Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på juelgave til partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor mye dere andre bruker på julegaven til kjæresten/samboeren/ektefellen? Presiser gjerne i svaret om det dreier seg om kjæreste, samboer eller ektefeller; det er kanskje forskjeller på hva man bruker?

Vi har pleid å bruke ca. 700-800 kroner på hverandre (barnløst ektepar), men i år vet jeg ikke helt hva jeg skal kjøpe ennå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_cat_*
Skrevet

Jeg bruker mellom 2000-5000. Kommer litt ann på hva han ønsker seg. Vi har ikke barn og er gift.

Gjest tyttebær
Skrevet

I år kommer gaven på nesten 4000,-

Men det var noe han virkelig ønsket seg! :)

Vanligvis har vi ligget på en 1000-lapp, og egentlig kjøpt ting vi trenger i hjemmet! (Begge har bursdag rundt juletider, så da får vi personlige gaver da, og "nytteting" til jul).

Vi er samboere, og venter vårt første barn i mars :)

Skrevet (endret)

I år blir det en veldig dyr gave, mye fordi jeg har fått meg ny jobb med bonus, og jeg har tenkt til å unne oss noe ekstra.

Gaven hans er en reise for oss to i tre uker på et ganske så flott hotell i Tyrkia med alt inkludert av mat, drikke osv. Hele reisen kommer på 27 000 kr til sammen, dvs 13500 pr pers.

Skal sies, dette er ikke den vanlige summen jeg bruker på gaver til samboeren min, før har jeg blant annet gitt ham en Nespresso-maskin (men den fikk jeg 40 % rabatt på) til under 2000 kr, og til bursdagen hans i fjor fikk han en hjemmelaget kokebok av meg som jeg hadde scrappet til ham. Ergo, for meg er det viktigst å finne gaver som passer hans personlighet og noe jeg vet han virkelig blir glad for, pengene kommer i annen rekke om jeg har råd (det er dog virkelig ikke noe must å gi en så dyr gave som jeg gir denne julen).

Vi er samboere uten barn.

Endret av Yvonne
Skrevet

Vi er samboere uten barn, bodd i hus i under tre år og investerer derfor endel i huset istedet for å gi dyre gaver til hverandre.

Vi har blitt enige om å ikke kjøpe så dyrt til hverandre i år, så han får for ca 400 kr. I tillegg kommer adventskalender; hvor vi kjøper 12 gaver til hverandre og åpner annenhver dag. Den kom vel på ca 1200 kr.

Skrevet
Vi er samboere uten barn, bodd i hus i under tre år og investerer derfor endel i huset istedet for å gi dyre gaver til hverandre.

Vi har blitt enige om å ikke kjøpe så dyrt til hverandre i år, så han får for ca 400 kr. I tillegg kommer adventskalender; hvor vi kjøper 12 gaver til hverandre og åpner annenhver dag. Den kom vel på ca 1200 kr.

Koselig!! :)

-----------------

Dere som bruker en formue på gaver...sukk, hva skal en si...dyre gaver kan alltid forsvares tydeligvis. Bonus, ny jobb, whatever... Jeg er ikke stolt over å være nordmann når jeg leser slikt. Tenk litt mer globalt da! Det sitter folk under blikktak i verden, hvor de kanskje utveksler et lite kort til hverandre. Og her..nei og nei.

Sorry, blir bare litt revet med. :sjenert:

Skrevet

Har man penger som man selv har tjent, så må man få lov til å unne seg og sin partner noe :) De som vil gi alle pengene sine til veldedighet, kjempefint. De som vil bruke pengene på seg og sine nærmeste, kjempefint.

Jeg bruker vel rundt 2000-2500kr til min samboer, og da får han ting han trenger, men ikke kjøper selv. For eksempel har han fått frakk til bursdagen sin, og i julegave så blir det muligens en snowboardbukse.

Skrevet
Har man penger som man selv har tjent, så må man få lov til å unne seg og sin partner noe :) De som vil gi alle pengene sine til veldedighet, kjempefint. De som vil bruke pengene på seg og sine nærmeste, kjempefint.

Jeg bruker vel rundt 2000-2500kr til min samboer, og da får han ting han trenger, men ikke kjøper selv. For eksempel har han fått frakk til bursdagen sin, og i julegave så blir det muligens en snowboardbukse.

Selvsagt skal man unne seg noe. Gjør da det jeg og! :nigo:

Det er likevel, i mitt hode, litt kvalmt at vi vasser i penger her i den lille avkroken Norge. Jeg kan bare ikke noe for det, men jeg merker at jeg er ganske alene om å tenke slik.

Jeg synes også det er vanskelig på ferie, når jeg ser meg selv sett utenfra; fin dame, fin kjole, fattige barn, fattig mor. Dette var i Tyrkia forresten... :sjenert:

Skrevet

Hm, jeg er usikker. Jeg har kjøpt ei bukse og en genser og hadde tenkt å kjøpe mer klær til han, for det trenger han. Men så fikk jeg meg jobb for to uker siden - begynte i går, men usikker på når lønningsdag er, men er nok iallefall før jul da :) Så da tror jeg at jeg skal kjøre på å kjøpe et digital kamera til han, pluss at han får de klærne og et album med bilder fra vårt første år sammen :) Blir vel omtrent 2000 til sammen tenker jeg :)

Skrevet

I år bruker jeg ca. 3500kr på min samboer. Har kjøpt tur til kjøbenhavn på nyttårsaften. Altså fly og hotell.

Og da slår jeg virkelig på stortrommen! :sjenert: Ikke at vi ikke har penger eller noe sånn, men vi pleier ikke kjøpe gaver i dyre dommer til hverandre!

I fjor "spleiset" vi en badekarpute til ca 80kr til hverandre. Da hadde vi nettopp flyttet inn i huset vårt og sparte til sydentur. :)

Så lenge man gir noe som den andre kan sette pris på, så syns jeg ikke man nødvendigvis skal måtte bruke alle pengene sine på gave!

Skrevet

Vi har for mange år siden blitt enige om å gi barna noe ekstra i stedet for hverandre. Det er en stor julegave i seg selv. :)

Gjest stearinpikken
Skrevet (endret)

.

Endret av stearinpikken
Skrevet

Sambo og jeg har sluttet å gi julegaver til hverandre og heller kjøper julegave til oss felles. I år skal vi kjøpe tørketrommel og i fjor kjøpte vi integrert kjøleskap.

Vi gjør også noe av det samme til bursdagen da vi har dag ganske nærme hverandre.

Skrevet

Hvor mye penger en velger å legge i en gave blir opp til en selv. Synes derfor det blir feil å påpeke at det er kvalmt at vi vasser i penger.

Selv går jeg litt for "det er tanken som teller". I år koster tanken litt mer, men jeg vet at jeg gleder min kjære utrolig mye. I fjor der i mot hadde jeg ikke råd til mer enn et lite kort og et kyss på munnen..

Skrevet

Jeg og kjæresten har ikke vært sammen så lenge enda til å gi hverandre for dyre gaver. Føler jeg i hvert fall. Vi har ikke snakket om noen sum enda. Men jeg tenker vel at det blir under 1000kr. Vi har begge bursdag rett etter jul så da kan det jo hende at jeg bruker mer penger på gave til han da.

Skrevet

Vi har økt jevnt og trutt, og i år nådde vi vel toppen på knappe 3000,- I år har vi, pga usikre jobbutsikter (nylig ferdig utdannet, og ikke fått fulltidsjobb enda), valgt å jekke ned nivået litt og kommer til å ligge på 500-1000

Skrevet

Tja, rundt 1000-1200,-. Alt ettersom vil jeg si. Han får en cognacflaske og noe klær som han trenger (men som han selv ikke mener han trenger, men jeg vet bedre :lol: ) Ikke så spenstige gaver kanskje, men nyttig :)

Skrevet

Vi bruker rundt 1000. Vi er begge studenter, og samboere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...