Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Ribbe, mors hjemmelagde medisterkaker, medisterpølser, poteter, saus og sånn Jeg tror kanskje vi har noe surkål eller noe til, men det er jeg ikke så glad i, så jeg har aldri enset den
Michelin Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Ribbe og medisterkaker, med poteter, gulrøtter, surkål, ertestuing, brun saus og tyttebærsyltetøy som tilbehør. Til drikke har vi hjemmebrygget alkoholfritt juleøl.
Lancelot Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 Ribbe og pinnekjøtt, medisterkaker, julepølse, rødkål, surkål, en god saus, rosenkål, svisker, mandelpotet, kålrotstuing, tyttebærsyltetøy, eplebiter, sjy. Samt godt drikke og en god dessert.
2010 Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 pinnekjøtt med hvit saus<3 julebrus og litt alkohol til drikke
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 Pinnekjøtt, poteter og kålrotstuing (eller hva det heiter). Drikke er vann, spirit (brusen) blanda med lettøl, eller annen brus.
Gjest imli Skrevet 29. november 2009 #9 Skrevet 29. november 2009 Noen år spiser vi ribbe med medisterkaker og -pølser og surkål til, andre år er det svinestek med det samme tilbehøret som til ribba. Jeg må si jeg liker svinestek mye bedre enn ribbe. Pinnekjøtt er for øvrig også kjempegodt, det pleier vi å ha en av juledagene.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #10 Skrevet 29. november 2009 Pinnekjøtt, medisterkaker, kålrotstappe, poteter og sjy.
Gjest Blondie65 Skrevet 29. november 2009 #11 Skrevet 29. november 2009 Pinnekjøtt med kålrabistappe, ribbefett og poteter med juleøl og evt. akevitt. Dessert ris- eller multekrem.
Gjest Siri K. Skrevet 29. november 2009 #14 Skrevet 29. november 2009 Vi spiser pinnekjøtt m/alt tilbehør både julaften og nyttårsaften. Ribbe spiser vi noen dager ellers i julen. Det er litt morsomt at mannen min, som knapt hadde smakt pinnekjøtt før han møtte meg (han er østlending), nå driver og maser om at vi må kjøpe inn pinnekjøtt. Han er bekymret for at de kan bli utsolgt...
Gjest Frosk Skrevet 29. november 2009 #15 Skrevet 29. november 2009 Resten av familien har pinnekjøtt, poteter og kålrabistappe - jeg har poteter og kålrabistappe og så enten vegetariske "bullar" eller nøttesteik Dessert: riskrem med hjemmelaget bringebærsaus til noen, is og frukt til noen, karamellpudding til noen
Fortunatus Skrevet 29. november 2009 #16 Skrevet 29. november 2009 Ribbe med mammas hjemmelagde brunsaus (uten ribbefett i), kokte gulrøtter og slike små kålhoder og svisker.. Kjøttkaker og pølser og kokt potet Surkål også tror jeg
Gjest imli Skrevet 29. november 2009 #17 Skrevet 29. november 2009 Skulle laga en poll om dette, hvordan gjør man det? :klø:
Gjest SmallTalk Skrevet 29. november 2009 #18 Skrevet 29. november 2009 Ribbe, poteter, medisterpølse, sossiser, medisterkaker, rødkål, ribbefett, flattbrød, sylteagurker, rødbeter og makaroni er det som havner på bordet, også forsyner man seg etter smak. Dessert er molter og krem og karamellpudding og krem. Jeg gleder meg til jul, kjenner jeg!
Gjest Niema Skrevet 29. november 2009 #19 Skrevet 29. november 2009 Ribbe, medisterkaker, julepølser, poteter, saus, surkål, rødkål, sylteagurk, rødbeter.. Tror jeg sånn ca Riskrem og is til dessert.
Vera Vinge Skrevet 29. november 2009 #20 Skrevet 29. november 2009 (endret) Vanligvis juletorsk. De andre jeg feirer med, spiser vanligvis pinnekjøtt med kålrabistabbe og mandelpoteter (husker ikke om de også har saus?). Jeg pleier å spise det samme tilbehøret som de andre. Jeg har et par julaftener spist lutefisk, og da hatt ertestuing til, men vanligvis pleier jeg heller å ha det en annen dag i jula, når andre også vil ha det. Pleier å ha cider og akevitt til. Til dessert varierer det, avhengig av hvem jeg feirer med. Men det varierer mellom karamellpudding, riskrem og lettere fruktdesserter. Jeg pleier alltid å stemme for det siste, siden jeg syns de første blir litt for mektige. Endret 29. november 2009 av Vera Vinge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå