Gå til innhold

Blogg - Hjelp! Noen som har tips og råd?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_beate_*
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har så innmari lyst til å starte min egen blogg, men jeg tør liksom ikke helt.. Er litt redd for alle meningene som fins der ute:)

Men jeg elsker å skrive, og jeg har så mye på hjerte! Tror blogging kunne vært noe for meg!

Noen som har noen tips? Hvordan kommer man i gang? Hvilke sider er bra? Jeg trenger et spark i baken!

Hilsen kommende blogger(?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Tenker helt som deg jeg! Tør ikke helt... ;)

Men du kan opprette blogg på blogg.no i alle fall!

Skrevet

Blogg.no er forsåvidt grei nok, men jeg tror at det nok er flest fjortisser der.

Den er grei å bruke og alt et der, og den er gøy hvis du har venner som også bruker den siden, men den har ikke særlig gode "privacy-settings". Bare to: 1. Alle kan se hva du skriver. 2. Ingen andre enn deg selv kan se hva du skriver.

Livejournal.com er også temmelig bra, og har mange flere (og bedre) settings for privatlivet, men det er hovedsakelig engelsk-talende brukere der.

Skrevet

Jeg synes du skal gjøre akkurat det du vil. Finnes det 2 mennesker i samme rom, så er det ofte 2 meninger der.

Husk at en blogg vil bli lest og likt av likesinnede også. Dermed får du kontakt med, ja, nettopp! Likesinnede :)

Blogging er ingenting å være redd for. Hvis du skal skrive veldig personlig, typisk hva du driver med, så er det stort sett bare folk i nær krets som interesserer seg. Skal du skrive om en hobby, vil du få mange følgere som også liker det samme. Kanskje nye venner til og med. Skal du skrive om politikk, så må du selvsagt belage deg på å forsvare argumentasjonen din :)

Skrevet
Hei alle sammen!

Jeg har så innmari lyst til å starte min egen blogg, men jeg tør liksom ikke helt.. Er litt redd for alle meningene som fins der ute:)

Men jeg elsker å skrive, og jeg har så mye på hjerte! Tror blogging kunne vært noe for meg!

Noen som har noen tips? Hvordan kommer man i gang? Hvilke sider er bra? Jeg trenger et spark i baken!

Hilsen kommende blogger(?)

Kommer vel an på hvor gammel du er, og hva du vil skrive om. Ta deg en tur innom vg-blogg, og se hva du synes om den.

Der er veldig mye forskjellig, veldig mange idiotiske kverulanter, veldig rørende blogger, og veldig mye bra - etter min mening. Tro den har ganske mange trofaste lesere.

Jeg bare leser, da bloggingen ville tatt aaalt for mye tid dersom jeg skulle blogget selv.

Lykke til!

Skrevet

Jeg vil lage en blogg som fungerer som en slags dagbok. Om hva jeg tenker og føler, få ut ting jeg grubler på og få tilbakemeldinger fra folk som forstår meg, har det likt som meg eller kan gi råd. Kanskje jeg kan gi råd til andre også...

Hvordan er det med anonymitet på nettet? Vil ikke at folk skal vite at det er jeg som skriver.

Skrevet
Jeg vil lage en blogg som fungerer som en slags dagbok. Om hva jeg tenker og føler, få ut ting jeg grubler på og få tilbakemeldinger fra folk som forstår meg, har det likt som meg eller kan gi råd. Kanskje jeg kan gi råd til andre også...

Hvordan er det med anonymitet på nettet? Vil ikke at folk skal vite at det er jeg som skriver.

Ikke vær anonym! DA blir det vanskelig å tjene penger på bloggen hvertfall!

Skrevet

Lag en ny epost på hotmail, bruk den mailen til å registrere blogg på feks blogg.no og sett igang.

Gjest Gjest_stine_*
Skrevet

Husk at man aldri kan være helt anonym på nettet, da alle IP-adresser kan spores (med mindre du sitter bak en stor NAT-ruter). Men det er jo ikke slik at hvermannsen kan spore deg. IP-adresse fra et "anonymt" nettsted kan ganske greit også kobles sammen med samme IP-adresse fra et nettsted der du ikke er anonym, slik at to og to kan kobles sammen. Nasjonalbiblioteket lagrer dessuten alt innhold fra no-domener (fom 2005), så jeg ville gått for en utenlands blogg. Alle som sitter/bruker samme PC kan så klart også se at det er deg (spore passord m.m.).

Men anyways, det som er mer interessant her. Hvorfor vil noen starte en offentlig blogg dersom man i utgangspunktet ikke vil dele med andre? Går jo an å ha lukket, evt. passordbeskyttet for inviterte brukere.

Synes det ekspanderende behovet for å hele tiden skulle "vise seg frem" , få tilbakemeldinger og bekreftelser på seg selv og sin personlighet har tatt helt av de siste årene. Hvorfor dette behovet? Bli sett?

Skrevet

Min regel er: Ikke skriv noe du ikke ville skrevet i en spalte i et magasin :)

Skrevet (endret)

Vær anonym, skriv om alt. De som setter restriksjoner på hva de skriver om blir ikke lest, men husk å skape en positiv eller informativ stemning sånn at det er verdt å lese igjen. VGBlogg er ikke mye av skryte av sånn at det er sagt, blogspot blir ikke lest mye i norge.. blogg.no eller noe er ganske greit tror jeg, ellers så kan du jo skrive dagbok i stedet her på kvinneguiden, de er populære.

Endret av toth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...