Gå til innhold

Helt forferdelig mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skriver fordi jeg er veldig bekymret for barn av en bekjent. Moren har omsorgsrett og hun er ikke en god mor :slå:

For det første kan hun finne på å si til barnefar at han bare få ha datteren hans om han tar alle barna den helgen. For litt siden måtte han ha både datteren og hennes eldre søster som hadde bursdag den helgen (moren ville ikke ha henne så hun dumpet henne med lillesøsters far).

For det andre går hun på dop. Barnefar ga anonymt beskjed til barnevernet og de sa at det var han som hadde klaget. Nå drar hun vekk hver dag barnvernet skal komme på besøk. Barnevernet gjør ingenting.

Hun nekter å gi barna vaksinene sine. Ungen som jeg er bekjent med har ikke hatt noen vaksiner. Ikke polio eller BCG. Ingen i det heletatt! Hva om hun blir syk?! :grine:

Kan hun gjøre dette? Hvorfor griper ikke barnevernet inn og gir foreldre retten over datteren til faren? Jeg har snakket til familien til jenta og de er helt oppgitt. Barnevernet er ingen hjelp. :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Obs skulle få en smiley, mente ikke å skrive slå hehe :gjeiper:

Skrevet

I denne saken kan det klages til høyere hold, fylkesmannen. Det er DERSOM du er helt sikker i dine påstander om narkotikamisbruk, og at barnevernet ikke har gjort tilstrekkelige undersøkelser i saken. Er du det? Helt 100% sikker? Da kan du klage det inn.f

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg vil råde deg til å rapportere og rapportere og rapportere. Ikke gi opp. Dette høres såpass alvorlig ut, at barnevernet er nødt til å gjøre noe. Mas dem ned!

Skrevet
Jeg vil råde deg til å rapportere og rapportere og rapportere. Ikke gi opp. Dette høres såpass alvorlig ut, at barnevernet er nødt til å gjøre noe. Mas dem ned!

Enig, mas på, hver bidige dag til det skjer noe. Avviser de deg, så mas hardere.

Gjest strykebrett
Skrevet

Det kan godt hende at barnvernet faktisk gjør noe bare at dere ikke vet det. Når de drar på besøk jevnlig er det fordi de vil observere over tid hvordan det står til og kanskje få til et samarbeid med moren. Eventuelle tiltak kan være avlastningshjem, hjelp i hjemmet, hjelp til å få orden på økonomi, husstell og andre ting som kan hjelpe moren til å komme ut av eventuelle problemer med rus eller annet. Prinsippet er at et barn alltid skal hjelpes der det er dersom det er mulig på noen måte.

Dersom moren er lite samarbidsvillig kan det være vanskelig å få til noe, de må ha en veldig solid sak for å kunne gjøre vedtak som innebærer maktbruk/tvang. Derfor kan det ta lang tid før noe skjer.

Skrevet
Hei! Skriver fordi jeg er veldig bekymret for barn av en bekjent. Moren har omsorgsrett og hun er ikke en god mor :slå:

For det første kan hun finne på å si til barnefar at han bare få ha datteren hans om han tar alle barna den helgen. For litt siden måtte han ha både datteren og hennes eldre søster som hadde bursdag den helgen (moren ville ikke ha henne så hun dumpet henne med lillesøsters far).

For det andre går hun på dop. Barnefar ga anonymt beskjed til barnevernet og de sa at det var han som hadde klaget. Nå drar hun vekk hver dag barnvernet skal komme på besøk. Barnevernet gjør ingenting.

Hun nekter å gi barna vaksinene sine. Ungen som jeg er bekjent med har ikke hatt noen vaksiner. Ikke polio eller BCG. Ingen i det heletatt! Hva om hun blir syk?! :grine:

Kan hun gjøre dette? Hvorfor griper ikke barnevernet inn og gir foreldre retten over datteren til faren? Jeg har snakket til familien til jenta og de er helt oppgitt. Barnevernet er ingen hjelp. :kjefte:

At hun sier datt og han sier dtt, er faktisk vanlig mellom xer, uten at det gjør dem til dårlige foreldre.

Det er mange som er imot vaksinet,uten at det gjør dem til dårlige foreldre.

Om han har varslet om dop,så kan det hende bv jobber i kulissene.

det skal bevises at barna ikke har det bra hos mor. Vedtak blir ikke gjort pga andre mener far bør ha omsorhen.

det kreves litt mer for at en annen skal få pmsorsretten, og heldigvis for det

Skrevet
At hun sier datt og han sier dtt, er faktisk vanlig mellom xer, uten at det gjør dem til dårlige foreldre.

Det er mange som er imot vaksinet,uten at det gjør dem til dårlige foreldre.

Om han har varslet om dop,så kan det hende bv jobber i kulissene.

det skal bevises at barna ikke har det bra hos mor. Vedtak blir ikke gjort pga andre mener far bør ha omsorhen.

det kreves litt mer for at en annen skal få pmsorsretten, og heldigvis for det

Signerer denne! Det skal MYE til før BV tar barnet fra foreldrene. Fordi barnet som regel har det best hos sine foreldre. Men er det rus i bildet, da blir ungen fratatt foreldrene.

Skrevet
Signerer denne! Det skal MYE til før BV tar barnet fra foreldrene. Fordi barnet som regel har det best hos sine foreldre. Men er det rus i bildet, da blir ungen fratatt foreldrene.

Jo! Men Morra er jo helt syk i huet!! Faren kan da vel få ha ungen. Hvorfor skal alltid moren få ha barna når slikt skjer. Det er faktisk ikke alltid at hun er bra nok.

Jeg kjenner faren han er en skikkelig olreit fyr og moren driver med dop. Hun doper seg nå og hun dopet seg da hun var gravid som var grunen til at han meldte i fra til barneverne til å begynne med. Hun svarte med å flytte vekk og lot han ikke se datteren før hun var 1,5 år. Og så av og til når han skal ha henne får han to andre unger samtidig som ikke er hannes fordi hun nekter han datteren visst han ikke tar de og.

ER DET rettferdig? Hun vet at barnevernet kommer en gang i uken for å sjekke med henne, men hun bare tar med seg ungene ut når hun vet de kommer. Visst barnevernet kommer og hun ikke er der hver gang, må de vel skjønne at hun er en uasvarlig person. Hun er syk i hode. Dessuten er datteren til han jeg kjenner den mellomste ungen de to andre er ungen til en fengsels innsatt. Barnevernet her Oslo gjør tydeligvis ikke noe for å forbedre et stakkars barns situasjon.

Ganske trist at et stakkars lite barn må tilbringe julaften med en dopet ned mamma :grine:

Skrevet
Rus eller psykiske lidelser.

Så lite du vet, Gjest... Gå til BV og få deg litt informasjon.

Skrevet
Jo! Men Morra er jo helt syk i huet!! Faren kan da vel få ha ungen. Hvorfor skal alltid moren få ha barna når slikt skjer. Det er faktisk ikke alltid at hun er bra nok.

Jeg kjenner faren han er en skikkelig olreit fyr og moren driver med dop. Hun doper seg nå og hun dopet seg da hun var gravid som var grunen til at han meldte i fra til barneverne til å begynne med. Hun svarte med å flytte vekk og lot han ikke se datteren før hun var 1,5 år. Og så av og til når han skal ha henne får han to andre unger samtidig som ikke er hannes fordi hun nekter han datteren visst han ikke tar de og.

ER DET rettferdig? Hun vet at barnevernet kommer en gang i uken for å sjekke med henne, men hun bare tar med seg ungene ut når hun vet de kommer. Visst barnevernet kommer og hun ikke er der hver gang, må de vel skjønne at hun er en uasvarlig person. Hun er syk i hode. Dessuten er datteren til han jeg kjenner den mellomste ungen de to andre er ungen til en fengsels innsatt. Barnevernet her Oslo gjør tydeligvis ikke noe for å forbedre et stakkars barns situasjon.

Ganske trist at et stakkars lite barn må tilbringe julaften med en dopet ned mamma :grine:

Hvor gammelt er barnet? Er barnet gammelt nok til å overlates til far så får han vel retten på det. Men dette jobber vel BV med nå.

Skrevet

Det er jo strengt tatt farens ansvar å melde fra om han mener barnet sitt lever under slike forhold som du beskriver. Da må han gjøre mer enn å sende et anonymt brev..

Han burde melde seg inn i Foreningen 2 foreldre. Der vil han få god rådgivning om hvordan han kan bringe saken videre. De har også advokater som har spesiell kompetanse på dette området.

Etter all sannsynlighet må han gå rettens vei, om nå barnevernet fortsetter å være like unnfallende. Det er dessverre ikke første gangen dèt skjer..

Skrevet

Jeg hører du sier han er ålreit (faren til barnet ) og da er jeg glad for de andre to barna sin skyld at de og får være i et "normalt" hjem av og til .rettferdig ? for far mener du ? Kanskje ikke , men han kan gjøre noe godt for de andre to barna og . De er tross alt søstre /brødre til hans barn .

Skrevet

Skriv ned alt med tid dato osv... det vil være svært verdifult i en eventuell videre føring av saken.

Skrevet

Far må innkalle til megling ved familiekontoret for å ta opp at mor etterlater andre barn hos ham, og at hun saboterer samvær. Far har ingen plikt til å ta de andre barna om han ikke ønsker å gjøre det.

Mor er i sin fulle rett til å la være å vaksinere barna. Barn har ikke rett til vaksine, det er foreldrene som bestemmer om barna skal ha vaksiner.

Når mor ikke er hjemme ved tilsyn, dokumenteres det i barnevernets mapper. De kan selvsagt ikke vite hvorfor mor og barn ikke var hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...