Gå til innhold

Hvordan kan jeg få håret mitt litt mindre glansfullt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Frisøren min sier at håret mitt er veldig slitt, men det er så utrolig glansfullt. Og jeg liker ikke det! Jeg vil at håret mitt skal bli litt mer matt. Men jeg klarer ikke å bruke noen former for voks, paste eller noen ting sånn som det. Liker heller ikke OSiS Dust It... Jeg må ha muligheten til å gre fingrene igjennom håret mitt. Ellers vil jeg få noia. Vet noen om shampoo og balsam eller noe som kan gjøre håret mitt mer matt?

Vil at håret mitt skal bli sånn som på bildet på denne linken:

http://minmote.no/index.php/2009/10/slik-far-du-langt-har/

Mens nå er håret mitt mer sånn:

http://annhelen93.blogg.no/images/280954-3...819851-n400.jpg

Og det siste synes jeg er for glasfullt for meg...

NB! Jeg har brunt hår..

Endret av -littleme-
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror saltvannspray hadde vært noe for deg. Det matter veldig, og om du ikke vil ha så mye hold i frisyren kan du børste den ut, håret forblir matt.

Wella har en veldig fin blå en som heter Ocean et eller annet. Anbefales!

Skrevet

Forstår ikke helt problemet, har sinnsykt lyst på mer glans i håret!

Men men, man vil vel gjerne ha det en ikke har. :)

Skrevet
http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showuser=31398

Spør henne, LOVER deg at hun har et nøyaktig svar til deg. Hun er KGS ukronete hår- og hårproduktekspert :)

What? Hehe. Er jeg? Eller har du linket til feil person? :P

Jeg tror nok at håret ditt er slik mye pga genene dine, og DET er det ikke så mye å få gjort med.. Men jeg merker selv at hvis jeg ikke bruker balsam, så blir håret mindre glansfullt, og hvis jeg ikke bruker shampoo heller, men African Black Soap i håret (noe jeg virkelig anbefaler!) så blir håret enda mindre glatt, og lettere å sette i strikk for eks. Håret mitt er veldig glatt og detter fort ut av hårstrikken hvis jeg ikke bruker mye hårspray.

Hvis du lurer på hva African Black Soap er så kan du lese her:

http://www.coastalscents.com/cfwebstore/in...-black-soap.cfm

og se denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=umXhBNdvMhI

Ja, jeg vet den ser ekkel ut, men jeg bruker den faktisk hver dag på kroppen og av og til i håret, og jeg liker den kjempegodt :) Vasker tilogmed ansiktet med den i dusjen hvis jeg føler for å multitaske, den funker til det meste siden den er helt naturlig.

Men jeg vet altså ikke om noen Shampoo og balsam som har en "mattende" effekt... Du kan jo kanskje spørre på en frisørsalong? Men vær obs på at de sikkert bare kommer til å anbefale en uansett, for å selge deg noe :P

Skrevet
What? Hehe. Er jeg? Eller har du linket til feil person? :P

Jeg tror nok at håret ditt er slik mye pga genene dine, og DET er det ikke så mye å få gjort med.. Men jeg merker selv at hvis jeg ikke bruker balsam, så blir håret mindre glansfullt, og hvis jeg ikke bruker shampoo heller, men African Black Soap i håret (noe jeg virkelig anbefaler!) så blir håret enda mindre glatt, og lettere å sette i strikk for eks. Håret mitt er veldig glatt og detter fort ut av hårstrikken hvis jeg ikke bruker mye hårspray.

Hvis du lurer på hva African Black Soap er så kan du lese her:

http://www.coastalscents.com/cfwebstore/in...-black-soap.cfm

og se denne videoen:

Ja, jeg vet den ser ekkel ut, men jeg bruker den faktisk hver dag på kroppen og av og til i håret, og jeg liker den kjempegodt :) Vasker tilogmed ansiktet med den i dusjen hvis jeg føler for å multitaske, den funker til det meste siden den er helt naturlig.

Men jeg vet altså ikke om noen Shampoo og balsam som har en "mattende" effekt... Du kan jo kanskje spørre på en frisørsalong? Men vær obs på at de sikkert bare kommer til å anbefale en uansett, for å selge deg noe :P

Nei, jeg mente deg. Er jo ingenting du IKKE kan om hår og produkter til det :)

Skrevet
Nei, jeg mente deg. Er jo ingenting du IKKE kan om hår og produkter til det :)

Øøø, det er masse jeg ikke kan. Men hvorfor er du gjest? Det ser teit ut når en gjest skryter av noen. Hehe. Folk kan jo tro at det er JEG som logger ut og skriver fine ting om meg selv :P Haha. Kan du ikke lage deg en profil heller? :P

Skrevet

Har bare et spørsmål til African Black soap, hjelper dette hvis man får fort fett hår?

Skrevet
Øøø, det er masse jeg ikke kan. Men hvorfor er du gjest? Det ser teit ut når en gjest skryter av noen. Hehe. Folk kan jo tro at det er JEG som logger ut og skriver fine ting om meg selv :P Haha. Kan du ikke lage deg en profil heller? :P

Hehe, det går bra, foretrekker å være gjest og delta litt ulikt i foraene her. Men jeg kan garantere at det ikke er "du" som sitter her og skryter på deg, kan skaffe meg bruker etterhvert og bevise det. Er sikkert mye du ikke kan, men de spørsmålene folk har hatt om hår som jeg har sett de siste ukene, har du hatt perfekte svar på. Så om det er en del du ikke kan, så er det MYE du kan :)

Skrevet
Har bare et spørsmål til African Black soap, hjelper dette hvis man får fort fett hår?

JA! Hodebunnen min elsker Black Soap, og nå kan jeg lett gå i 3-4 dager uten å vaske håret, uten at det blir fett og ekkelt.

Hun her på Youtube snakker litt om dette :)

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
JA! Hodebunnen min elsker Black Soap, og nå kan jeg lett gå i 3-4 dager uten å vaske håret, uten at det blir fett og ekkelt.

Hun her på Youtube snakker litt om dette :)

Wow, hvis du er hårdronning skal jeg jammen benytte sjansen til å spørre om noe;)

Den der african black soap, er det sånn at håret blir litt "grovere" i strukturen av det på en måte?

Jeg har litt krøller, men har samtidig ganske tynt og tørt hår. Jeg retter alltid ut krøllene og trives med det, men problemet er at det er såpass tynt og "teksturløst" at det enten blir helt pinnerett eller sånn krøllete som det ikke går at å gjøre noe med. Jeg vasket håret en periode med Sunlight Sepe (sånn gammeldags såpestykke) av alle ting. Noen jeg kjente gjorde det og håret fikk etterhvert en sånn kul grov look (ikke dreads-like, men litt sånn at krøllene mine iallefall samla seg litt og la seg NEDOVEr ikke utover.) er noe av dette forståelig?

Poenget er bare at håret mitt trenger fuktighet fordi det er tørt, men det blir så glatt og uregjerlig og ser liksom så teksturløst ut.

Hvordan blir håret av den african black soap? Kan det være noe for meg? :P

Skrevet

herregud, vedkommende ga deg bare et kompliment. var det så ille, så la være å takke, men drit i å si at det ser teit ut da!

Skrevet
herregud, vedkommende ga deg bare et kompliment. var det så ille, så la være å takke, men drit i å si at det ser teit ut da!

Det var da voldsomt...

Jeg ble bare litt overrasket over overveldene komplimenter.. :)

Jeg syns ikke det var ille, jeg ble glad. Men jeg kunne bare ønske at gjesten ville logge inn, slik at det ikke ser ut som at jeg har logget ut og skrytt av meg selv, for DET er teit. Hehe

:)

Gjest WildRider
Skrevet

Jeg er ikke noen av gjestene som postet i denne tråden, men Heidie, jeg syns jeg ser nicket ditt ofte i tråder som har med hår- og hårprodukter å gjøre jeg. Syns du ofte gir gode råd, og tips :)

Skrevet
Jeg er ikke noen av gjestene som postet i denne tråden, men Heidie, jeg syns jeg ser nicket ditt ofte i tråder som har med hår- og hårprodukter å gjøre jeg. Syns du ofte gir gode råd, og tips :)

Så hyggelig :) Takk :) Jeg gjør det jeg kan for fellesskapet ;) hehe. Er mange jenter med mange gode tips her inne :D

Gjest WildRider
Skrevet
Så hyggelig :) Takk :) Jeg gjør det jeg kan for fellesskapet ;) hehe. Er mange jenter med mange gode tips her inne :D

Jepp, til sammen er det jo et helt ekspertutvalg :D Og heldigvis for det, litt veiledning før man skal ut og teste alskens greier er litt greit å ha ;)

Skrevet
Jepp, til sammen er det jo et helt ekspertutvalg :D Og heldigvis for det, litt veiledning før man skal ut og teste alskens greier er litt greit å ha ;)

Ja, jeg det er greit å lese litt om hva andre mener og anbefaler før man bruker opp lønninga :P

Gjest WildRider
Skrevet
Ja, jeg det er greit å lese litt om hva andre mener og anbefaler før man bruker opp lønninga :P

Haha, helt klart. Slipper at det står ørten ubrukte flasker med crap på badehylla også, alltid en slager å ta opprydning der, teller pris samtidig som innhold ryker i søpla. Gjort det en gang ja, aldri mer.

Skrevet
Haha, helt klart. Slipper at det står ørten ubrukte flasker med crap på badehylla også, alltid en slager å ta opprydning der, teller pris samtidig som innhold ryker i søpla. Gjort det en gang ja, aldri mer.

Ligger noen tusen kr i søpla mi også :P

Gjest WildRider
Skrevet
Ligger noen tusen kr i søpla mi også :P

Huff, altfor dårlig av oss, ja! :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...