Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Hei hei. dette er kanskje er litt teit spørsmål men jeg lurer på det uansett... hvertfall så vurderer jeg å kjøpe PS3 til min samboer i julegave. også skal jeg på juleshopping til sverige om to helger og tenkte kanskje at jeg kunne få kjøpt den rimeligre der enn her hjemme. men går det greit å bruke den typen ting kjøpt i sverige i norge eller er det noen forskjeller som gjør at det ikke går?? og når jeg først har tatt opp ps3 så ser jeg at det finnes noen forskjeller på de, noen smalere og noen med mer gb.. hvem er best?
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Hei hei. dette er kanskje er litt teit spørsmål men jeg lurer på det uansett... hvertfall så vurderer jeg å kjøpe PS3 til min samboer i julegave. også skal jeg på juleshopping til sverige om to helger og tenkte kanskje at jeg kunne få kjøpt den rimeligre der enn her hjemme. men går det greit å bruke den typen ting kjøpt i sverige i norge eller er det noen forskjeller som gjør at det ikke går?? og når jeg først har tatt opp ps3 så ser jeg at det finnes noen forskjeller på de, noen smalere og noen med mer gb.. hvem er best? Det skulle ikke være noe problem fordi playstation og andre spillemaskiner som regel er låst på kontinentbasis. Å kjøpe en fra svarige gjør nok ingen ting, men fra USA eller Japan er nok et problem. Det går også an å låse dem opp, hvis du kjenner noen som er teknofile kan de nok hjelpe Hvem som er best går på hva av finesser du er ute etter. Butikkpersonalet kan nok hjelpe deg der
Max Magnus Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Hei hei. dette er kanskje er litt teit spørsmål men jeg lurer på det uansett... hvertfall så vurderer jeg å kjøpe PS3 til min samboer i julegave. også skal jeg på juleshopping til sverige om to helger og tenkte kanskje at jeg kunne få kjøpt den rimeligre der enn her hjemme. men går det greit å bruke den typen ting kjøpt i sverige i norge eller er det noen forskjeller som gjør at det ikke går?? og når jeg først har tatt opp ps3 så ser jeg at det finnes noen forskjeller på de, noen smalere og noen med mer gb.. hvem er best? Det finnes 2 versjoner av den nye, tynne. 120 GB og 250 GB. Prisen på disse er ikke så veldig forskjellig, så det er greit å gå for den største med en gang. I Europa finnes den dessverre bare i sort foreløpig. Ulempen med at alt skal bli mindre er at delene har større sannsynlighet for å gå i stykker og det er ikke noen hemmelighet at PS3 også går i stykker, selv om Xbox 360 leder an på det området. Av den grunn ville jeg kjøpt den i en norsk nettbutikk. Da får du 5 års reklamasjon med på kjøpet i motsetning til Sveriges 2 eller 3 år. Komplett.no selger PS3 Slim 250 GB til 2.995 - 200 kroner dyrere enn 120 GB. Søker du litt rundt på nettet kan det hende du får den enda billigere også. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502231
Gjest ts Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Det finnes 2 versjoner av den nye, tynne. 120 GB og 250 GB. Prisen på disse er ikke så veldig forskjellig, så det er greit å gå for den største med en gang. I Europa finnes den dessverre bare i sort foreløpig. Ulempen med at alt skal bli mindre er at delene har større sannsynlighet for å gå i stykker og det er ikke noen hemmelighet at PS3 også går i stykker, selv om Xbox 360 leder an på det området. Av den grunn ville jeg kjøpt den i en norsk nettbutikk. Da får du 5 års reklamasjon med på kjøpet i motsetning til Sveriges 2 eller 3 år. Komplett.no selger PS3 Slim 250 GB til 2.995 - 200 kroner dyrere enn 120 GB. Søker du litt rundt på nettet kan det hende du får den enda billigere også. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502231 det hadde jeg ikke tenkt på, det med reklamasjon..kan nok være lurt å kjøpe den her hjemme da ja... men hvis jeg kjøper den på 120 GB kan man kjøpe ekstra minnekort til den da som sånn på de forrige PS?
Max Magnus Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 (endret) det hadde jeg ikke tenkt på, det med reklamasjon..kan nok være lurt å kjøpe den her hjemme da ja... men hvis jeg kjøper den på 120 GB kan man kjøpe ekstra minnekort til den da som sånn på de forrige PS? Nei, du kjøper ikke minnekort til PS3. PS3 har harddisk på lik linje som PCen din. Allikevel kan du bytte den hvis du er litt teknisk anlagt. Merk deg da at det mest sannsynlig kommer til å koste deg mer enn 200 kroner for en ny 2,5" SATA harddisk på over 250GB. Pr dags dato ligger det på mellom 5-800 kroner for den type harddisk. Dette er brukermanualen til PS3 Slim. Legg merke til side 36: Erstatte harddisken http://no.playstation.com/media/246706/CEC...04A-2.75_NO.pdf Endret 30. november 2009 av Max Magnus
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 takk max magnus. da blir det å kjøpe er i norge og den med størst plass regner med at jeg da får en samboer som blir overlykkelig til jul da.. hehe.. må bare finne det rimligste stedet å handle fra :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå