Gå til innhold

Takkekort

Anbefalte innlegg

Gjest Nygift1
Skrevet

Er noen ting jeg lurer på angående takkekort;

1) Når bør man få sendt ut disse? Er 2-4 mnd etter bryllupet passe?

2) Fotografen tror jeg skal ha ca 30,- per kort, er dette urimelig mye?

3a) Er det vanlig å gi takkekort til absolutt alle som gir gaver, også typiske "vi-gir-en-liten-ting-så-vi-får-takkekort"-gaver (gaver til typisk 50-100 kroner, fikk endel slike...)?

3b) Er det frekt å gi et fint bilde av oss tatt utenfor kirken istedet for fotografbilde til folk som bare har gitt en liten ting for å få takkekort?

4) En sønn på 35 som bor hjemme hos foreldrene sine og er med på foreldrenes gave, bør han få eget takkekort?

Noen andre tips/råd angående takkekort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

1. Så fort som mulig! 4 mnd synes jeg er lenge

2. Høres vel ikke så galt ut? Litt mye kanskje.

3a. Alle bør få takkekort. Du bør sette mer pris på gavene du får, enn å mistenke giverne for kun gi gave for å få takkekort. En gave er en hyggelig oppmerksomhet til dere, for å vise at man ønsker dere alt godt.

De som ikke har vært i brylluppet er neppe så interessert i å ha bilde av dere på peishylla likevel.

3b. Dette synes jeg ikke er frekt (men kanskje litt gjerrig?)

Men uansett, det viktigste er at man takker for gaven.

4. Han trenger ikke å få eget takkekort. Hadde han bodd alene så ...

Gjest Nygift1
Skrevet

En liten presisering til punkt 3a) Tenkte der på folk som ikke var i bryllupet (heller ikke buden til bryllupet).

Har forøvrig snakket med noen som ikke har fått takkekort etter å ha gitt en liten oppmerksomhet/gave til brudeparet.

Hvorvidt folk gir gaver for å få takkekort (eg. bilde av brudeparet) eller ikke var ikke min mening å diskutere her, men det er nok ikke til å stikke under en stol at ihvertfall noen tenker i de baner, men nok om det på denne tråden!

Gjest Madam Felle
Skrevet
En liten presisering til punkt 3a) Tenkte der på folk som ikke var i bryllupet (heller ikke buden til bryllupet).

Har forøvrig snakket med noen som ikke har fått takkekort etter å ha gitt en liten oppmerksomhet/gave til brudeparet.

Hvorvidt folk gir gaver for å få takkekort (eg. bilde av brudeparet) eller ikke var ikke min mening å diskutere her, men det er nok ikke til å stikke under en stol at ihvertfall noen tenker i de baner, men nok om det på denne tråden!

Når du selv skriver som du gjør i innlegget ditt da må du også tåle å høre det folk mener om det du skriver, og gjør du ikke det da får du utelukke det du mener ikke skal diskuteres.

Ellers er jeg enig i det gjest skrev

Gjest Nygift1
Skrevet

Når du selv skriver som du gjør i innlegget ditt da må du også tåle å høre det folk mener om det du skriver, og gjør du ikke det da får du utelukke det du mener ikke skal diskuteres.

Det enkleste å gjøre her for å få glede av denne tråden er vel bare å si meg enig i det du sier og at jeg ønsker å utelukke diskusjonen hvorvidt folk gir gaver...

Hva er det vanlig å skrive i takkekortene? Takk for (de flotte klipsrammene)/(gaven)/(oppmerksomheten) som vi fikk iforbindelse med vårt bryllupet, eller noe i den dur? Skulle ønsket noe orginalt...

Skrevet

Vi kommer til å gi takkekort til alle som gir oss noen form for oppmerksomhet. Har aldri gitt en billig gave for å få takkekort, men har variert prisen på gaven i henhold til hvor mye kontakt vi har med brudeparet. Så noen har fått dyre gaver og andre har fått billigere gaver. Vi har ikke alltid fått takkekort heller - ikke til dem der gaven var skikkelig dyr heller.

I de fleste kortene vi har fått står det "takk for gaven vi fikk i anledning vårt bryllup", men noen har skrevet hva det var vi ga dem også. Alt for sjelden å se en original tekst - dessverre.

Skrevet

3a) Er det vanlig å gi takkekort til absolutt alle som gir gaver, også typiske "vi-gir-en-liten-ting-så-vi-får-takkekort"-gaver (gaver til typisk 50-100 kroner, fikk endel slike...)?  

3b) Er det frekt å gi et fint bilde av oss tatt utenfor kirken istedet for fotografbilde til folk som bare har gitt en liten ting for å få takkekort?

4) En sønn på 35 som bor hjemme hos foreldrene sine og er med på foreldrenes gave, bør han få eget takkekort?

3a: Det er da vel vanlig å takke for alle gavene man får, uansett! Litt gnien på takkekortene, eller??

Skrevet

3a: Det er da vel vanlig å takke for alle gavene man får, uansett! Litt gnien på takkekortene, eller??

Tror vel ikke hun er gnien....mmm...men med tanke på at ETT takkekort koster over 30 kroner, og hvis man har f.eks 100 gjester å gi til så burde vel kanskje brudeparet heller gå ned på prisen på KORTET...og så heller gi til _samtlige_ som gav. Så blir ALLE fornøyd...selv gamle tante Olga på 90 som gav toalettpapirskjuleren ;)

Skrevet

Ikke noe senere enn 4 mnd, hvertfall!

Det kommer jo litt an på også, det tar jo gjerne littegrann tid å få bildene fra fotografen, og så skal man bestemme seg for takkekort, og så skal det bestilles, og kanskje man drar på bryllupsreise etter bryllupet også (say 1-4 uker) - tiden går fryktelig fort!

Ikke urimelig mye, men bør vel ikke koste noe særlig mer heller. Hør om de har rimeligere alternativer (annerledes kortdel, mindre bilde etc).

Jeg ville ha gitt takkekort til alle uansett. Har man fått gave, fortjener giveren takkekort, etter min mening.

Mind you, det er ikke alle som har like god råd, og selv om gaven ikke kostet så mye, er det jo tanken bak som teller.

Synes ikke du skal spekulere så mye i at folk gir små gaver kun for å få takkekort. Det synes JEG hadde vært frekt hvertfall, dersom jeg hadde gitt en liten gave til et ikke altfor nært vennepar (hvor vi ikke var invitert i bryllupet)!

Igjen; har dere fått gave, bør giveren få takkekort.

Nei. Ser ingen grunn til det. Hadde han bodd for seg selv, kanskje. Jeg regner ett takkekort pr gave, med mindre folk som bor fra hverandre har spleiset.

For å spare på portoutgifter, kan dere jo ta en kjøretur en søndag f.eks. og levere takkekort personlig til de som bor ikke altfor langt unna. Det kan være veldig hyggelig!

Skrevet

Hvem har "bestemt" at man ikke kan ta andre bilder enn fotograf-bildene til takkekort!!!!????

Jeg synes du skal bruke akkurat de bildene du har lyst til- blir det ikke helt likt så; Who Cares?

Send til alle du har fått gave av innen 3-4 mnd. Det skal vi gjøre.

Skrevet
Hvem har "bestemt" at man ikke kan ta andre bilder enn fotograf-bildene til takkekort!!!!????

Jeg synes du skal bruke akkurat de bildene du har lyst til- blir det ikke helt likt så; Who Cares?

Send til alle du har fått gave av innen 3-4 mnd. Det skal vi gjøre.

HELT enig!! Jeg/vi var i to bryllup i fjor sommer. Fra det første bryllupet fikk vi takkekort (etter 1 mnd) som var tatt i studio - kjempefint det.

Fra det andre bryllupet hadde brudeparet faktisk valgt et bilde som en av gjestene hadde tatt med sånn polaroidkamera....(tatt ved et tjern)...som takkekort (litt over 1 mnd etter) Hadde bare kopiert det opp i x-antall bilder - limt det på sånn hjemmelaga kort og skrevet med gullpenn. RÅstilig!!!

...så alt går ann :)

Skrevet

jeg limer alle takkekort vi får inn i et pent album, og stort sett samtlige er ikke bilder tatt hos fotograf, men av private/gjester enten etter vielse eller under festen. Vi velger også det dersom det er et fint derfra hvor alle (med brudepikene og det hele) er pene på...

Men hva er vanlig pris pr kort da???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...