Gjest care Skrevet 23. august 2003 #1 Skrevet 23. august 2003 Eller rettere sagt, min sambo har rotet det bort :-? . Men anyway, kan jeg stemme uten dette, eller må jeg bestille et nytt?
Ingeborg Skrevet 23. august 2003 #2 Skrevet 23. august 2003 Trodde ikke du trengte valgkort med de nye valgreglene - bare ID med bilde? Trenger det i hvert fall ikke her jeg bor. Men kanskje det varierer fra sted til sted...
monja Skrevet 23. august 2003 #3 Skrevet 23. august 2003 Trenger ikke valgkortet her jeg bor heller. Trodde det var for forhåndstemming jeg.....
Ronja Skrevet 23. august 2003 #4 Skrevet 23. august 2003 Valgkortet er for forhåndsstemming. Men de fleste kommuner kan søke deg opp i mantallet via internett og skrive ut valgkort, tipper de får til det i kommunen din også.
Gjest care Skrevet 23. august 2003 #5 Skrevet 23. august 2003 Å så bra da. Da slipper jeg å spørre etter et nytt. Takk jenter :blunke:
Labella Skrevet 23. august 2003 #6 Skrevet 23. august 2003 Her i Trondheim står det plakater som bl.a. opplyser om hvor man kan forhåndsstemme. Der står det også "Du får ikke tilsendt valgkort", så her trenger man det i hvert fall ikke...
Gjest care Skrevet 23. august 2003 #7 Skrevet 23. august 2003 Ok, da er saken klar - jeg kaster en l"iten" bekymring i søppelkassa :blunke:
Gjest Zalomine Skrevet 23. august 2003 #8 Skrevet 23. august 2003 På mitt sto det at jeg MÅTTE ha det ved forhåndsstemming, men at jeg ikke trengte det på valgdagen. Så siden jeg slett ikke aner hvor det har blitt av (det er antakelig på sambos pult en plass, trur jeg...) så blir det stemming på valgdagen hos oss. Ve, vi bør finne det igjen uansett, for der står det hvilken skole, adressa og sånn, det er i skal stemme på valgdagen, og helt ærlig, jeg aner ikke jeg hvor den er vel. Vi har aldri stemt i Bergen før (ifølge folkeregisteret flytta vi jo hit for ett år siden) og barneskolene i området har jeg faktsik ikke lokalisert enda... Uansett, du får nok stemme på valgdagen uten kortet, gitt at du bare finner frem
Marianne Skrevet 25. august 2003 #9 Skrevet 25. august 2003 Det var godt vi ikke trengte det, for det har jeg og rotet vekk.
Gjest Trulselinemor Skrevet 25. august 2003 #10 Skrevet 25. august 2003 Tror ikke at vi trenger det, men det varierer i fra plass til plass.
Gjest Zalomine Skrevet 25. august 2003 #11 Skrevet 25. august 2003 Sambo fant igjen våre, slik at vi fikk bekreftet at det var på den skolen vi fant da vi gikk tur i går. Ja, vi tippa det var der, men greit å være sikker, liksom....
Gjest Tex Skrevet 25. august 2003 #12 Skrevet 25. august 2003 Jeg skal stemme for sjette gang og har aldri trengt det før....
Gjest care Skrevet 25. august 2003 #13 Skrevet 25. august 2003 ........og nå fikk jeg plutselig for meg at jeg ville forhåndsstemme.....
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2003 #14 Skrevet 26. august 2003 Dere trenger ikke valgkortet, men det letter utrolig på arbeidet til dem som skal krysse av, så please, ta det med hvis du vet hvor du har det! (Og reglene varierer ikke fra sted til sted- de er de samme over hele landet!) Hilsen en som sitter i stemmestyret på et av stemmestedene i Bergen
Labella Skrevet 26. august 2003 #15 Skrevet 26. august 2003 Og reglene varierer ikke fra sted til sted- de er de samme over hele landet! Hvorfor står det da på oppslagene her i byen at man ikke får tilsendt valgkort? Må man gå et eller annet sted for å hente det da, for å lette arbeidet til de som skal ta i mot stemmen? Det virker i hvert fall som om praksis er ulik rundt omkring, selv om reglene er de samme.
Labella Skrevet 26. august 2003 #16 Skrevet 26. august 2003 Og reglene varierer ikke fra sted til sted- de er de samme over hele landet! Hvorfor står det da på oppslagene her i byen at man ikke får tilsendt valgkort? Må man gå et eller annet sted for å hente det da, for å lette arbeidet til de som skal ta i mot stemmen? Det virker i hvert fall som om praksis er ulik rundt omkring, selv om reglene er de samme.
Ronja Skrevet 27. august 2003 #17 Skrevet 27. august 2003 Du må ha valgkort dersom du skal forhåndsstemme. MEN det er frivillig for kommunene om de sender ut valgkortet på forhånd eller ikke. I vår kommune sender de ikke ut valgkort men de skriver det ut fra pc. Dette gjelder KUN ved forhåndsstemming! Ved vanlig stemming (på valgdagen) trenger du ikke valgkortet. ...kunnskapsrik i dag...
Gjest sunshine-t Skrevet 31. august 2003 #18 Skrevet 31. august 2003 jeg vet ikke om jeg trenger det her jeg bor engang.. fikk noe kort i posten til valget i fjor,men... i år vet jeg ikke. det eneste jeg har fått med meg av politiken er Martin`s høyre hook
Bentebent Skrevet 1. september 2003 #19 Skrevet 1. september 2003 Hvorfor står det da på oppslagene her i byen at man ikke får tilsendt valgkort? Må man gå et eller annet sted for å hente det da, for å lette arbeidet til de som skal ta i mot stemmen? Det virker i hvert fall som om praksis er ulik rundt omkring, selv om reglene er de samme. Trondheim har ikke sendt ut valgkort, og du må ikke hente dem noe sted. Så det er bare å stemme i vei. Så det på lokal nyhetene i går.
Labella Skrevet 1. september 2003 #20 Skrevet 1. september 2003 Trondheim har ikke sendt ut valgkort, og du må ikke hente dem noe sted. Så det er bare å stemme i vei. Så det på lokal nyhetene i går. Jepp. Innlegget mitt var i grunnen ment som en kommentar til h*n som sa det var like regler over hele landet, og at man MÅTTE ha med valgkort når man forhåndsstemmer! Forøvrig kunne jeg godt tenke meg å få valgkort - for jeg har ikke stemt i Trondheim før - og på oppslagene står det at man skal stemme "der man stemte sist"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå