sofie777 Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 (endret) På den forrige datamaskinen(bærbar) min kunne jeg overføre bilde fra datamaskinen til flatskjermen min via DVI-kabel og tv oppfattet dette som en ekstern skjerm. Jeg kjøpte for noen mnd siden en ny data(også bærbar) der det ikke var en DVI-utgang, bare en HDMI. Jeg skulle se et tv-program som jeg har liggende på dataen på tv, men når jeg legger ned lokket på pc-en, slår bildet seg av på tv også, det gjorde den ikke før. Jeg fikk en beskjed da jeg plugget i HDMI-kabelen første gang, men jeg var så opptatt av å få den til å fungere at jeg ikke så alternativene (beskjeden kom ikke andre gang). Kanskje det var noe der? Jeg trodde også at HDMI-en skulle overføre lyden til tv, men det gjorde den ikke. (Det gjorde ikke DVI-en, og det er ikke noe problem egentlig) Kan noen forklare hva jeg skal gjøre for å få bildet på tv med pc-lokket nede? Liker ikke tanken på å ha sløst bort 300 kr på noe jeg ikke kan bruke. Et lite sideproblem i denne saken er at med HDMI endrer størrelsen på skrivebordet og alt seg. MÅ det være sånn? Endret 28. november 2009 av sofie777
feuerstein Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Ikke at jeg har noe særlig svar til deg, men du hjelper de som skal hjelpe deg veldig dersom du oppgir hvilket operativsystem du bruker og hva slags pc du har.
sofie777 Skrevet 29. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2009 Det er en Compaq Presario CQ71 med Vista.
sofie777 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2009 Er det ingen som vet/kan svare?
feuerstein Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 På min maskin (med XP) ligger det under strømstyring hva maskinen skal gjøre når lokket lukkes, men på min maskin ligger det som del av produsentens programvare, ikke innebygd i Windows, så jeg vet ikke om du har tilsvarende med HP Compaq og Vista.
sofie777 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2009 Det har ikke med det å gjøre, fordi jeg har satt den til å ikke slå seg av (normalt sett ihvertfall) når jeg lukker lokket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå