Gå til innhold

Jenter, hjelp meg med håret mitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg trenger noen tips på hvordan jeg kan få langt hår.. Jeg har skulderlangt hår, men det virker ikke som at det blir noe lengre!!?? Vært samme lengden i mange år nå! Jeg kan føye til at jeg ikke klipper tuppene veldig ofte, er dette en veldig viktig faktor for å gro håret?? Hvor ofte må man klippe det og hvor mye av gangen?

Noen andre tips om å gro ut håret lengre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal spare, klipp det hver 3-4 mnd istedet for hver 4-6 uke som anbefalt. Unngå bruk av hårstrikk og andre ting som sliter på håret. Plei håret med kurer, bruk naturbørste fremfor plastikk osv.

Sunt kosthold og godt inntak av b-vitaminer er også bra for håret.

Skrevet

Det vokser jo ikke fordi du sikkert klipper det like fort som det vokser. Hvor er logikken i at jo mer du klipper, jo fortere vokser det??? Hva som skjer i hårspissene har da ingen innvirkning på noe som skjer i hodebunnen din.

Skrevet
Det vokser jo ikke fordi du sikkert klipper det like fort som det vokser. Hvor er logikken i at jo mer du klipper, jo fortere vokser det??? Hva som skjer i hårspissene har da ingen innvirkning på noe som skjer i hodebunnen din.

Håret vokser ikke fortere av å klippe det, men hvis man ikke klipper tuppene vil ikke håret bli noe lenger, fordi tuppene vil flise seg og "ryke".

Skrevet

Her har du noen tips:

* Bruk naturbørste, de sliter ikke så mye på håret som vanlige plastikkbørster.

* Invster i gode produkter som er beregnet på din hårtype, du kan spørre hos en frisør for å få hjelp til dette.

* Bruk kur en gang i uka.

* Bruk alltid varmebeskyttelse hvis du føner eller bruker stylingjern.

* Bruk føner og stylingjern så lite som mulig.

* Klipp håret ca hver 3 til 4 uke. Da slipper du problemet med at tuppene dine fliser seg. Når tuppene fliser seg kommer de til å "spise" seg oppover og håret ditt blir tynnere og skjørere, da knekker det fort.

* Spis sunt og variert, drikk masse vann og få i deg nok mineraler og vitaminer.

Og her har du er lite tips til: Det finnes en shampoo som heter Fast, noen mener at den gjør at håret ditt vokser fortere, men jeg skal ikke uttale meg om dette, siden jeg selv ikke har prøvd den.

Skrevet

Du kan få litt av mitt hår :) Det vokser så fort ut at. Skal sies at jeg ikke klipper meg så ofte, så det får tid til å vokse, men jeg tror allikevel det vokser raskere enn hos mange andre.

Gikk et helt år uten å klippe meg og frisøren trodde ikke på meg for hun mente håret var så fint. Kunne ikke forstå hvordan det hadde holdt seg så bra.

Vet ikke hvorfor det vokser så fort, men jeg bruker sjelden ting i det. Bare vasker med sjampo og balsam, og krøller det en gang annenhver mnd eller noe sånt når det er fest eller lignende.

Vasker håret cirka hver andre dag, og lar det lufttørke.

Vet ikke om kostholdet har noe å si, men jeg spiser mye korn og frø, som forsåvidt inneholder mye vitaminer og mineraler.

Skrevet

Er det virkelig noen som klipper seg hver 4.-6. uke? Jeg går sjelden til frisøren mer enn 3 ganger i året. De gangene jeg har spart til langt hår har jeg bare latt være å gå til frisøren.

Skrevet
* Klipp håret ca hver 3 til 4 uke. Da slipper du problemet med at tuppene dine fliser seg. Når tuppene fliser seg kommer de til å "spise" seg oppover og håret ditt blir tynnere og skjørere, da knekker det fort.

Hvis man skal bare til langt hår så ville jeg ikke klippet meg så ofte, håret rekker jo ikke vokse før det forsvinner igjen. Man må jo klippe mindre enn det vokser, og det begrenser seg hvor mye det vokser i løpet av 3 uker.

Er det virkelig noen som klipper seg hver 4.-6. uke? Jeg går sjelden til frisøren mer enn 3 ganger i året. De gangene jeg har spart til langt hår har jeg bare latt være å gå til frisøren.

Jeg pleide å gå såpass ofte, har hår som vokser fort :)

Skrevet

Sliter med det samme selv, og tror faktisk at det ikke er meningen at alle kan få langt hår.. håret mitt ser ut til å nå en maxlengde, når det har nådd den, blir det flisete og tørt uansett hva jeg stapper i det og hvor ofte jeg klipper tuppene...

Skrevet
Sliter med det samme selv, og tror faktisk at det ikke er meningen at alle kan få langt hår.. håret mitt ser ut til å nå en maxlengde, når det har nådd den, blir det flisete og tørt uansett hva jeg stapper i det og hvor ofte jeg klipper tuppene...

Jeg hadde det også sånn før, men etter kostholdet ble bedre, og jeg tok regelmessig vitaminer over lengre tid, så har jeg plutselig fått skikkelig sunt hår som vokser seg langt. Best å forebygge/forbedre innenfra :)

Skrevet

noen sier det hjelper å stå på hode et par min. per dag. dette øker blodsirkulasjon slik at håret også vokser fortere....

noen som har prøvd?

Skrevet
Jeg hadde det også sånn før, men etter kostholdet ble bedre, og jeg tok regelmessig vitaminer over lengre tid, så har jeg plutselig fått skikkelig sunt hår som vokser seg langt. Best å forebygge/forbedre innenfra :)

Ja, vet, men vet ikke om det gjelder i mitt tilfelle.. kostholdet mitt er veldig sunt og jeg får i meg mer enn nok av vitaminer. Håret mitt er veldig sunt og tykt på toppen,men så lenge jeg kan huske har det bare vokst ned til midt mellom skuldrene. Frisøren min nevnte en gang at alle hårtyper har en makslengde, og hår om blir tidlig grått ( jeg ble grå i slutten av 20-årene) har kortere makslengde enn vanlig.

Gjest langt hår
Skrevet

bruk en shampoo og balsam fra nisim som heter f.a.s.t :)

jeg har brukt denne i 3 måneder og håret har vokst 19 cm(!!)

Husk at du også må legge til rette et godt og riktig kosthold, samt bruk en god hårkur og hårbørste.

Unngå for mye føning og rettetang og unngå noe særlig andre hårprodukter når du bruker f.a.s.t.

Skrevet (endret)
Frisøren min nevnte en gang at alle hårtyper har en makslengde,

Det stemmer. Håret har tre faser hvor det henholdsvis vokser, "hviler" og faller av. Hvor fort håret vokser og hvor lang vekstfasen er bestemmer hvor langt håret blir - si håret ditt vokser én centimeter i måneden, og vekstfasen varer i tre år, da blir håret maks 36 cm langt. Når det har nådd den lengden går det automatisk over i hvilefasen, og til slutt faller det av.

Noen er altså i stand til å få meterlangt hår, andre ikke. (Jeg kjenner faktisk en som ikke får langt hår i det hele tatt, håret hennes blir maks 10-12 cm langt.)

Endret av Virvel
Skrevet

På helsekostbutikker som Sunkost og Life kan du få tak i Acron. Det er et kosttilskudd som inneholder vitaminer og mineraler som skal gjøre håret ditt sund osv... Kanskje du kan prøve den?

Gjest Gjest_gro_*
Skrevet
bruk en shampoo og balsam fra nisim som heter f.a.s.t :)

jeg har brukt denne i 3 måneder og håret har vokst 19 cm(!!)

Husk at du også må legge til rette et godt og riktig kosthold, samt bruk en god hårkur og hårbørste.

Unngå for mye føning og rettetang og unngå noe særlig andre hårprodukter når du bruker f.a.s.t.

unnskyld meg, men jeg klarer ikke tro at håret ditt har vokst 19 cm på 3 mnd... vanlig er 1 cm per måned så dette høres svært usannsynlig ut!!!

Skrevet

Det å massere hodebunnen kan funke, fordi det øker blodsirkulasjonen. Mye det samme som triket over her med å stå på hodet, bare at dette er en lettere versjon.

Ville også prøvd kosstilskudd, det pleier å funke! Jeg kjøpte et tilskudd i USA (lovlig, altså), og vitaminene fikk neglene og håret mitt til å vokse mye fortere.

Ellers har jeg også hørt at fast-shampooen skal funke. Men om du bruker denne kan du ikke bruke noen annen shampoo eller noe annet i håret ditt, for å få full effekt. Og denne shampooen er sikkert litt dyr også?

Skrevet

jeg har prøvd fast shampo og balsam. må si at for mitt hår var den helt grusom. håret ble ekkelt og stivt, klarte ikke bruke den mer enn et par uker faktisk. så for meg - penger ut av vinduet.

Skrevet

Shampoer etc som skal få håret til å vokse raskere er bare tull. Hvor raskt håret vokser er genetisk betinget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...