Gå til innhold

Beste sjokoladeoppskrift

Yvonne86

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle lage hjemmelaget sjokolade og gi i gave til besteforeldre/tanter og onkler i tillegg til vin. Tenkte dette kunne være en hyggelig gave :)

Meeen, jeg har aldri laget sjokolade av noe slag før, så trenger hjelp.

Hvis du vil dele din beste sjokoladeoppskrift? Kan være alt mulig. Det eneste jeg har prøvd meg på, og fått til :ler: er issjokolade.

Håper dere kan hjelpe meg :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅÅ, har du oppskrift på issjokolade??? Kan du legge den ut?? Jeg ELSKER isskjokolade!!! Dessverre har jeg enda mindre erfaring i sjokoladefaget enn du har... Skal følge med på denne tråden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Issjokolade er superenkelt :D

200g kokesjokolade (hvis du vil ha hvite så bruker du hvit sjokolade)

150g delfiafett (kokosfett)

Og så trenger du bittesmå konfektformer, og den pynten du liker. jeg pleier å bruke sølvkuler.

Smelt delfiafettet i en kjele. Brekk oppi sjokoladen og la den smelte i fettet på svak varme. Rør blandingen helt jevn.

Fyll sjokoladen forsiktig i formene med en spiseskje. Sett de i kjøleskapet til de har stivnet og voila, klar til å nytes :D Enjoy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tusen takk!! Nå må jeg nok sette i gang stor-produksjon her! Npe sier meg at de jeg lager i dag ikke rekker til jul....! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Issjokolade er superenkelt :D

200g kokesjokolade (hvis du vil ha hvite så bruker du hvit sjokolade)

150g delfiafett (kokosfett)

Og så trenger du bittesmå konfektformer, og den pynten du liker. jeg pleier å bruke sølvkuler.

Smelt delfiafettet i en kjele. Brekk oppi sjokoladen og la den smelte i fettet på svak varme. Rør blandingen helt jevn.

Fyll sjokoladen forsiktig i formene med en spiseskje. Sett de i kjøleskapet til de har stivnet og voila, klar til å nytes :D Enjoy

Jøss, er issjokalde, eller iskonfekt som jeg kaller det, rett og slett bare sjokolade og delfiafett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er issjokalde, eller iskonfekt som jeg kaller det, rett og slett bare sjokolade og delfiafett?

Nå ble jeg også overrasket, er det ikke "vanskligere" altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...