Gå til innhold

Katten ute når jeg er på jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Emma_*
Skrevet

Jeg har en katt som er et år gammel nå. Han elsker å være ute, men ofte ikke mer enn en time eller to om gangen. Han er også inne om natta. Nå har jeg vært hjemme en stund, så jeg har hatt mulighet til å slippe han inn og ut når han vil. Men nå begynner jeg å jobbe igjen, så da lurer jeg på om det er best å ha han inne mens jeg er på jobb? Kan jo bli lange og kjedelige dager for ham.. Men jeg er usikker på om det blir for lenge for ham og være ute fra tidlig om morgenen og helt til ettermiddagen. Hva mener dere? Hvordan gjør dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katten vår pleier være ute, han vil også gjerne ut når han vet at vi skal dra. Han har mulighet for å gå inn i en låve om det er dårlig vær eller kaldt, så da er det jo ikke noe problem, selv om han også gjerne bare er ute et par timer når det er på det kaldeste. Hvis det er lune steder i nærheten, som carporter, under verandaer, uthus osv, så ville jeg bare sluppet ut katten. Og du kan jo prøve uansett, det er jo ikke farlig så lenge det ikke er skikkelig kaldt og surt. Så ser du på pusen når du kommer hjem om den er fornøyd eller ikke...

Skrevet

Se an været. På sommeren når det er varmt og godt er det jo ikke noe problem for pus å være ute, men om det er minus ti grader og snøstorm lar du selvfølgelig katta få være inne, selv om den skulle ha en veranda å krype innunder.

Skrevet

Jeg pleier å slippe katten min ut når jeg har stått opp om morgenen. Når jeg en halv time senere skal gå på jobb, slipper jeg henne inn når hun vil det. Men noen ganger er hun ikke der, så da lar jeg henne bare være ute når jeg er på jobb. Men har aldri hatt henne ute i minusgrader.

Skrevet

Det er vel litt forskjell på katter, noen liker å være masse ute mens andre liker å kose seg inne hele dagen :)

Du kan jo se hva som skjer, katten skjønner det nok etterhvert selv og vil holde seg inne om den ikke vil være ute hele dagen!

Moren min lagde en sånn kasse til katten med et teppe inni som den kunne ligge i utenfor døren, kanskje du kan prøve det.

Skrevet
Jeg pleier å slippe katten min ut når jeg har stått opp om morgenen. Når jeg en halv time senere skal gå på jobb, slipper jeg henne inn når hun vil det. Men noen ganger er hun ikke der, så da lar jeg henne bare være ute når jeg er på jobb. Men har aldri hatt henne ute i minusgrader.

Det er jo en lur løsning, å slippe pusen ut en stund før man skal dra :) Når det er dårlig vær hender det katten vår bare vil være ute en liten stund (selv om det ikke er noen krise pga varmt høy og tørt på låven). Han går gjerne ut selv om det er 10-15 minus, men ikke lenge, og om jeg bodde slik at han ikke kunne søkt ly et så lunt sted, ville jeg ikke sluppet ham ut for så å dra bort hele dagen på så kalde dager. Kattene har jo ikke pels som er særlig egnet for å være ute lenge av gangen i norske forhold. Og i praksis hender det han ikke vil ut i det hele tatt om morgenen når det er surt ute, og da lar vi ham være inne. Tror ikke katter kjeder seg så mye inne heller i løpet av en dag, de kan glatt sove hele dagen og bare stå opp for å spise og gå på kassa. Så kan de heller være mer ute om kvelden når vi er hjemme og kan slippe ut og inn (det er jo det vi er til... åpne dørene for dem :fnise: ).

Skrevet

Jeg ville sluppet pus ut. Nå på det kaldeste hadde det vært greit om man ordnet til noe katten kunne ligge i ute, i ly for frost og kald vind.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...