Gå til innhold

Får vi for lite tid til å dyrke sexlivet i parforholdet?

Nusse

Får du nok tid til å dyrke sexlivet i parforholdet?  

1. 1. Får du nok tid til å dyrke sexlivet i parforholdet?

• Ja, vi har det bra som det er.
      10
    • Nei, skulle gjerne hatt mer tid til å kose.
      23

Anbefalte innlegg

Fikk noen tanker om dette da jeg leste Meretes innlegg om mannens sexbehov i forhold til kvinnens, og debatten rundt dette.

Å sammenligne mannlig og kvinnelig seksualitet blir jo litt å diskutere epler og pærer, eller for å si det på en annen måte: Mens mannen gjerne er fornøyd med en Bigmac, vil kvinnen helst ha det litt mere raffinert, med hvite duker, lys, glass og treretters. Når så kvinnen må ta til takke med hurtigmat, og er misfornøyd, har dette siden tidenes morgen blitt feiltolket som manglende appetitt! Dere skjønner hvor jeg vil hen? Her kommer dette med tidsaspektetet inn! Får vi tid nok til å ha god sex i vår hektiske hverdag?

Jeg ser for meg dette scenariet i de tusen hjem: Etter en lang dag med jobb, unger, husarbeid, egne fritidsaktiviteter etc, blir det endelig tid for sengekos. Da er man jo helt utslitt! Alternativene blir kanskje disse:

A) Et enkelt og greit "knull" som gir mannen en utløsning, men kvinnen liten glede.

B) Hun sier at hun er trett, men det er greit at han tar seg en "runk".

På litt lengre sikt kan slikt sette i gang en ganske dårlig utvikling i kjærlighetslivet til paret, spesielt hvis de ikke har et åpent forhold der de snakker sammen om ønsker og behov. (Helt ille blir det jo hvis kvinnen "faker" at hun har det godt, og mannen går rundt og tror han er superelsker som gir kona si fire orgasmer på like mange minutter!)

Etterhvert blir nok kvinnen lei av å ligge klissete, men utilfreds ved siden av en snorkende gubbe. Hun begynner å klage på tretthet, hodepine, smerter etc, og kjærligheten lider en langsom men sikker død av underernæring!

Pass på å sette av god tid til å nyte elskoven med din partner! Har dere for dårlig tid, så få gjort noe med det! Kanskje droppe aerobicen til fordel for erotikk!

Det er gøy, sunt, billig, du brenner kalorier, og du gir næring til kjærligheten i parforholdet ditt.

Er det noen som har tanker rundt dette! Jeg oppfordrer til en avstemming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neivi for aldri nokk av det , kan ha hele dagen hvist det var meg, det er deilig og ha sex.

E-mailadressen din er det ikke lov å oppgi som brukernavn, eller i innlegg og er derfor fjernet.

Les Kvinneguidens regler

Chiquita (mod)

Hele dagen?! Jøje meg! :hjerte:

(psst. Chiquita, hadde du E-mailen hennes? :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

[quote="

A) Et enkelt og greit "knull" som gir mannen en utløsning, men kvinnen liten glede.

B) Hun sier at hun er trett, men det er greit at han tar seg en "runk".

!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare takke deg for din dype innsikt i den mannlige seksualitet. Ja, vi er nok bare noen enkle vesner vi.............Men da er det rart at komentarene dine var tilsvarende. Slik du tenker om menn sier gjerne mere om deg enn noe annet.

Tja, hva skal jeg si til dette da Blåmann? Det ser ut til at du tar meg for å være en sur gammel rødstrømpe som mener at all mannlig sexutfoldelse er kvinneovergrep?

Kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse. Jeg er en vanlig hetrofil mann som er opptatt av at begge kjønn skal ha glede av sex. Mitt anliggende er at seksualiteten er kanskje vår beste kilde til nytelse og livsglede, og jeg unner alle mennesker av begge kjønn å få oppleve et godt seksualliv! Jeg ville bare sette fokus at det er mange som sliter med å få dette til i en stressende hverdag, og det gjelder både menn og kvinner.

Forøvrig liker jeg hurtigmat når det passer seg slik (men for all del ikke MacDonalds!), eller et godt trerettsmåltid når anledningen byr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare takke deg for din dype innsikt i den mannlige seksualitet. Ja, vi er nok bare noen enkle vesner vi.............Men da er det rart at komentarene dine var tilsvarende. Slik du tenker om menn sier gjerne mere om deg enn noe annet.

Tja, hva skal jeg si til dette da Blåmann? Det ser ut til at du tar meg for å være en sur gammel rødstrømpe som mener at all mannlig sexutfoldelse er kvinneovergrep?

Kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse. Jeg er en vanlig hetrofil mann som er opptatt av at begge kjønn skal ha glede av sex. Mitt anliggende er at seksualiteten er kanskje vår beste kilde til nytelse og livsglede, og jeg unner alle mennesker av begge kjønn å få oppleve et godt seksualliv! Jeg ville bare sette fokus på at det er mange som sliter med å få dette til i en stressende hverdag, og det gjelder både menn og kvinner.

Forøvrig liker jeg hurtigmat når det passer seg slik (men for all del ikke MacDonalds!), eller et godt trerettsmåltid når anledningen byr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Det første innlegget ditt var forsovet greit helt til punkt A og B. Overrasket meg at du er mann?. Virker som om du må rakke ned på menn og utgir deg selv som "perfekt" Reagerte på generaliseringen din og håper du kan fortelle meg hvor du får denne kunnskapen fra. Dette var grunnløs og slett generalisering over mannens seksualitet. Tror ikke at vi menn er sånn i dag, heller tvert i mot. Så jeg lurer på om det kanskje er utifra deg selv du skriver punkt A og B, i såfall kan jeg syns synd på partneren din. Ekte menn er trygg på seg selv og sin sekusalitet, hvervirker det som om usikkerheten din skinner i gjennom. Det virker som om du har gode hensikter, ønsker at alle skal ha det godt. Men det hjelper vel ikke å komme med en haug usaklige generaliseringer. Har veldig lyst å høre hva dere kvinner syns om innlegget til Nusse. Mann eller mus?......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Jeg likte innlegget til Nusse. Jeg opplevde det ikke krenkende på noen måte - men nå er jo jeg en heks da...

Jeg tror det er mye sannhet i det Nusse sier - og mener at begge partene har et ansvar for at sexlivet skal fungere.

MEN - jeg må jo si at en "kvikkas" kan være vel så givende som en 3-retters - er jeg for trøtt til forrett, hovedrett OG dessert kan det være godt med en hot-dog sånn i farten... Alt til sin tid og en tid for alt.

Sex er viktig - å ta vare på hverandre er viktig. Å ta vare på hverandre OG sexlivet er aller vikrigst.

Se, heksen har talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lurer på hvordan dere kvinner opplever partneren deres når det gjelder det seksuelle. Er menn slik som mytene sier, bare ute etter å få utløsning osv, eller er de mere opptatt av at dere skal ha det godt. Eller kanskje en mellomting. Har lyst å høre fra dere kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første innlegget ditt var forsovet greit helt til punkt A og B. Overrasket meg at du er mann?. Virker som om du må rakke ned på menn og utgir deg selv som "perfekt" Reagerte på generaliseringen din og håper du kan fortelle meg hvor du får denne kunnskapen fra. Dette var grunnløs og slett generalisering over mannens seksualitet. Tror ikke at vi menn er sånn i dag, heller tvert i mot. Så jeg lurer på om det kanskje er utifra deg selv du skriver punkt A og B, i såfall kan jeg syns synd på partneren din.

Nå var ikke denne beskrivelsen "A eller B" ment å være hverken noen beskrivelse av mitt eget forhold, eller noen slags "kunnskap" om hvordan "ståa" er rundt om i de tusen hjem! Noen slik kunnskap har ikke jeg! Det var tvert imot ment å være et eksempel på hvordan ting ikke bør være!

Jeg enig med deg i din tro på at de fleste gutter og menn i år 2003 er oppriktig interessert i at partneren skal ha det bra. Men av forskjellige årsaker (f.eks. stress og tidspress) opplever vi vel alle frustrasjoner av og til? Jeg kjenner ingen mennesker som er perfekte, og er i alle fall langt fra å være det selv!

Det var i alle fall hyggelig at der kom noen flere synspunkter på temaet!

Men, for å gå tilbake til denne trådens tema, tror at jeg slutter av nå, og bruker tiden til andre sysler :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med begge typer menn, altså en som satte sine behov først, og en som er en drømmemann seksuelt sett (og ellers).

Nå har jo vi god tid til å kose oss så mye vi bare vil, men jeg tror nok det er mange som merker tidsklemma, og et dårligere sex-liv som følge av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...