Gjest Uvel venninne Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Uff. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Jeg har en veldig god venninne som er søt og god på alle måter bortsett fra en ting. Hun peller seg i nesa. Mye og ofte. Synes jeg har sett noe bli stukket inn i munnen også Eller; Jeg har det, prøver bare fortrenge det. Hun gjør det både hjemme og offentlig. Mens jeg ser på henne graver hun dypt. Har gitt henne papir litt sånn "hint-hint" og sagt at hun sikkert kan få papir om hun trenger det... Fatter ikke denne uvanen. Blir kvalm, synes det er ekkelt. Synes desuten det er rart at hun gjør det ubekymret foran andre... Hva skal jeg si/ gjøre? Åh... Er det "mitt bord"? Eller bør jeg holde kjeft og akseptere det som en del av henne? Tips?
Gjest Iah Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Hun er jo klar over at hun gjør det selv, så jeg tviler på at det hjelper noe særlig å kommentere det. Det beste er vel å la være å se på.
Gjest Uvel venninne Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Ja... Hun vet det jo egentlig selv. Merkelig. Desverre er det sånn at hvis jeg vet at hun gjør det, og vi er sammen, hjelper det ikke å se vekk. Blir så uvel at jeg blir irritert. Men i grunnen er det jeg som sitter med problemet, ikke hun. Hehehe.... Hun vil forresten ofte dele mat med meg... Orker ikke det ass... Men det er jo bare å si nei.
Bellatrix Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 Jeg leste et sted at man får bedre immunforsvar av å spise buse, men husker ikke hvor og vet ikke om det er sant.
Gjest Uvel venninne Skrevet 28. november 2009 #6 Skrevet 28. november 2009 Ja.... Har du forslag på hva jeg skal si og hvordan... Når hun gjør det eller ikke....?
Gjest Uvel venninne Skrevet 28. november 2009 #7 Skrevet 28. november 2009 Jeg leste et sted at man får bedre immunforsvar av å spise buse, men husker ikke hvor og vet ikke om det er sant. Kanskje det er derfor???
Gjest Gjest - Stine Skrevet 28. november 2009 #8 Skrevet 28. november 2009 Usj, jeg kan selv finne på å "grave etter gull", men aldri foran andre folk!! Som regel blir det altså gjort på toalettet! Jeg hadde syns var ekkelt om mine venninner skulle gjøre dette foran meg, men vet ikke om jeg hadde turt å si i fra! Mannen min piller av og til og da ser jeg bare vekk... Har ikke turt å konfrontere han en gang!!
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #9 Skrevet 28. november 2009 Nei vettu...Jeg takler ikke engang barn som piller nesen. Mine barn har alltid gjort dette skjult for jeg nærmest kaster opp og syns det ser bare motbydelig ut. Jeg har tatt dem på fersken et par ganger så jeg vet de gjør det i skjul hehehe. Jeg har ikke vært hysterisk altså, har bare forklart at det er litt ekkelt å se på og det er bakterier. Usj....
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #10 Skrevet 28. november 2009 Jeg hadde sagt rett ut at, du, sånn der gjør man ikke i offentligheten. Kom deg ned på badet og nruk papir som andre normale folk. Man gjør da ikke sånt??
Gjest Uvel venninne Skrevet 28. november 2009 #11 Skrevet 28. november 2009 Merker jeg får lyst å spørre hvorfor... Noen ganger får jeg nesten inntrykk av at hun ikke helt forstår at jeg ser det på et vis. De gangene hun "bare" peller vet hun selfølgelig at jeg ser det. Men det er andre ganger, hvis vi ser fil eller sånn, ser jeg i sidesynet at dun gnafser det i seg... Nesten som hun er litt i sin egen verden, sånn som barn...
Gjest Ingeniøren Skrevet 28. november 2009 #12 Skrevet 28. november 2009 Er du en god venninne? I så fall skal du si ifra. Klart og tydelig akkurat i det du fersker henne(uten å drite henne ut foran en stor forsamling selvsagt)! Å pelle seg i nesa forann andre er ufint, selv ganske små barn får høre fra foreldrene at det slikt er ikke bra. Det er alldeles ikke sikkert hun er så veldig bevisst på dette. Det kan være en uvane som hun ikke tenker så mye over. Uansett er det langt bedre at hun får klar melding fra en god venninne enn at mer perifere bekjente (og totalt utenforstående) ser henne gjøre dette og tenker sitt. Ikke veldig artig når kompisgjengen til han hun er forelsket i ser og ler av henne. Av og til trenger noen en vekker for oppførselen sin. Å si ifra om slike ting som å pelle seg i nesa er noe HELT annet enn f.eks å kommentere den store kvisa(som det er litt vanskeligere å gjøre noe med).
Gjest Uvel venninne Skrevet 28. november 2009 #13 Skrevet 28. november 2009 Takk Ingeniøren og andre. Samler mot. Vil jo ikke såre henne.... Wish me luck! En ting jeg stusser på er at hun har hatt flere lange forhold, merkelig at ikke de har avvendt henne... Hehe...
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #14 Skrevet 28. november 2009 Herregud jeg har da spist buser hele livet jeg da! Vi vokste opp i et så fattig hjem på 60- og 70-tallet at busespising var en viktig del av kosten. Bare bortskjemte unger som synes dette er ekkelt....
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. november 2009 #15 Skrevet 29. november 2009 Jeg leste et sted at man får bedre immunforsvar av å spise buse, men husker ikke hvor og vet ikke om det er sant. Det har jeg også lest. Tror det var en eldgammel (kanskje han har prøvd det selv) fransk lege som kom med denne teorien. Sant eller ikke sant, jeg har ikke tenkt prøve ut dette.
2010 Skrevet 29. november 2009 #16 Skrevet 29. november 2009 jeg hadde en venninde som også pillet seg i nesen. til slutt fikk jeg nokk og sa "asj, kom deg på badet å finn deg pappir, ekkelt for meg å sitte å se at du spiser snott".. Jeg hadde ikke planlakt å si det, men det kom bare plutselig ut av munnen på meg. Heldigvis, for hun sluttet. hvertfall når jeg var tilstede:p
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå