Gå til innhold

Pondus 1-9 vs Pondus: eliteserien

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tanna_*
Skrevet

Som tittelen sier. Samoeren min har alle unntatt nr. 9. Han elsker pondus, leser bøkene om igjen og om igjen og ler seg skakk (vekker meg om av og til om natten fordi han skrattler).

Det jeg lurer på er om de bøkene som heter Eliteserien er de samme som disse andre bøkene. I beskrivelsen står det at det er fra avisstriper, men jeg vet ikke om disse har blitt brukt i bladene (som jo er der bøkene 1-9 kommer fra).

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, i eliteserien er det de samme stripene ( i annen rekkefølge) som i de andre bøkene.

Eliteserien er bare gitt ut fordi forlaget er griske og vet at mange samlere kjøper Pondus uansett om det har lest de samme stripene i aviser, andre blader, i pondusbladet, i heftene med pondus, i heftene med pondus (den andre serien), i bøkene med pondus (1-9), i de små lave bøkene med pondus, på latinsk, på samisk og på nettet.

Skrevet

Det er mye de samme stripene ja, men Eliteserien er litt mer forseggjort, dvs alle stripene kommer kronolgisk og også søndagssidene og diverse spesialhistorier er med (vet ikke hvor omfattende de andre bøkene er på dette området), dessuten er alle stripene i farger, det er endel bakgrunnsmateriale og den inneholder også andre arbeider av Frode Øverli.

Så jeg mener det er bedre bøker..., men såklart de er laget for å tjene penger.

Selv har jeg startet å samle på Eliteserien, men dette er fordi jeg ikke har de andre samlebøkene og heller ikke så mange blader/hefter ol så da jeg skulle velge så falt valget på disse.

Gjest Gjest_tanna_*
Skrevet

Takk for svar =)

Det var dumt at det er samme stripene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...