Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2003 #1 Skrevet 23. august 2003 Hvilken enkel og grei bærbar pc burde jeg velge?? Er student og kunne tenkt meg å ha en bærbar med på forelesniger blant annet. Er ingen dataekspert, så en som er enkel i bruk og ikke for dyr er tingen for meg. Noen som har tips og råd til hva jeg bør se etter?
Rapitap Skrevet 23. august 2003 #2 Skrevet 23. august 2003 se litt på www.dell.no for eksempel? du trenger ikke noen fancy grafikk-kort og greier om det er hovedaklig til tekst og ikke spill, grafikk og sånne ting som krever en "tyngre" maskin
Scorpina Skrevet 23. august 2003 #3 Skrevet 23. august 2003 Hvilken enkel og grei bærbar pc burde jeg velge?? Er student og kunne tenkt meg å ha en bærbar med på forelesniger blant annet. Er ingen dataekspert, så en som er enkel i bruk og ikke for dyr er tingen for meg. Noen som har tips og råd til hva jeg bør se etter? Du skrev ikke noe om pris, men jeg vil anbefale deg å ligge rundt 10- 11 tusen for en bærbar. Da får du en pc som TÅLER litt + jobber kjapt, har bra grafikk-kort m.v. Vil du kjøpe på nett så kan denne anbefales : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=12&s=pl Komplett.no er MEGET seriøse! Jeg har handlet med dem ved flere anledninger og det de fører er bra, servicen er upåklagelig og du får varene kjapt tilsendt. Du kan også sjekke på www.psdata.no - også en nettbutikk som jeg har hatt meget god erfaring med! PSData har også et forum der du kan skrive innlegg for råd og dåd - anbefales. Du sier du ikke er noen ekspert - slæpp åff - ikke mange som er det da *humre* vi alle må jo begynne EN plass Du vil vel kanskje gjøre diverse arbeid i Office programmene, surfe litt på nett, kanskje brenne en plate...?! Vel, da trenger du ikke en sinna pc med ørten Gb's i lagrings plass og et monster av et grafikk kort for spill.....for å finne RETT pc må du vite HVA du skal bruke den til - vet du det er du langt på vei. Og ikke minst - pris!! Men, jeg må "advare" deg; bærbare er enda noget dyrere en vanlig stasjonær (El-kjøp kan jo komme med kampanjer på pc'er nede i 6000,-). Men, noe OVER 14000,- burde du strengt talt ikke betale. Da har du kjøpt en bærbar med duppeditter etc LANGT over hva du har behov for. Håper dette kan være til noe hjelp:) Lurer du på noe kan du gjerne pm'e meg Lykke til Scorpina
jordbær Skrevet 24. august 2003 #4 Skrevet 24. august 2003 Selv har jeg en IBM-laptop. Vil selvfølgelig anbefale deg en Thinkpad T30.. Men de er rådyre.. Ingenting for en som bare skal skrive litt i word osv.. HP mener jeg selv er noe møkk. Sorry altså, men jeg syns ikke de holder mål. Jeg vil anbefale deg en PC fra dell, der kan du i det minste velge hva du vil ha med og ikke ha med og hvor bra den skal være. Der er det mye penger å spare, for ekstrautstyr i bærbare maskiner koster flesk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå