Gjest <villakulle Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Jeg er en mann, som har omsorgsrett ovenfor dattenen min, og jeg bor i lag med datteren min. Jeg vurderer å flytte til en annen kant av landet til høsten. Jeg Mor legger seg opp i hva jeg gjør, men hun kan da ikke nekte meg og datteren flytte? Hvordan er denne nye barneloven? har søkt på nettet, og finner ikke så mye, annet en at jeg som omsorgsforeldere med foreldre ansvar kan flytte. Jeg må si i fra før 6 uker flyttingen skjer står det. Mor sier at dette ikke er aktuelt. Noen som har erfaringer med dette? Skal til familiekontoret i neste uke.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Mor kan nok ikke nekte deg å flytte.
Nytt liv Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Hva om dette var omvent? Om dette var en mor som skulle flytte. Tror nok at det hadde vært mange fler som svarte. Så bra at det var en som svarte!
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Hvorfor vil du gjøre datteren din noe så vondt som å flytte henne langt vekk fra mor...? Datteren din trenger begge foreldrene i nærheten av seg.Jeg har selv en venninne som har bodd langt vekk fra sin sønn fra han var 6 år, og har sett all sorgen det har påført gutten.Det har til tider vært rett og slett hjerteskjærende!! Du er blitt far, det betyr faktisk at du må legge dine egne behov til side og tenke på barnet!!!Barnet trenger og elsker sin mor selv om ikke du gjør det!!
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Jeg er gjest over. Vil bare også legge til at jeg hadde svart akkurat det samme om du var en dame som ville flytte med barnet.
Periwinkle Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 Man bør jo kanskje også tenke over hvilket forhold barnet har til mor da... Jeg tenker, i og med at du er far til barnet så må det jo være et spesielt tilfelle i og med at du har omsorgsretten, om ikke ville jo mor automatisk fått den, evnt. at dere hadde 50% hver...
RedFox81 Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 Hun kan ikke nekte deg å flytte, det er jo ikke det loven sier. Du kan godt flytte, men du må sørge for at ungen har fortsatt rett til samvær med moren sin. I praksis betyr det vanligvis at du må betale reisen, sånn at de kan treffes.
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 Din eks kan ikke nekte deg å flytte, men hun kan gå til sak for å få omsorgsretten for barnet. Min samboer fikk omsorgen for sitt barn pga at mor valgte å flytte bl.a. fordi miljøskifte ble vurdert å være veldig negativt for barnet.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #9 Skrevet 29. november 2009 Man bør jo kanskje også tenke over hvilket forhold barnet har til mor da... Jeg tenker, i og med at du er far til barnet så må det jo være et spesielt tilfelle i og med at du har omsorgsretten, om ikke ville jo mor automatisk fått den, evnt. at dere hadde 50% hver... Mor får ikke automatisk hovedomsorgen for barna etter et samlivsbrNå må det bli slutt på sånne fantasier. Sannheten er at de færreste menn vil ha omsorgen for sine barn, og noen må ta den - da står mor igjen. Og de menn som vil ha omsorg vil stort sett ha 50/50. Dog ingen regel uten unntak. Og det trenger ikke være noe galt med mor selv om barna bor hos far.
Gjest Blondie65 Skrevet 29. november 2009 #10 Skrevet 29. november 2009 Man bør jo kanskje også tenke over hvilket forhold barnet har til mor da... Jeg tenker, i og med at du er far til barnet så må det jo være et spesielt tilfelle i og med at du har omsorgsretten, om ikke ville jo mor automatisk fått den, evnt. at dere hadde 50% hver... Stemmer ikke. Det er slett ikke automatikk i dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå