Kjetil S. Skrevet 28. november 2009 #1 Del Skrevet 28. november 2009 Et aldri så lite apropos til enkelte andre tråder her inne... BRUKT BIL, ELLER NY BIL? Alle vil selvsagt ha en ny bil i stedet for en "godt brukt" én. Noen har godt med penger, og kan lett utkonkurrere naboen med dét gliset! Men, ikke alle kan nå opp til et sånt mål. De fleste av oss må nok nøye seg med en "ny" bruktbil, og mange til og med en som er "veldig godt brukt". Har man ikke mye å betale med, blir det fort både litt rust, lakkflekker og mange tilbakelagte kilometer på kjøpet. Og, når noen ønsker å selge en "veldig pent brukt bil" er det sjeldent sånn helt uten grunn. Sjekkemarkedet er langt merkeligere. Alle vil ha en ny og ubrukt toppmodell, og dette på tross av at svært få av disse er å finne i markedet. Får man kjøpt en pent brukt bil som er ny og moderne, og med en høyeffekt motor, til en urimelig lav pris - Ja, da er dette altfor godt til å være sant! Slike tilbud finner man bare ikke, med mindre det er ens egen nære familie som setter sin underskrift på salgskontrakten, eller at noe virkelig urovekkende galt ligger bak. Ingen selger en bil som er helt utrolig flott til en slikk og ingenting. Slik er det også i sjekkemarkedet. Ingen gir slipp på noen som er for god til å være sann. Men, "alle" vil ha en helt topp partner, uansett hvem og/eller hvordan man selv er. Hvor mange pent brukte toppmodeller går det egentlig der ute, tror du? Og, hvorfor ble de egentlig ledig nå igjen? Er det virkelig bare "alle de andre" det har vært noe galt med?? Er det nok av "toppmodellene" til oss alle, eller vil vi bare måtte vente virkelig leeeeenge på et helt utrolig varp, for så å feile med et "tilbud for godt til å være sant" nok en gang, nå igjen...?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 28. november 2009 #2 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg er ledig fordi jeg selv ønsker å være ledig. Helt til den riktige årsmodellen, som attpåtil er rustfri, dukker opp. Et par skrammer i lakken er helt ok. Ønsker ikke for stor modell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. november 2009 #3 Del Skrevet 28. november 2009 Satset på "pent brukt" modell av passende årgang, men med noe lett synlig rust og ikke helt gode bremser. Driver nå og mekker på bremsene, men det er litt plundrete . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmanuelle Skrevet 28. november 2009 #4 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg ligger unna alle som bruker bilmetaforer om forhold *detter ut* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 28. november 2009 #5 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg vil helst ha en partner som har levd litt og opplevd litt, på godt og vondt. Livserfaring er en viktig faktor for meg når jeg velger partner. Og når en har levd en stund, så vet en at det blir noen riper i lakken, og at en del slitedeler må byttes ut. Det går jo begge veier. Så gjelder det å godta hverandre som man er, og pleie hverandre så godt man kan, slik at en har glede av hverandre lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 28. november 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg vil helst ha en partner som har levd litt og opplevd litt, på godt og vondt. Livserfaring er en viktig faktor for meg når jeg velger partner. Og når en har levd en stund, så vet en at det blir noen riper i lakken, og at en del slitedeler må byttes ut. Det går jo begge veier. Så gjelder det å godta hverandre som man er, og pleie hverandre så godt man kan, slik at en har glede av hverandre lenge Fint sagt! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. november 2009 #7 Del Skrevet 28. november 2009 Så gjelder det å godta hverandre som man er, og pleie hverandre så godt man kan, slik at en har glede av hverandre lenge Enig i denne. Det er svært få som er perfekte, så det gjelder å bestemme seg for hvilke unoter man kan godta og hvilke man godt kan være foruten og så velge ut fra det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemor Skrevet 28. november 2009 #8 Del Skrevet 28. november 2009 He he Melder meg på som godt brukt modell med trimmet motor ;)Liker andre godt brukte modeller også så lenge de har litt omløp i systemet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 28. november 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 28. november 2009 He he Melder meg på som godt brukt modell med trimmet motor ;)Liker andre godt brukte modeller også så lenge de har litt omløp i systemet! Trimmet motor a'døh..!! Hahahaaaa..!!! ;-)) Flotters sagt!! ;-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå