Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Jeg får alltid så mye luft i magen når jeg drikker en del øl. Er dette normalt eller er det noe "galt" med meg? Av og til sliter jeg veldig på byen, og det er slik aat jeg nesten må stikke hjem fordi jeg får så mye luft i magen
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Vil vel tro at det er helt vanlig. Drikker ikke øl selv, men det er mye i øl som gir luft, både kullsyre og gjær. Fiber fra frukt, korn og grønnsaker gir også ofte luft i magen. Det er bare å kjenne sin begrensning.
venus_ Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Jeg har det slik selv. Hvis jeg drikker øl drikker jeg max 2-3. Men det skjer egentlig uansett hvor mye jeg drikker av det. Derfor drikker jeg som oftest vin på byen.
Gjest Blondie65 Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Slutt å drikke pils. Gå over til ølsorter uten / med mindre kullsyre. Eksempler: Kilkenny, New Castle, Guiness.
Annikken Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Det kan godt være du reagerer på hveten, faktisk, ikke kullsyra. Opplever du det samme om du spiser mye brød (f.eks. kneipp, fint brød) på en dag? Hveteallergikere blir typisk oppblåst og får vondt i magen om de får i seg hvete.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 Det kan godt være du reagerer på hveten, faktisk, ikke kullsyra. Opplever du det samme om du spiser mye brød (f.eks. kneipp, fint brød) på en dag? Hveteallergikere blir typisk oppblåst og får vondt i magen om de får i seg hvete. Nei, reagerer ikke på samme måten når jeg spiser brød, men kanskje det er fordi mengden er mindre enn når jeg drikker øl. Selve følelsen når jeg har drukket øl, er liksom at jeg følger jeg må på do, men det er bare sinnsykt mye luft kommer ut. Dette skjer som regel når jeg kommer ut på byen etter et vors
Annikken Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 (endret) Nei, reagerer ikke på samme måten når jeg spiser brød, men kanskje det er fordi mengden er mindre enn når jeg drikker øl. Selve følelsen når jeg har drukket øl, er liksom at jeg følger jeg må på do, men det er bare sinnsykt mye luft kommer ut. Dette skjer som regel når jeg kommer ut på byen etter et vors Litt "fisemage" altså? Det kan godt være det kommer av hveten. Jeg kan få sånn mage når jeg spiser brød. Du kan jo prøve å gå over til vin, evt drinker? Eller så kan det godt være kullsyra som gjør at du "gulper mye luft". Vin kan jo ta seg av det også. Man blir litt oppblåst av øl, spesielt mye av det, det tror jeg skjer de fleste. Endret 29. november 2009 av Annikken
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 Litt "fisemage" altså? Det kan godt være det kommer av hveten. Jeg kan få sånn mage når jeg spiser brød. Du kan jo prøve å gå over til vin, evt drinker? Eller så kan det godt være kullsyra som gjør at du "gulper mye luft". Vin kan jo ta seg av det også. Man blir litt oppblåst av øl, spesielt mye av det, det tror jeg skjer de fleste. hehe, men er liksom litt verre enn litt småfising. Det er liksom sånn at det føles som om jeg skal drite i buksa og jeg tror at det vil skje hvis ikke jeg holder igjen. Flere ganger har dette ført til at jeg går hjem alene fra byen, litt flaut å være med noen hjem om en fiser mye/driter i buksa
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #10 Skrevet 29. november 2009 Det kan godt være du reagerer på hveten, faktisk, ikke kullsyra. Opplever du det samme om du spiser mye brød (f.eks. kneipp, fint brød) på en dag? Hveteallergikere blir typisk oppblåst og får vondt i magen om de får i seg hvete. Er det hvete i pils, da? Er det ikke byggmalt de bruker?
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #11 Skrevet 29. november 2009 Er det hvete i pils, da? Er det ikke byggmalt de bruker? Det er hvete i vanlig norsk pils, ja. Jeg blir også dårlig av det, men mer sånn at jeg er skikkelig fyllesyk dagen etter hvis jeg bare har drukket et par. Hvis jeg drikker øl nå holder jeg meg i Budwieser som ikke inneholder hvete. Blir ikke dårlig av det:)
Chanel.No5 Skrevet 29. november 2009 #12 Skrevet 29. november 2009 Her er en artikkel om luft i magen, den kan kanskje hjelpe deg litt.. http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykd...agen-26206.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå