Gå til innhold

Symaskin til "vanlig" bruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger en symaskin.

Den må være av god kvalitet slik at jeg slipper å kjøpe ny hvert år.

Den må også kunne sy igjennom et par-tre-fire lag med stoff. Gjerne dongeri også.

Jeg trenger kun de grunnleggende sømmene. Jeg vet med 200% sikkerhet at jeg aldri kommer til å trenge en masse dekorsømmer med krusseduller osv. Selv knappehull kommer jeg nok ikke til å trenge, men det er vel ganske basic uansett.

Jeg trenger ikke noe datastyrte greier. Jeg vil bare tre i tråden over og under, stille inn riktig søm, og begynne å sy.

Jeg orker ikke noe symaskin som floker seg eller trenger masse vedlikehold (ser noen reklamerer med at de er smørefrie og flokefrie). Jeg har en Janome Sew Mini, men undertråden bare floker seg, og jeg gidder ikke bruke penger på reparasjon.

Hva skal jeg bruke den til? Klær kjøper jeg i butikken, så eneste jeg kommer til å bruke den til, er å reparere klær, og evt. sy opp og inn klær.

Jeg har sett på noen Janome-maskiner, men mannen klager over at det sikkert er et dårlig merke siden Janome Sew Mini var så dårlig, og at de dyrere sikkert også floker seg. Jeg tenker at det må da være stor forskjell på den lille billige (som egentlig er beregnet for barn), og en fra 2000 og oppover.

Jeg har sett litt på http://www.symaskiner.no men går meg vill i jungelen. Hadde vært fint å kunne bestilt den og fått den i posten, istedet for å fly rundt i butikker og lete.

Jeg vil ikke bruke masse penger på dekorsømmer og fancy datastyrte greier. Jeg vil ha en "mekanisk" en som syr igjennom hva det skulle være, og som funker år etter år. Men jeg kan ikke se at det står spesifisert på noen (unntatt den Jeans-modellen til Janome) at de kan sy igjennom tykke stoff. Noen her som har peiling? Jeg er åpen for forskjellige merker, men har hørt at bl.a. Singer og Bernina sine billige har andre produsenter som bare lager noe "billig dritt" for seg? Prøver å holde meg under 3000, og vil dermed ha minst mulig "dikkedari" for å få mest mulig kvalitet for pengene :)

HJELP! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Janome Easy Jeans er en enkel, solid og god maskin såvidt jeg har fått med meg. Kjenner flere som syr *mye* som bruker den :)sysiden.no anbefales - frakt inkludert, leverer på døra (tar 1-2 dager er min erfaring i hvertfall).

Endret av Concertina
Skrevet

Jeg syr veldig mye, og er kjempefornøyd med min Janome Easy jeans :)

Skrevet

Jeg kjøpte meg Husqvarna Emerald 118, den er veldig stødig, stillegående, lett å bruke, og ikke minst fin.:) Og den har sydd lett gjennom 6 lag med jeansstoff (jeg måtte legge opp en bukse).

Mange anbefaler Janome Easy Jeans, og valget mitt sto mellom disse to. Men Janome virket litt alt for gammeldags for meg, også er den litt mindre og lettere enn den jeg kjøpte. Jeg vil uansett anbefale deg å gå i en sybutikk og se/ta på symaskinene først, det blir mye enklere å bestemme deg da. Også han der mannen, som driver symaskiner.no, han er veldig hyggelig og dyktig, du kan ringe ham og snakke litt om symaskiner, han kan anbefale deg hva som vil passe deg, for din bruk.

Skrevet

Jeg bestilte meg akkurat en Husqvarna Emerald 118 på symaskiner.no til 2990,- inkl. frakt etter masse googling på forumer og diverse :) Kjekt å se at du RedFox81 var fornøyd med valget ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...