Gjest Gjest_Lill_* Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Jeg kjøpte et par nye jeans for en tid tilbake. Pris 599, salg 399. butikken fremstår som mer "kvalitet" enn andre butikker. Tror nok at de kjøper klærne fra samme billigland som andre billigbutikker. Jeg skulle reise langt med buss, og tok på meg den om morgenen. Etter te timer kjenner jeg en rar lukt. timen etter så reagerer reisefølget mitt, og spør om jeg kjenner den rare lukten. Det var toalett på bussen, og når jeg går dit,så kjenner jeg eimen da jeg drar ned buksen. lukten ble bare verre og verre. Senere på dagen på et møte, reagerer folk.....På hotellet pakker jeg den ned i pose ned i bagen. Vaker den da jeg kommer hjem, og har nå vasket den flere ganger. Ennå kan jeg kjenne en eim da den er blitt varm av kroppsvarmen min. Samtidig har jeg fått utflod med lukt og kobler det til dette stoffet som buksen er insatt med. Er vel en form for formalin som den er stt inn med for å få fin fasong og stivelse,men dette er ikke bra. Selvfølgelig skulle jeg ha vasket den før bruk, men som meg som med andre, vi gjør nok ike det. Noen som har vert utsatt for dette?
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Ja, dette har skjedd med meg et par ganger med bukser jeg har kjøpt på KapAhl. Tror det gjelder alle (2-3) buksene jeg har derfra. Kjøper aldri bukser derfra lengre, for det er skikkelig guffent og jeg synes ikke det hjelper nevneverdig å vaske buksen.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Noen dongeribukser har en spesiell lukt, men for meg har det aldri luktet veldig sterkt. Jeg vasker for øvrig alltid dongeribukser som er nyinnkjøp, det står jo på dem at de kan farge av på stoff og da vil jeg ikke ha de mot huden før de er vasket. Så nei, ikke du som ALLE andre.
Hinata Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 Jeg tror det er noe med den mørke fargen, fordi det skjer bare når buksa er ny. Du er ikke alene ihvertfall, kjedelig å føle at buksa lukter etter et par timers bruk
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 Ingen som ikke med seg saken med Cheap Monday jeansene? Folk som tok de, i bruk uten å vaske dem først fikk forbrenningsskader på huden. Grunnen var at buksene var innsatt med antisopp- og muggmiddel, noe som er etsene! Heretter vasker jeg alle bukser før bruk!!!
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #6 Skrevet 28. november 2009 En god del klær er tilsatt kjemikalier for at de skal se bedre ut i butikken, slik som f.eks. antikrøllmiddel. Disse kjemikaliene kan avgi lukter og irritere huden. Derfor man skal vaske klær før man har dem på seg. Ta med deg buksa til butikken og klag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå