Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du Bergensbanen i sanntid?

Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ser på! Veldig koselig :jepp:

Siden jeg har hatt lyst til å ta Bergensbanen lenge, men aldri hatt noe i Bergen å gjøre, kan jeg heller se hele turen på TV.

Enkelt, greit og latskapen lenge leve. :gjeiper:

Det er forresten imponerende hvordan de har klart å bygge den banen i det terrenget for 100 år siden. Utstyret var jo vesentlig dårligere og mindre tilgjengelig enn hva det er i dag.

Edit: skrivefeil

Endret av KinderMaxi
Skrevet
Enkelt, greit og latskapen lenge leve. :gjeiper:

Det er forresten imponerende hvordan de har klart å bygge den banen i det terrenget for 100 år siden. Utstyret var jo vesentlig dårligere og mindre tilgjengelig enn hva det er i dag.

Enig! Spesielt imponerende at alle hull de lagde for å sprenge tunneller og skjæringer er meislet ut for hånd. Én holdt meiselen, og en annen slo, med slegge :)

Lukter av en eller annan pris for beste dokumentar lang vei i grunn.

Skrevet
Enig! Spesielt imponerende at alle hull de lagde for å sprenge tunneller og skjæringer er meislet ut for hånd. Én holdt meiselen, og en annen slo, med slegge :)

Lukter av en eller annan pris for beste dokumentar lang vei i grunn.

Må si meg enig i den, ja.

Tror ikke mannfolka hadde vært like effektive og arbeidsvillige på den samme måten den dag i dag. :sjenert:

Hvis ikke dokumentaren får noen form for pris blir jeg nesten litt overrasket. Det er vesentlig dårligere dokumentarer enn denne som har vunnet div. priser.

Dette er også GOD Norgesreklame, btw :flagg:

Skrevet
Må si meg enig i den, ja.

Tror ikke mannfolka hadde vært like effektive og arbeidsvillige på den samme måten den dag i dag. :sjenert:

Hvis ikke dokumentaren får noen form for pris blir jeg nesten litt overrasket. Det er vesentlig dårligere dokumentarer enn denne som har vunnet div. priser.

Dette er også GOD Norgesreklame, btw :flagg:

Ja, hørte noen si at den nok kommer på DVD rettet mot bl.a. Norway in a nutshell-turene.

Dessuten er det jo, synes i alle fall jeg, unektelig stilig med 30-talls spisevogner og den formelle, men avslappede stemningen.

NSB hadde for ca 10 år siden et reklamemotto "Fly er transport, tog er reise". Veldig dekkende!

Skrevet

Når jeg først hørte om denne dokumentaren tenkte jeg vel mitt. Hvem gidder å se på den?!

Nå er jeg visst en av de som gidder å se på den...Snart sett hele :sjenert: Faktisk ganske koselig.

Vil ha en oppfølger! Bodø-Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...