Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Hei. Jeg er snart tom for paralgin forte som jeg bruker pga sykdom. Nå hopper jeg på en tur til Thailand men jeg får ikke time med lege før jeg reiser. Noen som vet om man får kjøpt paralgin der nede uten resept?
gard Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Jeg kan bare snakke utfra generelle erfaringer men det virker ut som du får langt mer over disk i Thailand enn her hjemme og mange av pillene kommer også i en sterkere form der. Men dersom du trenger en resept kan jeg anbefale at du stikker innom Bumrumgrad sykehuset. Etter en kjapp registrering kan du få snakke med en lege og helt sikker få resept :-) God tur. Her er et Bangkok reisebrev jeg har skrevet http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm . Kan kanskje være til hjelp dersom du ikke har vært der før.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Hei. Jeg er snart tom for paralgin forte som jeg bruker pga sykdom. Nå hopper jeg på en tur til Thailand men jeg får ikke time med lege før jeg reiser. Noen som vet om man får kjøpt paralgin der nede uten resept? Paralgin forte er ikke noe spess bedre enn å kombinere paracet med ibux, og for 7% av nordmenn er det ikke noe gevinst i kodeinet, annet enn å bli litt mer kvalm og forstoppet. Voltaren er et alternativ til ibux, eller et annet nsaid. Det har de sikkert mye mer av i thailand, for i Norge liker vi at staten begrenser og kontrollerer hvilke legemidler som er best å bruke.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Di kan oppleve å ikke få kjøpt. På apoteker i Thailand skal man få kjøpt det meste uten resept, men man får ikke kjøpt hva man vil av den grunn. De som jobber der er ofte veldig flinke, og har lært mye for å kunne gi rett medsin til folk, siden folk ofte ikke drar til legen først. Er veldig mange utenlandske turister, spesielt unge, som misbruker dette, og derfor kan de som jobber der være skeptiske til å gi ut uten videre. Man trenger da som regel ikke legetime for å få fornyet resepter her i landet, moren min som bruker mye smertestillende (inkludet morfin!) ringer for å fornye sine resepter, og så henter hun de litt senere på dagen. Det samme gjør jeg for p-piller og slikt. Hvis det er medisiner man bruker fast, eller i det minste langvarig, burde det ikke være noe problem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå