Gå til innhold

Har dere sett sønnene deres nakne etter at de kom i tenåra?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Hei, har dere sett sønnnene deres nakne etter at de kom i puberteten?

Er det vanlig at mødre og sønner aldri ser hverndre helt nakne etter at sønnene er blitt 10 - 13 år gamle? Og hvorfor er det i tilfelle så flaut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei, har dere sett sønnnene deres nakne etter at de kom i puberteten?

Er det vanlig at mødre og sønner aldri ser hverndre helt nakne etter at sønnene er blitt 10 - 13 år gamle? Og hvorfor er det i tilfelle så flaut?

Det er vanlig at mødre ikke ser sine sønner nakne etter 10 års alderen ja, og det er vanlig at fedre ikke ser sine døtre nakne.

Noe annet er usmakelig harry.

Skrevet

Jeg har en 13 år gammel jente og ser henne naken i badekaret. Men hun sprader aldri rundt naken. Mest pga de andre i huset, for meg er hun ikke flau for siden jeg selv er naken og hun ser det.

Gjest Gjest_Sofia_*
Skrevet

Jeg har ikke sett mine sønner nakne etter at de ble tenåringer - fatter ikke hvorfor man absolutt skal omgås nakne, og jeg ser ikke på det som tegn på et god forhold - snarere tvert imot.

I oppveksten så jeg mor naken ofte, hun brydde seg ikke om vi så henne når hun dusjet eller vasket seg - og jeg brydde meg heller ikke om at hun så meg naken.

Far derimot - har jeg aldri hatt ønsker om å se naken, jeg hadde syntes det var ekkelt om jeg måtte se han naken etter at jeg ble tenåring - har heller aldri vist meg naken for far etter puberteten.

Gjest Tenåringsmor
Skrevet

Jeg har to gutter som er 12 og 13 år gamle, og vi ser hverandre naken nesten daglig. Og finner det overhodet ikke flaut eller unaturlig.

De kommer rett som det er inn på badet når jeg dusjer, og tror ikke de tar skade av å se meg naken, gitt... Og de roper ofte på meg når de har dusjet, og som vanlig har glemt å ta ut seg håndkle..

Tipper de slutter å valse inn på badet hvis de synes det blir flaut å se sin "gamle" mor naken, og da begynner de nok også å låse badedøren når de står nakne. Men før den tid så synes jeg det er flott at vi kan ha et så avslappet og naturlig forhold til nakenhet.

Må jo også få presisere at vi ikke står og niglor på de mer intime kroppsdelene til hverandre, da hadde det kanskje føltes litt ubehagelig, kanskje..

Skrevet

Så utrolig bra da. Det er sånt forhold jeg også ønsker vi kan fortsette med. Å ikke tenke over det. Alle har en kropp og det er jo naturlig.

Eldste jenta mi på 13 liker ikke at faren ser henne naken og hun liker ikke å se han. Men ellers har jeg og alle tre et avslappet forhold til nakenhet og tenker ikke over det. :) Lillegutt ser søskene sine nakne, han ser meg naken og vi alle gjør det. Mens pappaen er mere reservert og ønsker ikke det. Og det respekterer alle.

Jeg har to gutter som er 12 og 13 år gamle, og vi ser hverandre naken nesten daglig. Og finner det overhodet ikke flaut eller unaturlig.

De kommer rett som det er inn på badet når jeg dusjer, og tror ikke de tar skade av å se meg naken, gitt... Og de roper ofte på meg når de har dusjet, og som vanlig har glemt å ta ut seg håndkle..

Tipper de slutter å valse inn på badet hvis de synes det blir flaut å se sin "gamle" mor naken, og da begynner de nok også å låse badedøren når de står nakne. Men før den tid så synes jeg det er flott at vi kan ha et så avslappet og naturlig forhold til nakenhet.

Må jo også få presisere at vi ikke står og niglor på de mer intime kroppsdelene til hverandre, da hadde det kanskje føltes litt ubehagelig, kanskje..

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg har ikke sett mine sønner nakne etter at de var en 10-11 år gamle. Da begynte de selv å sette grenser for dette, og det er da helt greit. Jeg har ikke noe behov for å se dem nakne.

De har heller ikke sett meg i noe mindre enn bikini på siden de var små. Hvis de skulle slumpe til å åpne badedøra og jeg er naken, får de jo nærmest sammenbrudd :ler:

Skrevet

Her i huset er alle fullstendig avslappede i forhold til kropp og nakenhet så alle går til og fra badet naken og de kan til og med bli stående å skravle med oss foreldrene i nettoen, og ingen har problemer med å være på badet selv om noen er i dusjen eller står der naken. Eldstemann er 18 år.

Skrevet

Barn i puberteten blir jo ofte flaue... Både over egen kropp og over å se andres - det føles kanskje feil å se foreldre nakne fordi nakenhet plutselig forbindes med noe annet enn biologisk familie :)

Tror ikke det er verken sunt eller usunt verken den ene eller andre veien jeg - her er bare familier og ungdommer ulike i omgangsform. Begge deler er helt naturlig og helt greit.

Skrevet

Gutten vår på 12 ser meg ofte naken når jeg dusjer. Og jeg ser ofte han naken.

Gjest Gjest_Marie_*
Skrevet

Jeg har en sønn på 16. Han hadde en periode rundt 12-14 års alderen der han var noe sjenert, og ikke ville at jeg skulle se ham naken. Og det respekterte jeg selvfølgeig. Men nå bryr han seg ikke lenger. Han ser også meg helt naken på badet o.l. Det er tydeligvis veldig forskjellige holdninger til å være se hverandre nakne i familien. Men man behøver vel ikke mene at det er harry at noen familier ikke er så sjenerte for hverandre.

Gjest Gjest_Karen_*
Skrevet

Ja, det har jeg. Han er ikke av den sjenerte typen. Men selv bholder jeg trusa på når han er i nærheten.

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Mange gutter på 12-13 års alderen har ikke kommet i puberteten, så det kan forandre seg.

Er strangt tatt miljøet vårt som har bestemt at det er flaut.

Skrevet

For oss er det barnas holdning som bestemmer. Av de to jentene er det én som rimelig tidlig (i 9-10 års alder) begynte å bli litt privat og ikke kom inn i badet da andre var der, men den andre bryr seg overhodet ikke om far eller mor ser henne naken, og går inn i baderommet selv om pappa står der naken uten at hun reagerer på det. Samme faktisk med de to guttene. En gang da vi var på tur i Tyskland ville to av barna at vi alle skulle bade på det lokale svømmebassenget (der ingen bruker badedrakt, som ofte er tilfelle i Tyskland) mens de to andre ville helst ikke. Da fant de to på noe annet og resten dro på bading. Vi tar det hele bare etter barnas premisser og det virker som om det går helt greit.

Det er tross alt ingen globale "normer" eller universale moralske regler her. Orker du å lese engelsk finnes det en diskusjon om akkurat dette på http://www.christianmoralquestions.com/.

Skrevet

Hos oss er det tre jenter: En på 17, en på 13 og en på 11. Hun på 13 er sjenert og vil helst være alene mens de andre to ikke har problemer med å omgås hverken mor eller far nakne. Med et bad så må hun som vil være alene bruke det det når de andre ikke bruker det. Vi andre har ingen hemninger i forhold til hverandre og er ofte flere på badet sammen.

Gjest lolslikamiba
Skrevet

Her i huset tasser vi nakne rundt i huset om morgenen. Dette fordi alle sover nakne.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Anders_*
Skrevet

Det er flott med alle familier som har et naturlig forhold til nakenhet. I min oppvekst så jeg aldri moren min helt naken etter at jeg var en åtte-ni år gammel. Det førte til at jeg smugtitta på henne i dusjen gjennom nøkkelhullet. Det drev jeg med fra jeg var rundt 15 år gammel . Jeg tror jeg var nesten 20 siste gangen jeg gjorde det. Det er ikke noe jeg er stolt av i dag, men jeg var så nyskjerrig, og det var så fint å sepennende å se moren min helt naken. Dette er noe jeg aldri har fortalt til noen andre, heller ikke min kone.

Skrevet

vi har bare ett bad, så man kan ikke akkurat låse seg inn alene alltid. Gutta på 9 og 12 tråkker inn når jeg er på badet, og gjør ikke noe stort nummer av om jeg kommer inn når de er i dusjen.

Skrevet
vi har bare ett bad, så man kan ikke akkurat låse seg inn alene alltid.

Mener du virkelig at man ikke kan låse døra på badet når man bare har ett bad? Glad jeg vokste opp i en familie med mer privatliv enn det, selv om vi aldri hadde mer enn ett bad.

Skrevet
Mener du virkelig at man ikke kan låse døra på badet når man bare har ett bad? Glad jeg vokste opp i en familie med mer privatliv enn det, selv om vi aldri hadde mer enn ett bad.

eh, jeg tror ikke det ER noen nøkkel til den døren, men om man vil være i fred sier man fra før man går på badet, så prøver man å ta hensyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...