Gå til innhold

Katt som tisser i senga!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min har plutselig begynt og tisse i senga, og på diverse andre ting av stoff. Hun tisset aldri utenfor bæsjekassa si før, så hvorfor har hun plutselig begynt med det?, og hva kan jeg gjøre så hun stopper med det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hei_*
Skrevet

Er det nyvaskede ting den tisser på?

Ene katten min tisser på ALT som er nyvasket. Sengetøy, sofatrekk, gensere, samme hva det er, så lenge det er nyvasket. Så her må alle dører lukkes til nytt sengetøy er "sovet inn" og klærna kan ikke ligge på en stol på badet før det er brukt en dag.

Den startet helt uten videre, og er kastrert lenge før den startet.

Skrevet

Er kassa ren nok? Har du forandret noe med det, f.eks. byttet strø?

Det kan være vanskelig å fjerne all lukt av katteurin, spesielt på steder som ei seng hvor det virkelig er mulighet for at det kan trekke godt inn, så det er mulig at det fremdeles henger igjen noen luktrester som gjør at katten tenker "hei, her har jeg jo vært før, da kan jeg fortsette med å gjøre det".

Har du mulighet, så er nok det beste å holde disse rommene avstengt for katten helt til du er sikker på at alt er borte.

Gjest Shock utlogget
Skrevet
Er kassa ren nok? Har du forandret noe med det, f.eks. byttet strø?

Det kan være vanskelig å fjerne all lukt av katteurin, spesielt på steder som ei seng hvor det virkelig er mulighet for at det kan trekke godt inn, så det er mulig at det fremdeles henger igjen noen luktrester som gjør at katten tenker "hei, her har jeg jo vært før, da kan jeg fortsette med å gjøre det".

Har du mulighet, så er nok det beste å holde disse rommene avstengt for katten helt til du er sikker på at alt er borte.

eller, så kan h*n kjøpe Get-Off som hindrer at katten tisser der igjen pga lukten :)

Skrevet

Tropehagen Zoo selger en spray som funker meget bra mot både katte- og hundeurin.

Link til produktet i THZ sin nettbutikk; Wash & Get Off Spray

Skrevet

Om det bare skjer i nærheten av stoffer som vaskes (f.eks. sengetøy) prøv å bytt vaskemiddel. Vet at katter kan reagere på diverse såper og lignende med markering. Ellers gode råd du har fått tidligere i tråden, ofte fortsetter de å tisse et sted fordi det skjedde tilfeldigvis første gangen og så henger lukten igjen, selv om mennesker ikke lukter noe. Ofte kan endringer i eller nær kassen også gjøre at katten gjør fra seg andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...