Gå til innhold

Problemet kommer om kvelden: sukkerjunie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så flink til å spise sunt og holde meg i aktivitet gjennom dagen, ikke så vanskelig da, med full jobb og 2 barn... Men når barna er lagt, går jeg helt amok i kjøkkenskapene, spiser om så sirup direkte fra boksen for å få i meg nok sukker raskt nok, drikker saft, øl, mikser meg drinker, knasker kokesjokolade og rosiner, lager eplekaker og paier, cottage cheese med et kilo syltetøy oppå, kanelboller, lefser og kringler. Føler meg som en junkie. Men på dagtid er jeg helt annerledes!! Det ersom om jeg er 2 forkjellige mennesker. En sunn mor og kollega med salat i nistepakken på dagtid. Og en sukker-junkie fra kl. 20.00 til jeg legger meg kl. 23.30.

Bør jeg gå i terapi? Forsøke hypnose? Psykolog?

Hva skal jeg gjøre for å komme ut av denne spiralen?

Jeg er 10 kilo overvektig, og vekta står ganske rolig med denne livsstilen. Tror jeg ville mistet de 10 ekstrakiloene ganske enkelt hvis jeg fikk kontroll på kveldene....

Jeg jogger til og fra jobb, + trener på treningssenter et par ganger i uka, og prøver å få til lang-turer i helgene (begrenser seg pga barna).

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Jeg er så flink til å spise sunt og holde meg i aktivitet gjennom dagen, ikke så vanskelig da, med full jobb og 2 barn... Men når barna er lagt, går jeg helt amok i kjøkkenskapene, spiser om så sirup direkte fra boksen for å få i meg nok sukker raskt nok, drikker saft, øl, mikser meg drinker, knasker kokesjokolade og rosiner, lager eplekaker og paier, cottage cheese med et kilo syltetøy oppå, kanelboller, lefser og kringler. Føler meg som en junkie. Men på dagtid er jeg helt annerledes!! Det ersom om jeg er 2 forkjellige mennesker. En sunn mor og kollega med salat i nistepakken på dagtid. Og en sukker-junkie fra kl. 20.00 til jeg legger meg kl. 23.30.

Bør jeg gå i terapi? Forsøke hypnose? Psykolog?

Hva skal jeg gjøre for å komme ut av denne spiralen?

Jeg er 10 kilo overvektig, og vekta står ganske rolig med denne livsstilen. Tror jeg ville mistet de 10 ekstrakiloene ganske enkelt hvis jeg fikk kontroll på kveldene....

Jeg jogger til og fra jobb, + trener på treningssenter et par ganger i uka, og prøver å få til lang-turer i helgene (begrenser seg pga barna).

er du sikker på at du får i deg NOK mat på dagtid? nok proteiner og næring som gjør at blodsukkeret blir stabilt? Og spiser du ofte nok?

Det er en feil mange gjør - meg selv inkludert. Det som kan hjelpe er en skikkelig frokost. Spiser man for lite gjennom dagen er blodsukekret på bånn på kvelden og det er lett å gå berserk.

Hvis du spiser mer på dagen (selv om du da føler at du spiser for mye ellersånn) så er det større sjans for at du ikek får lyst på junk på kvelden..

Skrevet (endret)

Enig over, kanskje spiser du for lite på dagen. List opp en vanlig hverdag for oss, hva du spiser sann ca..

Endret av Lotte28
Skrevet (endret)

Enig med de to over, du spiser nok for lite på dagen. Jeg får alltid sug på kvelden om jeg gjør det. En salat metter nødvendigvis ikke så mye, pass på å ha mye proteiner i den.

Endret av venus_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...