Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #21 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg har alltid gitt faen, helst siden ungdomsskolen. Jeg har aldri giddet å føye meg etter jentenes ønsker som en pingle, jeg har bare bedt dem om å godta meg, eller dra til helvete. Jeg har heller aldri giddet å løpe etter jentene, jeg lar jentene komme til meg. Det har ikke fungert så bra, for å si det sånn. Poenget er: du kan ikke løse dameproblemene dine bare ved å "gi faen". Du må jo ikke gi faen. Da er du på en måte i samme kategori som de "snille" igjen. Gjør ingen ting. Vet ikke hva man vil. Gjør ikke noe med det, og bare sitter der. Det er det ingen som liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogamann Skrevet 28. november 2009 #22 Del Skrevet 28. november 2009 Hvor FÅR dere alle disse underlige holdningene deres fra? Er det noen form for statistikk som viser at snille menn med lite penger ikke er i forhold? Det er faktisk statistikk som viser at menn med narsisistiske og psykopatiske trekk gjor det langt bedre med damer enn andre grupper av menn. At du ikke faar dame bare fordi du er snill er imidlertid tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 28. november 2009 #23 Del Skrevet 28. november 2009 Hvor FÅR dere alle disse underlige holdningene deres fra? Er det noen form for statistikk som viser at snille menn med lite penger ikke er i forhold? Hvor mange prosent er jeg...?? Heheheee.. ;-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jøss Skrevet 28. november 2009 #24 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg vil gjette at du er en av disse kvinnene som selv er feige og pinglete men soker en mans styrke for a fole seg trygg. Det er stort sett de som har et sterkt behov for a snakke om ynkelige pinlgete menn. Det hjelper dem til a fole at felien ikke er hos dem selv, men hos menn som har som oppgave a fa henne til a fole seg trygg. HVa med at DU utvikler litt skikkelig selvtillitt selv slik at du ikek trenger din manns selvsikkerhet som surrogat for egen styrke. Jeg er nok feigere og mer pinglete enn menn flest ja. Og føler meg mye tryggere ved sidenav en mann i mørket enn jeg gjør alene. Godt gjetta Men i tilfelle du misforstod så snakker jeg ikke om menn som ikke kan benkpresse så og så mye når jeg sier pinglete menn. Jeg mener menn uten ryggrad og menn uten evne til å stå opp for sitt og seg selv. Jeg snakker om de mennene som aldri får dame og alltid sitter sutrete på runpa og sier "nei, det er fordi jeg er for snill det. Og jenter liker bare badboys" Når de ikke egentlig er spesiellt snille en gang. De er bare viljeløse. Oppfører seg som om de ikke evner å ha et eget ønske eller en eneste ambisjon for seg selv og oppfører seg som om de var sendt til denne jord for å tilfredstille meg eller en annen tilfeldig dame de har lagt sin elsk på. Det, er pinglete og samtlige av de mennene jeg har hørt klage over hvor "snille de er" har oppført seg sånn. De tror kansje det kalles å være snill å ikke klare å velge ut sin egen t-skjorte og si "bestem du" og ende opp med noe rosa. De tror kansje det kalles å være snill når de ikke klare å velge ut en film man har lyst til å se og heller ende opp med prinsesse på prøve. Og de tror kansje de er "snille" Når de sier at de med glede vil bli med til byen i timesvis for sitte utenfor prøverom i damebutikker og bære bæreposer. Men Det er ikke genuin godhet. Det er svakhet. Og det er ingen som liker noen uten egen vilje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Louise_* Skrevet 28. november 2009 #25 Del Skrevet 28. november 2009 Det er faktisk statistikk som viser at menn med narsisistiske og psykopatiske trekk gjor det langt bedre med damer enn andre grupper av menn. At du ikke faar dame bare fordi du er snill er imidlertid tull. Det tror jeg så gjerne. Med fare for å få mange av mine medsøstre på nakken kan jeg (basert på egne betraktninger) peke på en mulig grunn til at det er slik: Det finnes utrolig mange dumme, lettlurte og godtroende kvinnfolk rundt omkring. Svært mange kvinner har klokketro på at de med litt tender love and care kan forandre et hvilket som helst psykopatmonster til en snill pus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogamann Skrevet 28. november 2009 #26 Del Skrevet 28. november 2009 Det tror jeg så gjerne. Med fare for å få mange av mine medsøstre på nakken kan jeg (basert på egne betraktninger) peke på en mulig grunn til at det er slik: Det finnes utrolig mange dumme, lettlurte og godtroende kvinnfolk rundt omkring. Svært mange kvinner har klokketro på at de med litt tender love and care kan forandre et hvilket som helst psykopatmonster til en snill pus. Det er jo det saa godt som alle kioskromanene handler om. Det er naermest badguy litteratur, eller omvend badguyen og finn hans myke indre litteratur. Selvfolgelig er det da noe som det ogsaa finnes svaert mye av blant kvinner flest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogamann Skrevet 28. november 2009 #27 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg er nok feigere og mer pinglete enn menn flest ja. Og føler meg mye tryggere ved sidenav en mann i mørket enn jeg gjør alene. Godt gjetta Men i tilfelle du misforstod så snakker jeg ikke om menn som ikke kan benkpresse så og så mye når jeg sier pinglete menn. Jeg mener menn uten ryggrad og menn uten evne til å stå opp for sitt og seg selv. Jeg snakker om de mennene som aldri får dame og alltid sitter sutrete på runpa og sier "nei, det er fordi jeg er for snill det. Og jenter liker bare badboys" Når de ikke egentlig er spesiellt snille en gang. De er bare viljeløse. Oppfører seg som om de ikke evner å ha et eget ønske eller en eneste ambisjon for seg selv og oppfører seg som om de var sendt til denne jord for å tilfredstille meg eller en annen tilfeldig dame de har lagt sin elsk på. Det, er pinglete og samtlige av de mennene jeg har hørt klage over hvor "snille de er" har oppført seg sånn. De tror kansje det kalles å være snill å ikke klare å velge ut sin egen t-skjorte og si "bestem du" og ende opp med noe rosa. De tror kansje det kalles å være snill når de ikke klare å velge ut en film man har lyst til å se og heller ende opp med prinsesse på prøve. Og de tror kansje de er "snille" Når de sier at de med glede vil bli med til byen i timesvis for sitte utenfor prøverom i damebutikker og bære bæreposer. Men Det er ikke genuin godhet. Det er svakhet. Og det er ingen som liker noen uten egen vilje. Joda jeg vet akkurat hvilke menn du mener og at disses problem ikke er at de er for snille. Jeg vet ogsa godt at du ikke snakker om benkpress men mental styrke. Poenget mitt var bare at de faereste kvinner har noe i naerheten av den mentale styrken de ideelt sett vil ha hoss sine menn. Jeg ser stadig kvinner som svaert foraktfullt rakker ned pa menns fegihet og svakhet paa omrdader der de selv ikke er i naerheten av a ha en slik mental styrke de etterlyser hos menn. Det er bare patetisk. Det irriterer meg at de foler at de kan sitte pa sin hoye hest og kreve det av menn og samtidig ikke inneha ligennde egenskaper bare fordi de er kvinner. En kvinne vil greit fa seg kjaereste selv om hun er usikker pa seg selv og er en pushover, det samme gjelder ikke menn. Slike kvinner ender typisk op med nettopp badguys fordi den underliggende darlige selvtillitten gjor at de aksepterer darlig behandling OG like viktig de ser etter en ekstrem maskulinitet for a kompensere for sin egen veikhet. Nar de samtidig rakker ned pa menn som ikke klarer a sta opp for seg selv og som har baller sa rakker de bare ned pa den mannlige varianten av seg selv. At de kan gjore det med den storste selvfolgelighet irriterer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. november 2009 #28 Del Skrevet 28. november 2009 Svært mange kvinner har klokketro på at de med litt tender love and care kan forandre et hvilket som helst psykopatmonster til en snill pus. Her jobber kvinnens omsorg og omtanke instinkt på overtid. Og da blir det helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jøss Skrevet 28. november 2009 #29 Del Skrevet 28. november 2009 Joda jeg vet akkurat hvilke menn du mener og at disses problem ikke er at de er for snille. Jeg vet ogsa godt at du ikke snakker om benkpress men mental styrke. Poenget mitt var bare at de faereste kvinner har noe i naerheten av den mentale styrken de ideelt sett vil ha hoss sine menn. Jeg ser stadig kvinner som svaert foraktfullt rakker ned pa menns fegihet og svakhet paa omrdader der de selv ikke er i naerheten av a ha en slik mental styrke de etterlyser hos menn. Det er bare patetisk. Det irriterer meg at de foler at de kan sitte pa sin hoye hest og kreve det av menn og samtidig ikke inneha ligennde egenskaper bare fordi de er kvinner. En kvinne vil greit fa seg kjaereste selv om hun er usikker pa seg selv og er en pushover, det samme gjelder ikke menn. Slike kvinner ender typisk op med nettopp badguys fordi den underliggende darlige selvtillitten gjor at de aksepterer darlig behandling OG like viktig de ser etter en ekstrem maskulinitet for a kompensere for sin egen veikhet. Nar de samtidig rakker ned pa menn som ikke klarer a sta opp for seg selv og som har baller sa rakker de bare ned pa den mannlige varianten av seg selv. At de kan gjore det med den storste selvfolgelighet irriterer meg. Nå vet jeg ikke om du snakker om bestemte kvinner du har hatt erfaring med eller om du snakker om meg. Men hvis du snakker om meg, så er det ikke mitt behov for å kompensere for mitt lave selv at jeg med vilje påpekte at det er den svake og pinglete væremåten som er problemet. Det er for at disse guttene ikke skal lulles videre i den tro om at det er deres "godhet" som holder dem tilbake. Jeg går ut i fra at de fleste av oss har en del moralske sperrer mot å være "slem" med vilje hvis man er god av natur og så lenge disse guttene tror dette er en slem/snill problemstilling så kommer det heller aldri til å forandre seg. I hvertfall ikke når det handler om svak/viljesterk. Og jeg, som veldig mange andre (tør jeg påstå) Er ikke ute etter en mann med egen vilje for å gjøre opp for alle mine mangler av personelige kvalifikasjoner, men fordi jeg er viljesterk selv og ikke har lyst til å være mester over et annet menneske som løper når jeg peker. En slik rolle kan jeg ha ovenfor et barn, men ikke en mann jeg skal se på som min likestilte og derfor styrer jeg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. november 2009 #30 Del Skrevet 28. november 2009 Og jeg, som veldig mange andre (tør jeg påstå) Er ikke ute etter en mann med egen vilje for å gjøre opp for alle mine mangler av personelige kvalifikasjoner, men fordi jeg er viljesterk selv og ikke har lyst til å være mester over et annet menneske som løper når jeg peker. En slik rolle kan jeg ha ovenfor et barn, men ikke en mann jeg skal se på som min likestilte og derfor styrer jeg unna. Du er ikke redd for at en mann som er sterkere enn deg kommer til å være mester over deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 28. november 2009 #31 Del Skrevet 28. november 2009 SITER Women don't date "nice guys" because everyone who thinks they are a nice guy is a total pushover who fit better with a leash than a condom. Your problem is that you are unimaginative. You actually think that you have to be a nice guy or an asshole. Women aren't attracted to you because you have no balls. Women don't take you seriously, they treat you like women. Why? Because you can't stand up for yourself. If you really wanted to date a girl you would get off your pansy ass and make them want to date you. But you'd rather not take any risks, you'd rather not rock the boat, you'd rather stay at a safe interim between anonymity and intimacy. You'd rather complain that girls don't like you than improve yourself to the point that they do. Women wont date you because they don't respect you. They don't respect you because they know you are wusses. If you weren't a wuss you'd be with them by now. Or you would at least have told them to get their shit together and sort out their own relationship problems, and hung up on them. In conclusion, men without balls suck. Learn it, fgts. ...... Dette er nok skrevet av en kvinne som har et behov for å bortforklare kvinnenes forkjærlighet for bad boys. :gjeiper: Jeg tror svært mange gutter har lært seg hva som funker og hva som ikke funker tidlig i tenårene, og sånn sett blir det litt dumt å se jenter bortforklare at vi faktisk tjener på å ikke være så altfor greie og lette å ha med å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jøss Skrevet 28. november 2009 #32 Del Skrevet 28. november 2009 Dette er nok skrevet av en kvinne som har et behov for å bortforklare kvinnenes forkjærlighet for bad boys. :gjeiper: Du er ikke slem eller vanskelig å ha med å gjøre hvis du har egen vilje som går på tvers av hennes. Du er ikke "snill" hvis du aldri setter deg selv eller din vilje først og lar henne kjøre over deg. Det er jo det som er poenget, Det er ikke noen bortforklaring. Det er derfor "nice guys" alltid trekker det korteste strået. Hvorfor det kalles nice guys derimot lurer jeg fortsatt på... Er det noen som tror at det er sånn man er snill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jøss Skrevet 28. november 2009 #33 Del Skrevet 28. november 2009 Du er ikke redd for at en mann som er sterkere enn deg kommer til å være mester over deg da? Nei på ingen måte. Men nå vrir du det over på peron uten at jeg klarer å se hvordan dette har noe med diskusjonstemaet å gjøre? Hva vil du frem til? så kan jeg svare litt mer utdypende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamster Skrevet 28. november 2009 #34 Del Skrevet 28. november 2009 Er det noen som tror at det er sånn man er snill? Nice betyr ikke bare snill, men også koselig og grei å ha med å gjøre for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. november 2009 #35 Del Skrevet 28. november 2009 Nei på ingen måte. Men nå vrir du det over på peron uten at jeg klarer å se hvordan dette har noe med diskusjonstemaet å gjøre? Hva vil du frem til? så kan jeg svare litt mer utdypende... Poenget er bare at et likeverdig samarbeid aldri er helt lett å få til når det finnes 2 ulike viljer. Vil du ha en som er sterkere enn deg selv, så må du altså forstå at denne da ER sterkere enn deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 28. november 2009 #36 Del Skrevet 28. november 2009 Dette er nok skrevet av en kvinne som har et behov for å bortforklare kvinnenes forkjærlighet for bad boys. :gjeiper: Jeg tror svært mange gutter har lært seg hva som funker og hva som ikke funker tidlig i tenårene, og sånn sett blir det litt dumt å se jenter bortforklare at vi faktisk tjener på å ikke være så altfor greie og lette å ha med å gjøre. Du er ikke slem eller vanskelig å ha med å gjøre hvis du har egen vilje som går på tvers av hennes. Du er ikke "snill" hvis du aldri setter deg selv eller din vilje først og lar henne kjøre over deg. Det er jo det som er poenget, Det er ikke noen bortforklaring. Det er derfor "nice guys" alltid trekker det korteste strået. Hvorfor det kalles nice guys derimot lurer jeg fortsatt på... Er det noen som tror at det er sånn man er snill? Jeg tror du gjør det litt behagelig for deg selv nå. Som mann vet jeg av erfaring hva som funker og hva som ikke funker, og gjennom årene har jeg gang på gang fått bekreftelse på at jenter finner deg mer attraktiv når du har en litt sånn "gi faen"-holdning som faller helt naturlig når du ikke er så altfor forelsket. Jeg har også undret meg over at noen gutter kan komme langt opp i tjueårene uten å ha lært seg dette, men jeg vil på ingen måte påstå at dette er veike og viljeløse menn. De er bare ikke klar over at kvinner tiltrekkes av det som er litt slemt og ørlitegrann farlig, slik at de legger bånd på seg. Fordi de fortsatt tror på det jentene sier og ikke det de ser i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jøss Skrevet 28. november 2009 #37 Del Skrevet 28. november 2009 Nice betyr ikke bare snill, men også koselig og grei å ha med å gjøre for eksempel. ja, snill, koselig, grei, hyggelig, lett å ha med å gjøre og alt annet som kan beskrive en "nice guy" da. Er definisjonen på dette å sette sine egene behov og meninger til side til fordel for andres - konstant? For jeg har aldri sett en ambisiøs, viljesterk, målbevisst og initiativsrik mann sitte å syte over hvilke "nice guy" han er og hvor problematisk det er på kjærlighetsfronten. Uansett hvor god og snill og hjelpsom han enn måtte være... Men de som ikke klarer å ytre engen mening, være uenig eller ta en avgjørelse på tross av en annens vilje osv - De er niceguys de! De er visst så snille og gode at de ikke vet hvor de skal gjøre av seg til slutt. Og så er de triste og lei seg fordi jenter bare vil ha "badboys" Jeg skjønner ikke hvordan de har klart å få for seg at det er det som skiller snill fra slem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogamann Skrevet 28. november 2009 #38 Del Skrevet 28. november 2009 Nå vet jeg ikke om du snakker om bestemte kvinner du har hatt erfaring med eller om du snakker om meg. Men hvis du snakker om meg, så er det ikke mitt behov for å kompensere for mitt lave selv at jeg med vilje påpekte at det er den svake og pinglete væremåten som er problemet. Det er for at disse guttene ikke skal lulles videre i den tro om at det er deres "godhet" som holder dem tilbake. Jeg går ut i fra at de fleste av oss har en del moralske sperrer mot å være "slem" med vilje hvis man er god av natur og så lenge disse guttene tror dette er en slem/snill problemstilling så kommer det heller aldri til å forandre seg. I hvertfall ikke når det handler om svak/viljesterk. Og jeg, som veldig mange andre (tør jeg påstå) Er ikke ute etter en mann med egen vilje for å gjøre opp for alle mine mangler av personelige kvalifikasjoner, men fordi jeg er viljesterk selv og ikke har lyst til å være mester over et annet menneske som løper når jeg peker. En slik rolle kan jeg ha ovenfor et barn, men ikke en mann jeg skal se på som min likestilte og derfor styrer jeg unna. Na snakket jeg om andre enn deg, fra dine to siste innlegg virker det som du har et forholdsvis fornuftig syn paa dette. Det som er vanskelig aa komme utenom er at studie etter studie er at kvinner tilrekkes sterkest av dominante trekk. Ikke bare menn som staar opp for seg selv, men dominante trekk. Kvinner uttrykker ogsa gjennomgaende at de vil ha en mann som er sikker pa seg selv for at hun selv skal kunne fole seg trygg, altsa fa trgyhetsfolelse gjennom ham. Svaert fa menn soker selvsikkre kvinner for a selv kunne fole seg trygge. Da snakker vi om a bruke andre for a kompensere for mangler hos seg selv. Det er forsavidt greit, men hvis man samtidig rakker ned pa andre fordi de ikke har de egenskapene man selv mangler da er man patetisk. Det er en del kvinner som nok soker bare en som kan sta opp for seg selv og matche dem, men hvis du ser statistisk pa hvem kvinner trekkes mot sa er det menn som er MERE selvsikkre enn dem selv, MERE dominante enn dem selv, MERE intelligente enn dem selv, MERE selvhevdende og som har HOYERE status enn dem selv. Jeg tror dette leder til et vannskelig dilema for kvinenr fordi samtidig som de nok onsker likeverd sa onsker de ogsa en som pa mange mater overgar dem noe som lett leder til en ubalanse i forholdet om de virkelig far akkurat det de vil. Den nevrotiske ekstremvarianten av dette er forholdet til en dominant badboy, men det er alikevel bare en ekstrem forsterkning av et felles tema hos kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 28. november 2009 #39 Del Skrevet 28. november 2009 Nice betyr ikke bare snill, men også koselig og grei å ha med å gjøre for eksempel. ja, snill, koselig, grei, hyggelig, lett å ha med å gjøre og alt annet som kan beskrive en "nice guy" da. Er definisjonen på dette å sette sine egene behov og meninger til side til fordel for andres - konstant? For jeg har aldri sett en ambisiøs, viljesterk, målbevisst og initiativsrik mann sitte å syte over hvilke "nice guy" han er og hvor problematisk det er på kjærlighetsfronten. Uansett hvor god og snill og hjelpsom han enn måtte være... Men de som ikke klarer å ytre engen mening, være uenig eller ta en avgjørelse på tross av en annens vilje osv - De er niceguys de! De er visst så snille og gode at de ikke vet hvor de skal gjøre av seg til slutt. Og så er de triste og lei seg fordi jenter bare vil ha "badboys" Jeg skjønner ikke hvordan de har klart å få for seg at det er det som skiller snill fra slem... Hadde det bare vært selvutslettende menn som ble regnet som nice guys ville det ikke vært noe å diskutere, da ville dette vært et ganske marginalt problem, noe som bare rammet en liten gjeng dotter. Men saken er at de som faller i denne kategorien ofte er helt normalt ressurssterke, viljesterke og oppegående gutter, de har bare ikke lært seg å gi faen. Du må ha en litt fandenivoldsk innstilling for at du skal være spennende for det annet kjønn. Det er derfor det er nesten umulig å ha sjans på en jente du er dypt forelsket i. For akkurat overfor henne er det vanskelig å ta det så lett, er du veldig forelsket betyr hun jo faktisk ganske mye for deg, og i dette gamet nytter det ikke å spille cool, det blir straks gjennomskuet; det det handler om er å ta lett på det slik du gjør når du ser henne med objektive og ikke altfor forelskede øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jøss Skrevet 28. november 2009 #40 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg tror du gjør det litt behagelig for deg selv nå. Som mann vet jeg av erfaring hva som funker og hva som ikke funker, og gjennom årene har jeg gang på gang fått bekreftelse på at jenter finner deg mer attraktiv når du har en litt sånn "gi faen"-holdning som faller helt naturlig når du ikke er så altfor forelsket. Hvordan gjør jeg det behagelig for meg selv nå? Og hvordan er vi uenige? Sier ikke du som jeg at til tross for hva visse folk liker å tro så er ikke første ønsket til en dame å få en mann hvor hele hans verden dreier rundt henne og går ut på å dekke hennes behov? Jeg har også undret meg over at noen gutter kan komme langt opp i tjueårene uten å ha lært seg dette, men jeg vil på ingen måte påstå at dette er veike og viljeløse menn. De er bare ikke klar over at kvinner tiltrekkes av det som er litt slemt og ørlitegrann farlig, slik at de legger bånd på seg. Fordi de fortsatt tror på det jentene sier og ikke det de ser i praksis. Det er her varnglæren kommer inn og jeg skjønner ikke hvor den kommer fra. Jeg tviler på at majoriteten av kvinner vil være sammen med menn som er slemme og farlige. Det holder faktisk med viljestyrke, ryggrad og initiativ. Men det er kansje sånn "niceguys" ser på det når de som utenforstående observerer en fremmed mann si nei til dama si. Og rusker videre mens tenker stille for seg selv at der fikk de det bekreftet - nok en gang at det er de "slemme mennene" som drar damer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå