Donnie Darko Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Universet. Millioner av kolapsede stjerner og påfølgende døde planeter. Gammaglimt som flerrer gjennom rommet og svir av kometer og planeter alt annet i dens vei. Hele gallakser som koliderer i hverandre. Sorte hull som knuser tilogmed tiden med sitt massive gravitasjonsfelt. Langt ute i den ene armen av en av disse spiralgallaksene bestående av milliarder av stjerner og planeter finner vi et lite støvkorn av en stjerne med åtte planeter i bane rundt. bare en av disse planetene har i et begrenset tidsrom kunnet huse liv på deler av dens overflate. (Godt over 90% av alt dette livet er allerede utdødd.) Om et par milliarder år vil denne stjernen ese ut og svi av alle former for liv på den ene planeten. Dette kaller altså kristne for Intelligent design. ..Litt av en design dette her.. De kristne tror at hele dette universet med allt dets kaos, ødeleggelse og død ikke bare er lagd med en hensikt men at den hensikten er dem. Selvopptatthet får nesten en ny betydning etter dette.. (Denne guden som de mener skapte alt dette bryr seg visst også veldig om hvordan og med hvem de kristne har seksuell omgang med. ..når han ikke er opptatt med og knuse gallakser og lage fyrverkeri med gammaglimt og sånn.) Vel. Tilbake til historien om gud ifølge de kristne: Mennesket har eksistert på denne kloden godt over 100 000 år. (noen mener så lenge som 300 000 men for argumentes skyld holder det med bare 100 000 for å få frem poenget.) På denne tiden var menneskets levealder så lavt som 25 år. Mange døde i fødselen, De ble tatt av rovdyr, Døde av infeksjoner, døde av virus og bakterier som de ikke forsto hva var, De kriget, voldtok og drepte hverandre over matrester og teritorier. Gud mente tydligvis ikke at mennesket skulle oppdage ild. Siden vi starta å steke/koke kjøttet så førte det til at kjeven vår ble mindre som igjen resulterte i at vi ikke hadde plass til visdomstennene våre. smert smerte.. Litt av en design.. Dette satt gud å så på i godt over 90 000 år. NITTI TUSEN år. Tenk dere gud: "Wops! Der er de igang igjen ja. oi! oi! Der døde et helt folkeslag ut gitt! vel vel hva skal man gjøre.." Alt dette i litt over nitti tusen år før han plutselig bestemte seg for at nå var det på tide å bryte inn. Hvordan gjør så gud dette? Han velger seg joggu ut det mest barbariske og overtroiske folkeslaget på hele kloden. Han kunne jo åpenbart seg for kineserne. De kunne jo faen meg allerede lese og skrive på den tiden.. men nei. Han viser seg frem og tvinger da disse til barbarene til å krige seg gjennom ørkenlandet til det eneste stedet i midtøsten uten olje og får dem til å slakte ned beboerne der, drepe alle barna og ta jomfruene som slaver. Heia gud. Alle hans åpenbaringer siden er også merkelig nok kun i det samme ørkendistriktet. Det kulimenerer faktisk med at han får en sønn (som vi senere får vite at er faktisk gud han også, sammen med et spøkelse.. Altså tre stykker som egentlig bare er en. Logikk har de ikke hatt bruk for tidligere så hvorfor nå?) som han sender ned på jorden for å bli torturert og drept fordi denne guden skapte oss med noe som hender synd. Dette her må man altså tro på.. Hvis ikke sender gud oss til et sted han har skapt som kalles helvete. Der blir du brent og torturert i evighet. Dette gjør han visst fordi han elsker oss. Sånn tilslutt så kan jeg nevne at andromedagallaksen er på kollisjonskurs med vår egen så om et par milliarder år vil gravitasjonskreftene rive i filler størsteparten av melkeveien... Litt av en design.. Og ja.. Mye er tatt fra Christopher Hitchens..
Gjest VinglePetter Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 (endret) Grusomt blasfemisk. Jeg ber for deg. Innlegget er endret iht KGs regler. Bond, mod Endret 29. november 2009 av Bond
Gjest Hans72 Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 For et litt annet syn på universet, jorden og inteligent design, les denne artikkelen: http://www.allaboutcreation.org/physical-e...reation-faq.htm
Donnie Darko Skrevet 29. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2009 (endret) For et litt annet syn på universet, jorden og inteligent design, les denne artikkelen: http://www.allaboutcreation.org/physical-e...reation-faq.htm Fortell meg hvor jeg tar feil. Du tror jo på alt dette gjør du ikke? Edit: Den linken du posta bekrefter jo bare at du tror på det. Endret 29. november 2009 av Donnie Darko
Skvaldersjura Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Fortell meg hvor jeg tar feil. Du tror jo på alt dette gjør du ikke? Edit: Den linken du posta bekrefter jo bare at du tror på det. Det meste av hva Gud foretar seg, forstår jeg lite og ingenting av. Men én ting jeg forsto ganske tidlig, var at Han liker og skape. Nesten som en kunstner, og håndtverker. Han skaper store galakser og små planeter, og vesener med livsånde i seg, og åndelige skapninger. Mennesker og dyr og fugler og all slags kryp, samt engler, kjeruber og serafer, og noen litt skumlere også, som vi ikke har møtt enda. Denne planeten ble lagd med tanke på muligheten for og skape liv. Dette er Guds hage, det er han som eier den. Vi mennesker bor her sammen med våre medskapninger, mens vi venter. Venter på at Gud skal komme tilbake. Det har Han lovt at han skal, og da skal han kreve inn leia fra dem som har brukt hagen i Hans fravær. Han prøvde og kreve den inn før også, ved sendebud som han kalte profeter. Dem slo de ihjel alle som en. Tilslutt sendte han sin SØNN, og tenkte; HAM hører de vel på. Men da leiesvennene så ham, tenkte de; se - der er arvingen, la oss slå ham ihjel og ta pengene og hagen selv. Så falt de over Ham og slo også sønnen ihjel. Kan du tenke deg hvilken skjebne de vil få, disse leiesvennene, når eieren kommer tilbake, med hele sin hær?
Donnie Darko Skrevet 30. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2009 Det meste av hva Gud foretar seg, forstår jeg lite og ingenting av. Men én ting jeg forsto ganske tidlig, var at Han liker og skape. Nesten som en kunstner, og håndtverker. Han skaper store galakser og små planeter, Så han liker å skape stjerner, galakser og planeter som kræsjer i hverandre og river hverandre i filler?
firewater Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Kan du tenke deg hvilken skjebne de vil få, disse leiesvennene, når eieren kommer tilbake, med hele sin hær? De er jo død, hele gjengen. Jeg har ikke møtt en profet i mitt liv, jeg har ikke en gang fått sjansen til å ikke slå dem ihjel. Jeg må si at jeg reagerer på at en allmektig, allvitende gud som konstruerer mennesker med innebygget feil og deretter klandrer dem for det. Og forteller du meg nå at du tilber en fraværende Gud som plasserer oss på en planet vi ikke har hatt mulighet til å forlate før for ca 50 år siden og deretter kommer tilbake etter å ha forlatt oss i lengre tid for å kreve inn leie? Og han har med seg en HÆR? Hvor sadistisk er ikke det? Han er allmektig, han skapte alt, han skapte oss med alle våre feil, han er årsaken bak absolutt alt, hver eneste feil i verden kan spores direkte tilbake til ham, jeg gjentar at han er ALLMEKTIG, og han må ha med seg en _hær_ for å drepe menneskene han selv skapte? OG DETTE TILBER DU? Hadde jeg trodd på dette så hadde jeg vært livredd, fordi dette er en Fritzl-situasjon om jeg noengang har sett den. Gud skaper en jord fylte med mennesker som ikke klarer å oppføre seg, stikker og kommer tilbake med en hær for å utslette oss fordi vi oppførte oss akkurat slik vi ble programmert til å oppføre oss.
Skvaldersjura Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 De er jo død, hele gjengen. Jeg har ikke møtt en profet i mitt liv, jeg har ikke en gang fått sjansen til å ikke slå dem ihjel. Jeg må si at jeg reagerer på at en allmektig, allvitende gud som konstruerer mennesker med innebygget feil og deretter klandrer dem for det. Og forteller du meg nå at du tilber en fraværende Gud som plasserer oss på en planet vi ikke har hatt mulighet til å forlate før for ca 50 år siden og deretter kommer tilbake etter å ha forlatt oss i lengre tid for å kreve inn leie? Og han har med seg en HÆR? Hvor sadistisk er ikke det? Han er allmektig, han skapte alt, han skapte oss med alle våre feil, han er årsaken bak absolutt alt, hver eneste feil i verden kan spores direkte tilbake til ham, jeg gjentar at han er ALLMEKTIG, og han må ha med seg en _hær_ for å drepe menneskene han selv skapte? OG DETTE TILBER DU? Hadde jeg trodd på dette så hadde jeg vært livredd, fordi dette er en Fritzl-situasjon om jeg noengang har sett den. Gud skaper en jord fylte med mennesker som ikke klarer å oppføre seg, stikker og kommer tilbake med en hær for å utslette oss fordi vi oppførte oss akkurat slik vi ble programmert til å oppføre oss.Nei Fire, det er DU og jeg, som ER leia! Produktet av det hagen har kastet av seg, er oss. Og Gud krever SIN del av det! Den innebygde feilen du refererer til, var det leisvennene som sørget for. De plantet ugress som vokste sammen med avlingen. (Omprogrammerte skapningen til å se forskjell på godt og ondt) Derfor ligger verden i det onde, og derfor behøvde vi en redningsmann, som kunne besørge at vi kunne stå rene og uskyldige foran Guds åsyn, når han kom tilbake! Du tror vel ikke satan gir slipp på dette frivillig? Hæren er med for å sikre det som rettmessig tilhører Gud! Husk at Guds og vår fiende engang var regnet som sønn. Det er en farlig skapning vi har med og gjøre, full av hat og sjalusi og bitterhet over å ha blitt kastet ut. Forstå vår desperate situasjon her da!? Avlingen er ødelagt! Det er bare og brenne opp hele greia! Vi har nå muligheten til å rense avlingen, slik at den blir "spiselig", bare på grunn av EN manns ultimate offer! Det er ikke uten grunn at Jesu blod blir omtalt som RENSENDE!
Mann 42 Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 Nå syns jeg nesten litt synd på deg, Skvalder. Du lever i en defekt verden som er dømt til undergang. Det gjør ikke jeg. Rom for forbedring, stort sett over alt. Men jeg tror at vi kommer til å få det bedre heller enn verre. Jeg ser en verden som kan gå fremover.
Skvaldersjura Skrevet 1. desember 2009 #10 Skrevet 1. desember 2009 (endret) Nå syns jeg nesten litt synd på deg, Skvalder. Du lever i en defekt verden som er dømt til undergang. Det gjør ikke jeg. Rom for forbedring, stort sett over alt. Men jeg tror at vi kommer til å få det bedre heller enn verre. Jeg ser en verden som kan gå fremover. Det er ikke meg det er synd på... Hadde du fulgt med i timen, hadde du visst at jeg ikke er av denne verden. Ingen av mine søsken i Herren heller, for den saks skyld. Vi reiser herfra før det går HELT av skaftet. Endret 2. desember 2009 av Bond
Gjest penguinlakris Skrevet 2. desember 2009 #11 Skrevet 2. desember 2009 (endret) Jeg er så særdeles enig med Mann 42. Han prøvde og kreve den inn før også, ved sendebud som han kalte profeter. Dem slo de ihjel alle som en. Tilslutt sendte han sin SØNN, og tenkte; HAM hører de vel på. Men da leiesvennene så ham, tenkte de; se - der er arvingen, la oss slå ham ihjel og ta pengene og hagen selv. Så falt de over Ham og slo også sønnen ihjel. Dette synes jeg er rart, og vi kommer igjen inn på problemet rundt Gud. Du motsier Guds ufeilbarhet! Hvorfor tenkte han at de ville "høre" på ham hvis han er allvitende? Dette vil alltid fremstå som totalt absurd. Endret 2. desember 2009 av penguinlakris
Skvaldersjura Skrevet 2. desember 2009 #12 Skrevet 2. desember 2009 Jeg er så særdeles enig med Mann 42. Dette synes jeg er rart, og vi kommer igjen inn på problemet rundt Gud. Du motsier Guds ufeilbarhet! Hvorfor tenkte han at de ville "høre" på ham hvis han er allvitende? Dette vil alltid fremstå som totalt absurd. Sitatet er hentet fra Hans eget ord, så du bør vel foreholde Ham det selv? Jeg går i hvert fall ikke dine ærender i saken! Hvorfor kaller du det absurd? Her til lands kommer ikke kongen selv i egen person, på døra di og krever inn skatt heller. Skulle ikke universets hersker sende tjenere og tilslutt sin egen sønn for å kreve inn skyld og gjeld? Det er helt normal fremgangsmåte av en stor hersker, spør du meg!
Gjest Bond Skrevet 2. desember 2009 #13 Skrevet 2. desember 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod
Skvaldersjura Skrevet 2. desember 2009 #14 Skrevet 2. desember 2009 Så han liker å skape stjerner, galakser og planeter som kræsjer i hverandre og river hverandre i filler? Du skulle bare visst...
firewater Skrevet 2. desember 2009 #15 Skrevet 2. desember 2009 Sitatet er hentet fra Hans eget ord, så du bør vel foreholde Ham det selv? Jeg går i hvert fall ikke dine ærender i saken! Hvorfor kaller du det absurd? Her til lands kommer ikke kongen selv i egen person, på døra di og krever inn skatt heller. Skulle ikke universets hersker sende tjenere og tilslutt sin egen sønn for å kreve inn skyld og gjeld? Det er helt normal fremgangsmåte av en stor hersker, spør du meg! Jeg vet ikke med deg, men jeg pleier ikke å ta de som banker på døren min og krever inn penger av meg på ordet. Jeg pleier å be de vise frem legitimasjon, og hvis de ikke klarer det så får de dra rett hjem igjen. Jeg tar heller ikke profeter for god fisk uten god grunn, og det finnes mer enn nok moderne eksempler på at profeter som banker på døren din ligner mer på falske skatteinnsamlere. Eller har du troen på at Joseph Smith var en profet av Gud bare fordi han selv sa at han var det? Fordi det finnes over 13 millioner mennesker som tror det, og han hadde ikke akkurat så mye å vise for det.
Skvaldersjura Skrevet 3. desember 2009 #16 Skrevet 3. desember 2009 Jeg vet ikke med deg, men jeg pleier ikke å ta de som banker på døren min og krever inn penger av meg på ordet. Jeg pleier å be de vise frem legitimasjon, og hvis de ikke klarer det så får de dra rett hjem igjen. Jeg tar heller ikke profeter for god fisk uten god grunn, og det finnes mer enn nok moderne eksempler på at profeter som banker på døren din ligner mer på falske skatteinnsamlere. Eller har du troen på at Joseph Smith var en profet av Gud bare fordi han selv sa at han var det? Fordi det finnes over 13 millioner mennesker som tror det, og han hadde ikke akkurat så mye å vise for det. Dette kan da ikke være en respons på det jeg skrev til deg tidligere? Har du ikke lest? Det er ikke deg og meg som må betale, i og med at det er vi som ER leia. Profetenes tid er forbi, nå er det det nye budet som gjelder. Dersom mr. Smith fulgte det, var han sikkert grei nok, men den saken avgjør heldigvis ikke jeg.
waco Skrevet 3. desember 2009 #17 Skrevet 3. desember 2009 Ingen som har tenkt på at grunnen til at menneskene hang jesus på korset var at det var heller ingen som trodde på gud den gang heller?
Gjest Bond Skrevet 4. desember 2009 #18 Skrevet 4. desember 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod
mysan Skrevet 6. desember 2009 #19 Skrevet 6. desember 2009 Det gjør ikke jeg. Rom for forbedring, stort sett over alt. Men jeg tror at vi kommer til å få det bedre heller enn verre. Jeg ser en verden som kan gå fremover. Du har jamen en urokkelig tro på menneskene, Mann. Tror du virkelig at fornuft vil seire over mammon? Det tror ikke jeg... penga rår, og kjølvannet av penger ligger egoisme og grådighet. Man snakker så fint om miljø og at nå må vi gjøre noe, og så inngår man avtaler som innebærer så liten effekt at det nesten like gjerne kunne vært droppet. Det er ingen (joda, noen få idealister) som er villige til å skru ned på sine egne behov for komfort og såkalt frihet at det kommer til å monne noe som helst. Hele verdisynet må endres, hos folk flest - ikke bare noen få - hvis det skal bli endringer til det bedre, sånn jevnt over. Ingen som har tenkt på at grunnen til at menneskene hang jesus på korset var at det var heller ingen som trodde på gud den gang heller? De trodde på Gud, men de trodde ikke Jesus var Messias.
K.A. Skrevet 6. desember 2009 #20 Skrevet 6. desember 2009 Ingen som har tenkt på at grunnen til at menneskene hang jesus på korset var at det var heller ingen som trodde på gud den gang heller? Hvem var det som ikke trodde på gud den gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå