt med sjy, kålrabistappe, maneldpoteter og julepølse. Riskrem til dessert somregel :) akevitt, juleøl og vin til maten. Eller, jeg må vel drikke julebrus sammen med resten av barna :) kanskje jeg får ltit alkoholfritt juleøl? :)

GLEDER MEG SÅÅÅÅ TIL JUL! <3

Skrevet

Tidlig på dagen (ca. 12-tiden): Lutefisk med bondesmør og poteter og med en skål risengrynssuppe ved siden av (tynn risengrynsgrøt)

Etter kirketid (ca. 18.30): Pinnekjøtt med kålerabistappe, poteter, tyttebærsyltetøy (og sennep og ketchup til de som liker det (de fleste)). Riskrem til dessert.

Rødbrus i glassflasker fra Hansa til begge måltidene.

Skrevet

Vi spiser risengrynsgrøt på dagen, ved lunsjtider. Og deler av den blir brukt til riskremen, som vi skal ha til dessert etter julemiddagen. :spise:

Skrevet

Spiser pinnekjøtt med poteter, hjemmelaget kålrabistappe, mårpølser og løk stekt på svak varme i litt pinnekjøttfett :)

Dessert, riskrem/karamell pudding :)

Skrevet

Vi spiser pinnekjøtt med poteter, kålrabistappe, rødkål, surkål og hjemmelaget mårpølse + julebrus fra Hansa.

Skrevet
pinnekjøtt med hvit saus<3 julebrus og litt alkohol til drikke

Kan jeg få spørre om hvor du er fra? Har aldri hørt om hvit saus til pinnekjøtt før, så det er derfor jeg spør. :fnise:

Vi spiser ribbe med hjemmelaget tyttebærsyltetøy, hjemmelagde medisterkaker, julepølse, rød- og surkål, poteter og saus laget av sjy og fløte. De som vil spiser også svoret fra ribba.

Til dessert er det dessverre hjemmelaget riskrem med hjemmelaget bringebærsaus. Spiser desserten kun for mandelen, men det får jeg dessverre sjeldent. :gjeiper:

Skrevet
Hva liker du beste egentlig? Må bare spørre... Jeg liker faktisk ikke lutfisk. Har prøvd iherdig!

Siden jeg er oppvokst med lutefisk på julekvelden blir det ikke helt det samme uten. Syns egentlig ikke at den smaker så veldig mye jeg, må ha på masse salt og pepper.

Ribbe spiser vi uansett senere i julen og medisterkaker er jeg ikke så glad i.

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, brun saus og poteter. Fruktsalat til dessert.

Men jeg spiser ikke så mye til selve julemiddagen, senere på kvelden derimot. Kald ribbe er mye bedre enn varm.

Skrevet

vi har kanskje en noe utradisjonell middag på juleaften, men hos oss blir det ingen ordetnlig jul uten ;) vi spiser lammestek med søtpoteter (tror hvertfall det er det..) selskapserter, saus/sjy, sjampinjonger, små kåler og litt salat, også har vi helt vanlig salt potetgull til :fnise: og til dessert spiser de voksne multekrem mens barna og de mer barnslige voksne bringebærkrem til kromkaker :)

Gjest Gjest_Marion_*
Skrevet

Svineribbe og pinnekjøtt - tilbehør: pølse, hjemmelagd kjøttkake, saus, kålrabistappe, potet og rødkål :)

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, julepølse (både den vanlige hvite og hos mamma får vi også en grovere "brun" en), surkål, sjysaus og div dampede grønnsaker. Grønnsakene varierer med det er gjerne grønne bønner, broccoli, gulrot eller lignende.

Barn får brus, voksne får øl og akevitt, litt kresne voksne får rødvin ;)

Dessert er enten karamellpudding eller moltekrem. Og desserten spises ved bordet! Ikke en stund senere til kaffen som hos svigers :nei::ler:

Skrevet

Familieribbe, medisterkaker, medisterpølse, mandelpotet, surkål/rødkål, kokte grønnsaker, saus.

Dessert er moltekrem eller riskrem. Ikke alle som liker "krem" til dessert, så da er det ofte gele eller sjokoladpudding også. Alle får noe de liker.

Vi spiser oss så mett til middag, så desserten venter vi med til kaffen :)

Skrevet
Mandel ja! Det har vi også i riskremen.

Vi har også mandel i riskremen, også i julegrøten som vi spiser på dagen. Da får flere sjangsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...