Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære du/dere!

Jeg trenger hjelp og trenger den nå da dataen min er "angrepet" av viruset "Cyber protection center". (Trojaner at et slag)

Får ikke det vekk og det overstyrer alt jeg gjør på datan.

Kan ikke formatere maskinen da jeg ikke har ekstern hardisk!

Håper på hjelp!

Hilsen ei fortvilet jente..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjære du/dere!

Jeg trenger hjelp og trenger den nå da dataen min er "angrepet" av viruset "Cyber protection center". (Trojaner at et slag)

Får ikke det vekk og det overstyrer alt jeg gjør på datan.

Kan ikke formatere maskinen da jeg ikke har ekstern hardisk!

Håper på hjelp!

Hilsen ei fortvilet jente..

Du har helt rett, "Cyber Protection Center" et falskt sikkerhetsprogram som ikke gjør annet enn å forsøke å lure deg til å kjøpe et ikke-fungerende jalla-produkt.

Jeg har fjernet dette flere ganger, men jeg husker ikke i farten hvilket program som var mest vellykket. Jeg er rimelig sikker på at CPS prøver å "beskytte" seg ved å hindre deg i å kjøre flere kjente verktøy som ellers ville fjernet det.

Prøv disse:

SDFix: Last ned, start maskinen på nytt i sikkermodus, kjør filen og kjør deretter "RunThis.bat" som vil ligge i mappen C:\SDFix.

Malware Bytes' anti-Malware: Her bør du også kjøre programmet i "sikkermodus med nettverk", ellers er jeg ganske sikker på at CPS bare lukker det ned med en gang.

ComboFix: Last ned og kjør. Vær klar over at det finnes mange falske websider som påstår å ha dette programmet tilgjengelig, men som egentlig gir deg spyware! Bruk det i linken.

SuperAntiSpyware: Navnet til tross, dette er et bra program.

CCleaner: En gammel klassiker som fortsatt fungerer bra.

Skrevet

Jeg glemte to ting. Det første er at Spybot Search and Destroy også kan være verd å prøve.

Det andre er at CCleaner er noe du kjører dersom du har blitt kvitt problemet, men får feilmeldinger av typen "finner ikke filen blablabla.exe" når du f.eks. starter maskinen, fordi det fortsatt ligger referanser til det fjernede programmet et eller annet sted.

Skrevet

Kjære gjest!!

Tusen takk for hjelpa :) Viruset forsvant..Brukte SuperAntiSpyware..

Takk nok en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...