Gå til innhold

Nettdating: Jeg blir gal!

Gjest Gjest_Frustrert_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Frustrert_*

For å gjøre en lang historie kort. Jeg kontaktet en gutt på en nettdating side for 2mnd siden. Vi fant raskt kjemien og etter kun 5 dagers bekjentskap kom han til meg.

Vi hadde det utrolig hyggelig og skulle tro vi hadde kjent hverandre år og dag. Siden han bodde et stykke unna ble det til at han sov over, vi lå begge i min seng og jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å være sterk. Kyssing var greit, men ikke noe mer. Men hva gjør en da, jeg falt pladask når jeg så han, nysingel og nysgjerrig. Så det skjedde jo det som måtte skje den kvelden og morgenen etter.

Når han dro fikk jeg hadekyss og ha sa det ikke måtte bli så lenge til neste gang. Vi snakket sammen 3 timer om dagen den neste uken og jeg dro da til han i slutten av denne perioden. Vi hadde det fortsatt veldig hyggelig og han sa at han ønsker å fortsette å treffe meg for og se hvor dette kunne ta oss.

Jeg dro hjem med et smil om munnen, men dette skulle vise deg og forsvinne med frustrasjon. Dag etter dag gikk og ikke noe kontakt. Jeg ville ikke mase og beholdt roen. Sendte noen mld, fikk svar, snakket sammen på msn litt i ny og ned. Var veldig lite kontakt en stund, men så plutselig blusser den opp igjen og flere timer ble skravlet bort på telefon.

Han bad meg med ut og jeg takket ja. Dagen før ringte han og sa han måtte jobbe ekstra denne dagen, men dersom det ikke ble noe overtid kunne vi jo fortsatt treffes, men han skulle gi meg beskjed når han viste noe mer. Det er nå 3 uker siden og ikke et ord!

Han sitter pålogget på msn, men jeg sier ingen ting og det gjør ikke han heller!

Men så i dag oppdaget jeg at han hadde vært inne på profilen min på date siden jeg møtte han på. Han har vært deaktivert medlem en god stund nå, men begynt på igjen.

Har jo hele tiden trodd han var en player, men trodde ikke disse traff samme jente flere ganger over en legere periode. Og må jo si jeg ble nysgjerrig på hvorfor han har vært og tittet på profilen min igjen da, da må det jo ligge noe der..... eller?

Blir jo gal av nysgjerrighet og jeg skjønner ikke hva "planene" hans er. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han hadde vært skikkelig interessert i deg, ville han tatt kontakt.

Det kan selvsagt være at han er i et forhold, slik at dette gjør det komplisert. Hvor mye vet du egentlig om ham?

Er han single, tror jeg imidlertid du skal se bort fra ham så lenge han viser så liten interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frustrert_*
Hvis han hadde vært skikkelig interessert i deg, ville han tatt kontakt.

Det kan selvsagt være at han er i et forhold, slik at dette gjør det komplisert. Hvor mye vet du egentlig om ham?

Er han single, tror jeg imidlertid du skal se bort fra ham så lenge han viser så liten interesse.

En kan jo ALDRI vite om han er singel eller ikke. Det er det jo kun han som vet. Men hadde han sittet og sett etter en partner på nett da?

Jeg tenker jo som så. Han har nr mitt, adressen min, mailen min samt msn, så ønsker han kontakt tar han vel det får jeg håpe. Jeg kommer ikke til å ta neste steg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde i hvert fall ingen problemer med å oppsøke deg den første gangen, så grunnen til at han ikke tar kontakt nå må jo enten være fordi han ikke er spesielt interessert, eller at han er opptatt.

Tror du gjør rett i å droppe ham, selv om du kunne tenke deg noe mer i utgangspunktet. Det vil neppe komme noe særlig godt ut av et evt. forhold der den ene er så lunken. Dere hadde en avtale, han avlyste, og så gidder han ikke kontakte deg i etterkant. Det virker ikke spesielt lovende, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frustrert_*
Han hadde i hvert fall ingen problemer med å oppsøke deg den første gangen, så grunnen til at han ikke tar kontakt nå må jo enten være fordi han ikke er spesielt interessert, eller at han er opptatt.

Tror du gjør rett i å droppe ham, selv om du kunne tenke deg noe mer i utgangspunktet. Det vil neppe komme noe særlig godt ut av et evt. forhold der den ene er så lunken. Dere hadde en avtale, han avlyste, og så gidder han ikke kontakte deg i etterkant. Det virker ikke spesielt lovende, nei.

Enig, men jeg setter jo da såklart spørsmålstegn ved at han ikke har blokka meg på msn og det at han snoker i profilen min da. Hva er det liksom? Gutter er bare helt håpløse å forstå seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Dersom du fortsatt har vært på datingsiden dere møttes via, kan det vel hende han har tenkt at DU ikke var spesielt interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du fortsatt har vært på datingsiden dere møttes via, kan det vel hende han har tenkt at DU ikke var spesielt interessert?

Til en viss grad enig med deg, Hilde, men vi kommer ikke bort fra at han avlyste den siste avtalen de hadde, for så ikke å ta noe mer kontakt. Det sier meg at han ikke er så interessert. Tror ikke han hadde hatt problemer med å gjøre en ny avtale dersom han virkelig var interessert i ts. Slik ts beskriver ham, virker han ikke spesielt sjenert eller tilbakeholden, så vi kan ikke skylde på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Til en viss grad enig med deg, Hilde, men vi kommer ikke bort fra at han avlyste den siste avtalen de hadde, for så ikke å ta noe mer kontakt. Det sier meg at han ikke er så interessert. Tror ikke han hadde hatt problemer med å gjøre en ny avtale dersom han virkelig var interessert i ts. Slik ts beskriver ham, virker han ikke spesielt sjenert eller tilbakeholden, så vi kan ikke skylde på det heller.

Men la oss si, at han rett etter at han hadde inngått denne avtalen, plutselig får vite at hun fortsatt har profil på nettsjekkestedet? Jeg hadde også avlyst daten da.

(Jeg synes trådstarter skal finne ut av dette, sånn at jeg får tilfredsstilt mitt behov for svar.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt og spør han rett ut og si hva du føler og mener.

Anyways - unnvikende menn uten baller er ikke noe å ta vare på :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tine_*

Kan hende han driver med flere samtidig, og har møtt en ny jente og vil se hvordan det går med henne.

Dersom han blokkerer deg, eller sier at han ikke er interessert, er det mindre sannsynlig at han får treffe deg igjen dersom det ikke blir suksess med hun han dater nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men la oss si, at han rett etter at han hadde inngått denne avtalen, plutselig får vite at hun fortsatt har profil på nettsjekkestedet? Jeg hadde også avlyst daten da.

(Jeg synes trådstarter skal finne ut av dette, sånn at jeg får tilfredsstilt mitt behov for svar.)

Ja, du har et poeng.

Enig i at ts skal ta kontakt og spørre ham rett ut. Hun har jo ingenting å tape egentlig. Da viser hun ham klart og tydelig at hun er interessert, og velger han å overse henne da, er det bare å gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Frustrert_*
Ja, du har et poeng.

Enig i at ts skal ta kontakt og spørre ham rett ut. Hun har jo ingenting å tape egentlig. Da viser hun ham klart og tydelig at hun er interessert, og velger han å overse henne da, er det bare å gå videre.

TS her....

Det har nå gått litt over en mnd uten noe kontakt.

I går sa han selvfølgelig hei igjen på msn. Ventet en stund med å svare han. Han "husket" ikke noe om den halvveise avtalen vi hadde. Så jeg hevet meg over det.

Han ga inntrykk for at han ville treffes igjen etter nyttår. Mye som skjedde i julen, og det er det jo for alle. Så forstålig det.

Har fått det litt mer på avstand, så tror jeg greier og ta det litt som det kommer nå.

Det viktigste for meg, er at jeg sitter med kontrollen. Jeg som bestemmer når samtalen skal avsluttes osv.... fikk til det i går, så litt oppe igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvisst ikke!

Blir man usikker etter to møter, hvor usikker er du etter ti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Frustrert_*

TS her igjen.

Han vil treffe meg i romjulen og han lurte på på om jeg hadde møtt noen andre i mellomtiden. Hva skal det bety?

Hadde han lurt på dette om han ikke var litt interesert? Jeg lever i håpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen.

Han vil treffe meg i romjulen og han lurte på på om jeg hadde møtt noen andre i mellomtiden. Hva skal det bety?

Hadde han lurt på dette om han ikke var litt interesert? Jeg lever i håpet!

Oj.... En måned uten kontakt er for meg "ikke interessert" men når han spør om du har møtt noen andre... Han vil ikke ha deg umiddelbart men det skal ingen andre heller?

Dropp han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_eva_*

-Jeg oppfatter det slik at han har deg på gress, som det heter. Han tyr til deg når andre ikke kan stille seg til disposisjon. Og han spør bare om du er ledig.

Han er ikke noe å samle på, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_sunglasses

Hmm... Går gjennom noe liknende med en jente jeg ble kjent med via nettet. Vi møttes kort tid etterpå, kjemien var god og alt det der.

Det er dog ikke snakk om noen nettdatingsside her, så jeg aner ikke hva hun driver med ellers. Ikke bryr jeg meg heller, faktisk!

Jeg har allerede bommet flere ganger på forhold før, så nå vil jeg bare... beholde roen og være avslappet i forhold til nye jenter som kommer. Jeg orker ikke å la dem snu om på min verden, men det greier denne jenta.

Flere ganger tenker jeg "nei, jeg bare kutter henne ut. Hadde hun vært interessert, ville hun iallefall sendt en melding", så får jeg det kjempebra med meg selv - inntil hun plutselig sender en melding. Da drar hun meg helt ut av min egen verden og jeg aner ikke hvor jeg står eller hva jeg skal gjøre. Ikke får jeg sove om nettene heller, jeg tenker bare på henne! :fnise:

Den typen som du har kommet borti der, han høres veldig usikker ut. Usikker på seg selv, på omgivelsene sine og kanskje på deg - kanskje pga dårlige tidligere erfaringer? Jeg vet ikke.

Spørsmålet du må stille deg selv er om du virkelig gidder å bruke tid på han her, om du gidder å klamre deg til de små ordene du vil få en sjelden gang i blant. Jeg støtter andres forslag i å spørre ham rett ut, for dere har delt såpass mye sammen at dere har kommet til et punkt hvor det er viktig å være ærlig om ting. Du har ingenting å tape, spør ham rett ut. Blir han usikker eller ikke viser noen interesse overhodet, så går du videre. Det er mange flere der ute! :)

Endret av sunglasses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frustrert_*
Hmm... Går gjennom noe liknende med en jente jeg ble kjent med via nettet. Vi møttes kort tid etterpå, kjemien var god og alt det der.

Det er dog ikke snakk om noen nettdatingsside her, så jeg aner ikke hva hun driver med ellers. Ikke bryr jeg meg heller, faktisk!

Jeg har allerede bommet flere ganger på forhold før, så nå vil jeg bare... beholde roen og være avslappet i forhold til nye jenter som kommer. Jeg orker ikke å la dem snu om på min verden, men det greier denne jenta.

Flere ganger tenker jeg "nei, jeg bare kutter henne ut. Hadde hun vært interessert, ville hun iallefall sendt en melding", så får jeg det kjempebra med meg selv - inntil hun plutselig sender en melding. Da drar hun meg helt ut av min egen verden og jeg aner ikke hvor jeg står eller hva jeg skal gjøre. Ikke får jeg sove om nettene heller, jeg tenker bare på henne! :fnise:

Den typen som du har kommet borti der, han høres veldig usikker ut. Usikker på seg selv, på omgivelsene sine og kanskje på deg - kanskje pga dårlige tidligere erfaringer? Jeg vet ikke.

Spørsmålet du må stille deg selv er om du virkelig gidder å bruke tid på han her, om du gidder å klamre deg til de små ordene du vil få en sjelden gang i blant. Jeg støtter andres forslag i å spørre ham rett ut, for dere har delt såpass mye sammen at dere har kommet til et punkt hvor det er viktig å være ærlig om ting. Du har ingenting å tape, spør ham rett ut. Blir han usikker eller ikke viser noen interesse overhodet, så går du videre. Det er mange flere der ute! :)

Kjenner meg så utrolig godt igjen i det du skriver om at en bare skal kutte det ut, også går det bra helt frem til de plutselig "dukker opp" igjen :(

Er ikke så lett dette. Men jeg vil gjerne spørre han rett ut, men vil gjerne ta det ansikt til ansikt og ikke over msn, mld eller telefon, for da er det for han å "gjemme" seg. Om du skjøner hva jeg mener.....

På første daten fortalte han meg at han hadde vært bordi mange "gale" jenter, så kan nok ligge noe der. At han vil finne ut om jeg er en av "de". Jeg vet ikke.

Får vel kanskje vite i morgen mandag om når neste møte blir. Håper i morgen kveld! Så får vi se om han gjør meg glad eller om han greier og "knuse" meg ennå en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sunglasses

Ja, jeg skjønner akkurat hva du mener. For min del har jeg god tid, jeg bare tar det med ro - har ikke behov for å spørre henne rett ut hvor vi står. Jeg holder igjen litt også bevisst og ubevisst på grunn av dårlige erfaringer tidligere. Dessuten har vi bare kjent hverandre i tre mnd og kun møttes en gang.

Hun sendte meg plutselig en melding for litt siden og ville gjerne møte meg til uken dersom hun fikk til en avtale. Jeg ble helt sånn "fy faen...", men sa at jeg gjerne ville møte henne, har sagt det før. Hun virket veldig oppsatt på å treffe meg dersom hun fikk til avtalen, sa flere ganger at hun gledet seg. Igår kveld satt jeg og tenkte over dette (overanalysering :fnise: ) og kom fram til at hun må være intressert i meg siden hun gjør og sier alt dette. Den "manglende" kontakten den siste tiden har egentlig gitt meg tid til å komme "tilbake til meg selv", så jeg er glad for at vi ikke hadde/har hyppig kontakt.

Mitt råd til deg er å bare slappe av når du ikke hører fra ham. Gi ham tid, men aller viktigst: gi deg selv tid. Du trenger tid til å bli vant til å få oppmerksomhet fra noen igjen uten at det fullstendig røsker vekk verden under føttene dine (snakker av erfaring ;) ).

Det kan godt hende at han "tester deg", men ikke legg mye tid og energi på å overbevise ham om at du ikke er "en av de gale". Noen folk har blitt alt for hardt såret til å greie å stole på noen. De folkene som krever så mye tid og energi fra deg er bare ikke verdt det.

Ønsker deg all lykke til! :) Husk; vær kul og avslappet. ;)

Endret av sunglasses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt og spør han rett ut og si hva du føler og mener.

Jeg sier det igjen! :scorpis:

Samtidig må jeg innrømme at jeg er veldig nysgjerrig nå - har du møtt han igjen? Men du må tørre å være rett frem - vis han hvor skapet skal stå :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...