Gå til innhold

pynte til jul

Gjest Gjest_juleglede_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_juleglede_*

HEisann

Har du pynta til jul? Gleder meg til å ta frem julestjerne og advstaken...og julegardinene...men vurderer å ta frem alt sammen denne helga.......syns det er såååå kos når alle nissene kommer frem. da jeg var lita pynta vi lillejulafta......men da blir det så kort tid vi får nyte den flotte stemningen....hvordan gjør du det? artig å høre... juleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pynter litt til advent, men venter med resten til lillejulaften. Har så gode minner av den magiske dagen hvor vi pynta sammen som familie at jeg ønsker å videreføre denne.

Det jeg pynter med i begynnelsen av desember er lys. Jeg har mer lys enn adventstake og stjerne, og tar frem telyspynten også. På den måten får vi den koselige fine stemninga i hele desember, uten å bruke all pynten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter ikke før lillejulaften nei, men må vel på loftet og finne adventsstjerna. Og det går nok med litt mer lys (og telys) nå enn ellers i året. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jula kommet fram til ære for morgendagen. Jeg syns det er så utrolig koselig i stua når det er pynta til jul, så jeg har jul i hele desember jeg. Juletreet kommer nok opp 18. desember i år fordi jeg rett og slett ikke har tid senere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hengt opp julegardiner, lagt en juleduk på bordet og ordnet med adventslys. resten tar jeg senere i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pynter aldri til jul før lille julaften. Det er så koselig å komme ned på julaften og se at det er helt rent og "julete". Til første søndag i advent legger jeg på lilla duker, setter fram adventsstaken og har ellers lilla lys, henger opp julestjerner og setter fram sjuarmede lysestaker. Vi henger også (ensfargede hvite, ikke blinkende) lys i et tre ute, og henger opp et julenek. Hvis jeg setter fram noe som kan minne om jul, er det en amaryllis som trenger litt tid til å vokse + evt en julestjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Oda_*

Idag har jeg pyntet til advent.

Har satt på lys på 2 trær i hagen, har satt fram adventstaken med lilla lys, har laget julekort, har pakket inn en julegavel som skal sendes til utlandet, så har jeg laget til- og fra-lapper ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hengt opp julestjerne og funnet frem juleduken i dag. Har ikke mer julepynt her på hybelen min siden jeg bare tilbringer halve advent her før jeg reiser hjem til foreldrene mine.

Hjemme kommer julestjernene, julestaker og juleduker frem denne helgen. Julegardiner og noe pynt kommer iløpet av de første ukene. Men pynte ordentlig gjør ikke vi før lillejulaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal pynte når jeg er ferdig med eksamen ca. midt i desember. Adventstaken ligger med resten av pynten på loftet, så den får vente til da den også. 3. søndag i advent blir første tente lys her i huset.

Men i år tenker jeg å gjøre det SKIKKELIG med gardiner og duker, selv om vi ikke skal feire julaften sammen hjemme. Vi skal jo tross alt være her mesteparten av julen. Tror jeg tar frem treet og pynter det da også for å feire juleferien. Eksamen er noe dritt og det skal bli herlig å feire at den er over med å pynte til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven

Har ikkje pynta ennå, men det er fordi eg ikkje veit hvor pynten er eller om eg overhodet har noe igjen etter vi flytta. Mye blei kasta ved uhell, bl.a juletreet vårt :/

Må kikke etter den i morra, og henge opp det eg kjøpte i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...