Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange kvinner klipper seg kortere når de kommer over i trettiårene, sikkert av både praktiske og estetiske grunner. Noen syns kanskje ikke det passer med langt hår når man blir eldre?

Hva er din mening: Er langt hår bare for unge, eller kan mer voksne også ha langt hår?

Syns du man ser yngre ut med langt hår?

Jeg syns man godt kan ha langt hår også etter fylte tretti, hvis håret er pent.

Ofte gir langt hår et ungdommelig inntrykk, men hvis det henger rett ned kan man se litt sliten ut, siden ansiktstrekkene liksom blir dratt nedover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror grunnen til at mange klipper seg når de blir eldre er at håret er tynnere og mere slitt.. Altså; det ser bedre ut med kort velstelt hår enn halvlangt og slitt.

Jeg syns ofte mange med kort hår ser mer freshe ut enn de med kjedelig langt, men det kommer an på så mye mer og.

Gjest *dragoon*
Skrevet

Dette tenkte jeg på senest i går, og lurer også på hvorfor det er så mange som klipper seg kort når de blir "voksne".

Jeg har i alle fall ikke planer om å klippe meg når jeg blir over tretti..

Men enig med dt du sier om rett hår.. Gjør seg med litt mer volum i håret når man blir eldre (uten at jeg har noe konkret svar på hvorfor jeg syns det)

Om man ser yngre ut med langt hår tror jeg ikke. Det som gjelder er vel å finne en sveis som passer til din ansikts/kropps-form.

F eks, syns jeg det ser rart ut med damer som er fyldige (eller rett og slett feite) i ansiktet ha langt, rett og tynt hår. Men det er bare min mening da :)

Skrevet

Jeg er 34 år og har enda akkurat samme hår som jeg hadde da jeg var 20. Har ikke blitt mere slitt med alderen og 30 år er jo ingen alder i det hele tatt. Jeg har foressten langt, blondt hår.

Skrevet

30 er jo ikke noen alder å skrive hjem om :fnise: jeg er nettopp fylt 50 år, håret mitt har aldri vært bedre, ikke et eneste grått, bare lysblondt. Jeg har alltid drømt om å ha skikkelig langt hår, og det har jeg for første gang i mitt liv...nesten til midjen. Får masse komplementer for håret mitt :sjenert: så det skal ikke klippes av så lenge det ser slik ut. Blir det derimot tynnere og grått blir det farging og kortklippet :goodbye:

Skrevet

Ts her.

Først: nei da, man er ikke gammel etter tretti, men eldre enn tjue :)

Og selv om jeg i utgangspunktet syns man godt kan beholde det lange håret, syns jeg noen ganger det kan blir litt for mye.

Eksempel: Da jeg var i fjorteårsalderen, var hele familien på biltur i Frankrike. Vi kjørte forbi en dame (sett bakfra) som så ut som DEN rypa, slik at hele familien snudde seg og kikket. Hun hadde langt, rødlig krøllete hår, kort skjørt, høye hæler osv. Kontrasten ble derfor stor da vi så henne forfra og så et middelaldrende, litt slitent ansikt. Det ble bare helt feil!

Så jeg syns også at for langt hår (sammen med resten av stilen, selvfølgelig) kan bli litt wanna-be ung, rett og slett for mye. Kjendiseksempel: Mona Høines.

Skrevet

Langt hår kan være wanna-be ung?

Å være over tretti er å ikke være ung? (Siden trådtittel eksplisitt spør om langt hår bare er "for unge", som senere i tråden defineres som dem "under tretti").

Tror jeg med mitt lange hår og mine toogtredve år på baken trekker meg stille ut av tråden igjen, jeg.

Skrevet

Ble dere skuffa da dere så henne forfra? Og hva som er feil med at dama prøvde å se flott ut selv med slitent fjes? Du høres ut som en fjortis.Du vil le av deg selv når du blir 30, vent å se.

Ts her.

Først: nei da, man er ikke gammel etter tretti, men eldre enn tjue :)

Og selv om jeg i utgangspunktet syns man godt kan beholde det lange håret, syns jeg noen ganger det kan blir litt for mye.

Eksempel: Da jeg var i fjorteårsalderen, var hele familien på biltur i Frankrike. Vi kjørte forbi en dame (sett bakfra) som så ut som DEN rypa, slik at hele familien snudde seg og kikket. Hun hadde langt, rødlig krøllete hår, kort skjørt, høye hæler osv. Kontrasten ble derfor stor da vi så henne forfra og så et middelaldrende, litt slitent ansikt. Det ble bare helt feil!

Så jeg syns også at for langt hår (sammen med resten av stilen, selvfølgelig) kan bli litt wanna-be ung, rett og slett for mye. Kjendiseksempel: Mona Høines.

Skrevet

alle kan ha langt hår... enten de er 18 eller 50=) Om det ser pent ut er en annen sak... det har ingenting med alder å gjøre, men annsikt fasongen.. etter min mening

Skrevet

Det kommer an på hvordan man har håret. Lagt, slett hår med midtskill, blir bare mindre og mindre pent jo eldre man blir. Men har man litt fasong på det, gjerne litt fall, og setter det litt opp med spenner o.l, synes jeg langt hår er noe man kan ha uansett alder jeg. Og så kan man jo sette det opp også, hvis det begynner å bli slitt og man ikke har lyst til å klippe seg. Det var jo det eldre damer gjorde før i tida, den gangen kort hår var forbeholdt menn.

Skrevet
alle kan ha langt hår... enten de er 18 eller 50=) Om det ser pent ut er en annen sak... det har ingenting med alder å gjøre, men annsikt fasongen.. etter min mening

Signerer

Skrevet

Jeg syns ofte man ser yngre ut med langt år, og det vil vel ikke være negativt for dem som er kommet opp i årene? Selv er jeg 18 og har en kort bob (har clip on extension til de dagene jeg vil ha langt), og alle sier jeg ser mye eldre ut med kort hår. Men som tidligere skrevet, må man finne en frisyre som passer din ansiktsform. Men det skal vel sies at de fleste i tenåringsalderen er veldig opptatt av langt hår, og det er ingen av venninnene mine som har kortere enn under brystet.

Det går jo etter smak og behag :) Man kan jo alltids sette på hår eller klippe det kortere om man går lei av håret. Farge det kan man jo også

Skrevet

Når man blir eldre (og nei, 30 er ikke "eldre"...) siger alt i ansiktet nedover. Langt hår som henger rundt fjeset forsterker dette, og får en til å se sliten og gammel ut.

I tillegg mister håret elastisiteten når man blir eldre, så håret blir mye fortere slitt. Man mister også mer hår, så håret blir tynnere. Det er altså vanskeligere å holde håret pent, og langt hår vil ofte se fryktelig tynt og slitt ut.

Det er derfor så mange klipper seg kort.

Gjest mille30
Skrevet

håper da ikke 30 er grensa for langt hår?.. :forvirret:

Skrevet

hva er det med dagens samfunn, med den grensa mellom de under og over 30 år, hva er det med akkurat den alderen??

vi lever jo i en helt aldersfiksert samfunn hvor de over 30 år er "gamle"!

:sjokkbla:

Skrevet

Mor er evig 25? (rundt 50) og hun har tykkere og lengre hår enn meg. Hun har alltid hatt det, og kler det veldig godt.

Det har ingenting med ungdommelighet å gjøre imo, men hva man orker å gjøre med det, hva man kler og liker.

Skrevet

Ble spurt om legitimasjon på Polet (for å kjøpe vin) senest i sommer, og jeg er 31 ;)

Langt hår kan man ha hele livet, men jo eldre man blir, jo viktigere blir frisyren. Når ansiktet eldes, bør frisyren bli mer classy. Hvis hår og klær får damen til å se ut som en rype, blir man negativt overrasket når man ser rynker og poser under øynene. Mens du kan se det flotte i den samme middelaldrende kvinnen hvis ikke imaget hennes skaper forventninger om ansiktet til en 25-åring.

Skrevet
F eks, syns jeg det ser rart ut med damer som er fyldige (eller rett og slett feite) i ansiktet ha langt, rett og tynt hår.

Ja, men verre er det når feite har hår som såvidt går nedenfor øra. Men det er frisyren jeg ser går igjen hos disse.

Skrevet

Det kommer veldig an på, om man skal ha langt og velstelt hår i den alderen må resten av deg være velstelt også, man må jo se voksen ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...