Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar inn over meg hver minste ting som blir sagt til meg, tyr til tårene over alt mulig. Jeg har en jobb hvor jeg ofte kommer opp i konflikter og slengbemerkinger. Jeg sier at det preller av, og at det er som å skvette vann på gåsa, men egentlig er ikke det sant.

Jeg kan bruke mange dager/uker på å komme over ting som egentlig ikke er noe å bry seg om.

Jeg VET at det bare er tull, jeg sier til meg selv gang på gang at jeg ikke må ta dette innover meg, at jeg ikke må bry meg om alt.

Men uansett hvor mye jeg sier dette til meg selv så er jeg like overfølsom og sipper over alt mulig.

Finnes det noen lure metoder, noen som vet om noen tankeøvelser eller noe slikt som kan få meg til å gi litt mer f..n i hva folk synes og sier.

Videoannonse
Annonse
Gjest MikeWaters
Skrevet
Jeg tar inn over meg hver minste ting som blir sagt til meg, tyr til tårene over alt mulig. Jeg har en jobb hvor jeg ofte kommer opp i konflikter og slengbemerkinger. Jeg sier at det preller av, og at det er som å skvette vann på gåsa, men egentlig er ikke det sant.

Jeg kan bruke mange dager/uker på å komme over ting som egentlig ikke er noe å bry seg om.

Jeg VET at det bare er tull, jeg sier til meg selv gang på gang at jeg ikke må ta dette innover meg, at jeg ikke må bry meg om alt.

Men uansett hvor mye jeg sier dette til meg selv så er jeg like overfølsom og sipper over alt mulig.

Finnes det noen lure metoder, noen som vet om noen tankeøvelser eller noe slikt som kan få meg til å gi litt mer f..n i hva folk synes og sier.

Folk responderer på deg i forhold til hvilke signaler du sender ut, sier du at du er tøff i trynet så blir du ofte behandlet deretter.

Gjest Gjest_smooth_*
Skrevet

heisann!

jeg sliter også med dette, og føler at alle andre liksom greier og komme over ting og tang..

hvis jeg ripper opp i noe, sier alltid de fleste at : ''å, ja det hadde jeg glemt allerede'' liksom, er det bare jeg som er rar?

trenger samme råd som trådstarter!

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du prøver å utgi deg for noe helt annet enn det du er. Hva med å slutte å spille skuespill?

Skrevet
Folk responderer på deg i forhold til hvilke signaler du sender ut, sier du at du er tøff i trynet så blir du ofte behandlet deretter.

Jeg og sliter med dette problemet, og det er ikke som du nevner her. Problemet når man er overfølsom er at man tar situasjoner som andre ikke en gang tenker over som noe veldig kritisk, og lager det til en skandale oppe i sitt eget hode. Det er oppfatningen av situasjon og konsekvenser som blir feil, folk er egentlig ikke slemme mot en det bare føles sånn.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Det kalles visst krisemaksimering, og er vanlig blant dem som er smådeprimerte, usikre og stressa.

Var sånn selv, og er det litt enda. Om bussjåføren var furten tok jeg det personlig og kunne være "lei meg" hele dagen.

Men forsto til slutt at de fleste mennesker bryr seg om seg og sitt og går ikke rundt og tenker på om det de sa/gjorde fikk en annen person til å føle seg ekkel.

Bare sett deg selv i den situasjonen, om du er irritert på en butikkansatt og slenger med kjeften, er det noe du tenker på senere? De færreste vil at den andre personen skal lide for deres frustrasjon, og tenker sjelden mer over at det andre mennesket KUNNE bli lei seg utover de 5 minuttene disputten varte.

Egoistisk, ja, men sånn er dessverre vi mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...