Gå til innhold

Hva slags musikk avskyr du ?

Anbefalte innlegg

Gjest retratsdårt
Skrevet

Er det en type musikk, artist eller band du absolutt ikke klarer å høre på?

I såfall, hvorfor? Og hva gjør denne musikken med deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jazz og Kaizers er gode eksempler. Kjenner at alt innvending vrir seg. Klarer ikke musikk som suger ut energien min, nesten så man tror man får panikkanfall hehe.

Skrevet

Jeg orker ikke å høre på danseband. Det meste innen denne sjangeren går i samme duren, har det samme lydbildet hele veien, og har ofte litt tåpelige tekster tekster. Denne type musikk asossierer jeg også med noe enkle mennesketyper, dans på lokalet, traktorer, fyll og snus. Isolert sett er ikke sistnevnte ting nødvendigvis noe galt, men disse tingene henger ofte sammen med denne musikken.

Liker heller ikke rølpete trønderrock, jeg får omtrent de samme asossiasjoner av den musikken også.

Ellers har jeg lite til overs for veldig sær musikk, som samtidsmusikk, folkemusikk, jazz og operetter.

Skrevet
Jeg orker ikke å høre på danseband. Det meste innen denne sjangeren går i samme duren, har det samme lydbildet hele veien, og har ofte litt tåpelige tekster tekster.

Bare går og tar en øl, går og tar en øl, går og tar en øl. :sprettoy:

Herreguuud, den reklamen er fæl!

Skrevet

Punk, hip-hop, rap og R&B. I beste fall er det forferdelig kjedelig, i verste fall får jeg vondt i tennene av det.

Skrevet

James Blunt, Rhianna, Shania Twain, Celine Dion o.l... og all sånn party-party vorspielmusikk, jeg aner ikke sjangre, men sånn plastikk overprodusert dansemusikk og Postgirobygget og relaterte band...

Jeg slår også av radioen når det er folkemusikktimen (hvorfor i alle dager har vi hardingfele som hovedinstrument???), korpsmusikk. endel world music (mest fordi alt som spilles er helt likt :roll: ) og for klimprete jazz og samtidsmusikk, selv om jeg ikke er helt avvisende til noen av disse sjangrene unntatt korps.

Dansband regner jeg ikke som musikk en gang :ler:

Skrevet

Skulle vel sagt noe om hvorfor - det er fordi jeg synes den musikken er GNÅL, som om noe gnager meg på hjernen. Samme med Kaizers, forresten.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Rap, hip hop, r&b og alt som ligner den jævla yo-yo musikken.

Danseband, korsmusikk, country, pop, trance, jazz.

Skulle eg nevnt artister og band hadde eg blitt sittende å skrive ut året og sikkert godt inn i 2010.

Kan ikkje fordra det, blir rett og slett i dårlig humør av å måtte høre på det i lengre tid. I fleire tilfeller blir eg forbanna på den jævelen som spiller musikken. Får lyst å ta med mr. balltre på besøk og ta knekken på spilleren dems.

Skrevet

Generelt er jeg ikke så glad i trance/house/tekno (og alt sånnt), hip-hop og R&B, men det finnes unntak. Jeg liker noe rap, men ikke så mye. Jeg føler at alt innenfor den sjangeren er likt (selvfølgelig er jeg klar over at det ikke stemmer) og veldig kjedelig.

Det verste er riktignok screamo, crunk,(Screamo-crunk!), death metal (egentlig nesten all metal) og slike sjangre. Jeg takler bare ikke å høre på "musikk" som bare er skriking.

Band/artister jeg kommer på i farten som jeg virkelig ikke liker er Brokencyde, "Disneystjerne-artister", Tokio Hotel, Alejandro Fuentes, James Blunt og en del sånne "syngedamer" som alle liker. Mye av det synes jeg rett og slett er kjedelig, men f.eks. Alejandro Fuentes har så stygg stemme at jeg ikke takler å høre på det.

Skrevet

har veldig allsideig musikksmak, men rap og hip-hop er jeg lite glad i. synes musikk skal ha skikkelige melodier.

Skrevet
Generelt er jeg ikke så glad i trance/house/tekno (og alt sånnt), hip-hop og R&B, men det finnes unntak. Jeg liker noe rap, men ikke så mye. Jeg føler at alt innenfor den sjangeren er likt (selvfølgelig er jeg klar over at det ikke stemmer) og veldig kjedelig.

Det verste er riktignok screamo, crunk,(Screamo-crunk!), death metal (egentlig nesten all metal) og slike sjangre. Jeg takler bare ikke å høre på "musikk" som bare er skriking.

Band/artister jeg kommer på i farten som jeg virkelig ikke liker er Brokencyde, "Disneystjerne-artister", Tokio Hotel, James Blunt og en del sånne "syngedamer" som alle liker. Mye av det synes jeg rett og slett er kjedelig, men f.eks.

Jeg kan igrunn bare kopiere innlegget ditt, for jeg er veldig enig :jepp:

Skrevet

Det verste av det verste er techno, trance, dance osv.. Liker heller ikke R&B eller diverse andre gnåledamer.

Når jeg av en eller annen grunn må høre på dette så blir jeg ekstremt irritert, sur og oppgitt. Hører heller på en unge som spiller på en sur blokkfløte en det der tullet :)

Skrevet

Band/artister jeg kommer på i farten som jeg virkelig ikke liker er Brokencyde, "Disneystjerne-artister", Tokio Hotel, Alejandro Fuentes, James Blunt og en del sånne "syngedamer" som alle liker. Mye av det synes jeg rett og slett er kjedelig, men f.eks. Alejandro Fuentes har så stygg stemme at jeg ikke takler å høre på det.

Er enig med deg i mye her. Alejandro Fuentes og James Blunt høres kastrerte ut rett og slett, selv om jeg synes at James Blunt har noen fine låter:)

Skrevet

er sikkert noe jeg liker innenfor hver sjanger, men kommer ikke på spesielle band så drar alle under en kam:

Country, fordi jeg blir irritert og får helt vondt av å høre på det.

Skikkelig screamo, fordi jeg nesten blir redd og får lyst til å rømme vekk

Danseband, fordi de alltid har idiotisk tekst og overdreven bondedialekt.

Skrevet

Jeg kan nok finne ting jeg liker innen så og si alle sjangre, noen er enn andre. Likevel har jeg vel endel preferanser.

Endel R&B blir alt for anonym og kjedelig for meg.

Moderne Jazz kan tidvis være kult, men jeg liker ofte at det er litt mer struktur på musikken (dessuten er jeg ikke musiker selv, jeg tror kanskje de har en helt annen tilnærming til endel typer musikk).

Hiphop hvor alle låtene er helt like og det er lite oppfinnsomhet.

Dansebandmusikk. Alle sangene er helt like, lydbildet er platt og dønn kjedelig, og det skjer veldig lite i musikken.

Mye techno/trance som er fullstendig uten personlighet.

Ellers kan jeg prøve å sette meg inn i det meste av musikk, og kan ofte finne noe jeg setter pris på, enten det er rytme, komposisjon, tekster, bruk av instrumenter, kombinasjon av ulike elementer, originalitet og så videre i det uendelige.

"Musikk" er forøvrig en definisjon som er helt uavhengig av graden av melodiøsitet og hvorvidt man liker det eller ikke. Bare nevner det.

Skrevet

Danseband er grøss og gru. Trance/house/tekno o.l. får meg til å føle at ørene mine blir voldtatt, spesielt om det er en remix av en sang jeg i utgangspunktet har hørt uten å ville spy...

Rap/hip hop er NOEN ganger bra. Altfor sjeldent til at jeg vil si jeg utstår sjangeren. Likte Destiny's Child da jeg var yngre.

Speed metal er det verste innen den sjangeren. Grusomt, blir agressiv av å tenke på det...

Det er vel bare én artist jeg ikke orker tanken på i det hele tatt: Rybakk. :spy:

Gjest chickpea
Skrevet
Rap, hip hop, r&b og alt som ligner den jævla yo-yo musikken.

Danseband, korsmusikk, country, pop, trance, jazz.

Skulle eg nevnt artister og band hadde eg blitt sittende å skrive ut året og sikkert godt inn i 2010.

Kan ikkje fordra det, blir rett og slett i dårlig humør av å måtte høre på det i lengre tid. I fleire tilfeller blir eg forbanna på den jævelen som spiller musikken. Får lyst å ta med mr. balltre på besøk og ta knekken på spilleren dems.

"Jævla yo-yo musikk", så bra! endelig har jeg et begrep som forklarer nøyaktig hva jeg mener om denne type musikk! :helen:

Skrevet

Jeg er vel en person som er veldig snobbete når det gjelder musikksmak og listen over det jeg ikke liker er større enn det jeg liker. :sjenert: Så i stedet for å ramse opp alt det jeg ikke liker , velger jeg heller å liste opp det jeg absolutt hater.

Musikk som jeg hater av hele mitt hjerte (ørene mine BLØR når jeg hører dette :fnise: ):

- Danseband - da hører jeg heller på syretechno eller ''satanmusikk'' :bond:

- Jazz - egentlig sånn uten noen som helst form for rytme, men også slik som Norah Jones og lignende.

- Radiomusikk - P3 kan jeg klare, som oftest...

- Gammelrock à la U2, Bruce Springsteen og AC/DC.

Den artisten jeg liker aller minst her i verden (utenom Ole Ivars og diverse andre danseband) er Shakira. :spy: Dama høres bokstavelig ut som en sau når hun synger. *grøss*

Skrevet

Jeg har veldig allsidig musikksmak, og hører egentlig på alt fra Black metal (Men jeg er ganske kresen når det gjelder black metal.) til folk/roots (Type Dylan, Steve Earle, Townes van Zandt, Joan Baez)...

Musikk jeg virkelig ikke klarer er:

Alt av generisk "listepop" og dance (Lady gaga, Britney Spears, osv.) Omtrent all nyere hip-hop og rap etter at 2pac døde... Det finnes noen unntak, men de er få. Old-school rap er ganske kult, though :)

Nyere rock. For meg beviser nyere rock at rocken omsider er død, og at det ikke er noe vi kan gjøre for å gjenopplive den :( (Linkin park, tokio hotel o.l)

Danseband. Det er ikke engang sjarmerende i all sin elendighet...

DDE og lignende.

Renspikka country. Med unntak av Willie Nelson, og noen få andre :) Norsk country er generelt hjerteskjærende dårlig :(

Det meste av Techno/trance. (Men dette innebærer ikke at jeg misliker alt av electronica :) )

Nyere "punk". (Blink 182, Green day osv.) Punk etter 1985 er stort sett ræva. Noen unntak finnes, selvsagt, som det alltid gjør :)

Er ikke begeistret for såkalt indie-rock heller. Finner det utrolig fascinerende at indie, som er en forkortelse for independent, har blitt en egen musikk-sjanger, istedet for det det egentlig er - uavhengig musikk. Altså, musikk som er uavhengig av store plateselskaper, også videre. Det er ikke en musikk-sjanger, men en kunstnerisk uavhengighet, for pokker! ;P

Det var det jeg kom på i farten. Men det er helt sikkert mer.

Skrevet

Jeg må bare få lov å påpeke at ikke all metal er bare skriking :) (Borknagar og My dying bride er ypperlige eksempler - mye ren vokal, og Borknager slapp til og med et akustisk album hvor de blant annet bruker panfløyte - veldig fint :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...