Christal Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Noen som har sett eller vet om det finnes sikkerhetsline som man kan feste i barnevognen og på mors håndledd? Jeg er småredd å gå i de bratte bakkene med barnevognet fra huset vårt når på høsten og vinteren. Livredd for å miste taket på vogna hvis jeg ramler på isen i bratte nedoverbakker. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik evt om det finnes?
Soul Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Noen som har sett eller vet om det finnes sikkerhetsline som man kan feste i barnevognen og på mors håndledd? Jeg er småredd å gå i de bratte bakkene med barnevognet fra huset vårt når på høsten og vinteren. Livredd for å miste taket på vogna hvis jeg ramler på isen i bratte nedoverbakker. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik evt om det finnes? Jeg har en vogn hvor dette fulgte med, faktisk. Så det finnes. Men aner ikke om det kan kjøpes løst dessverre. Vil tro det da. Du kan jo forhøre deg i en barneutstyrs forretning eller kikke i noen nettbutikker.
Sissan Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 ...eller du kjøper bare et hundehalsbånd på en meter omtrent - fungerer akkurat like bra. Jeg bor i bakkeby, og er helt avhengig. Foretrekker det med strikk i, som gir litt etter.
Lilith Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 Funker kanskje med en sånn bilstrikk også? En sånn med krok i begge ender. Feste den rundt livet og slå kroken over håndtaket på vogna, så har du hendene fri også!
Christal Skrevet 29. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2009 Jeg har tittet i nettbutikker og spurt i forskjellige barneutstyrsbutiukker, men ingenting. Hundebånd og til bil, tror jeg faktisk ikke er så sikkert. Jeg vil ha et bånd som vil utløse seg hvis det skulle skje noe slik at det blir sikrere for mor og barn. Til deg som fikk det med vognen din. Hva slags merke var det? OTH?
Honesty Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 Jeg har vogn med innebygget line, en Easywalker Sky. Den sitter fast, og jeg tror ikke det er noen utløsermekanisme.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 Jeg hadde og sånn bånd på vognen og det er en quinny freestyle. jeg mener å ha sett slike bånd på 3 hjulinger å "joggevogner"
Lilith Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 Jeg vil ha et bånd som vil utløse seg hvis det skulle skje noe slik at det blir sikrere for mor og barn. Utløse seg? Hvorfor det? Jeg trodde poenget var at vogna ikke skulle trille vekk dersom man selv faller/glipper taket? Det er i hvert fall det jeg har tenkt på når jeg har vurdert en slik line.
Yummy_Mummy Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 På vår bugaboo cameleon fulgte det med, og jeg synes det har vært kjekt å ha. Dreambaby har en wristbuddy (http://www.dreambaby.com.au/scripts/prodView.asp?idproduct=95). Den er beregnet for å ha løpske barn i når man er ute og går (de lærer fort og stikker ikke av igjen med det første etter å ha fått på den ), men den tror jeg vil funke på en vogn også.
Christal Skrevet 30. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 30. november 2009 Denne hadde de på barneutstyrsbutikken, men de anbefalte den ikke fordi hvis det skjer noe vil ikke vogna eller mor utløst fra hverandre. Kanskje jeg må finne opp selv?
Miramiss Skrevet 3. desember 2009 #11 Skrevet 3. desember 2009 Ja det har jeg også tenk på. Men har aldri sett noe slikt.. I hvilke tilfeller tenker dere at den skal løse seg ut..? Og hvordan skal det fungere i praksis, med tanke på at meningen er at den skal sitte fast og holde vogna igjen? Spørr av nyskjerrighet..
Christal Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 4. desember 2009 Ja det har jeg også tenk på. Men har aldri sett noe slikt.. I hvilke tilfeller tenker dere at den skal løse seg ut..? Og hvordan skal det fungere i praksis, med tanke på at meningen er at den skal sitte fast og holde vogna igjen? Spørr av nyskjerrighet.. Ja, den bør løses ut, hvordan sier jeg ikke Hemmelighet siden jeg er begynt å planlegge og designe produktet
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 4. desember 2009 #13 Skrevet 4. desember 2009 Ja, den bør løses ut, hvordan sier jeg ikke Hemmelighet siden jeg er begynt å planlegge og designe produktet Hva man trenger Kunne ikke falt meg inn å tenke at jeg måtte binde vokna fast i meg selv, i tilfelle jeg skulle glippe taket av en eller annen grunn... Men men, det skalder jo i alle fall ikke, så all ære til dere som vil sikre barna deres:-) Men hvis vogna velter da? Hva skal man finne opp mot det? Lange støttehjul som spretter ut med lynets hastighet dersom sensorene i en av hjulene på barnevogna ikke har kontakt med bakken? Ser for meg rene James Bond-vognene i fremtiden... Kanskje man skulle sette på en håndavtrykkskanner på håndtaket slik at ingen fremmede kan stikke av med vogna, at den låser seg dersom et fremmed håndavtrykk prøver seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå