Gå til innhold

Frøken Fe Fornyer seg

fairygirl

Anbefalte innlegg

God morgen!

Ny dag, og nye muligheter!

Står bra til?

Herlighet, er jo bare tre uker til bryllupet! Er nok på tide at det så smått begynner å synke inn da ja :ler: Stort bryllup? Lite? Vært sammen lenge forresten? Er jo masse man ikke vet her! :fnise:

Ha en finfin dag, fairygirl!

:klemmer:

Tusen takk for påminnelsen, Birdy! :sjokkert::bond::ler:

Heldigvis har vi et vennepar som brukte en måned fra da de bestemte seg for å gifte seg, til de hadde fest, og den blir fortsatt beskrevet som en av de mest vellykkede, så jeg vet det går an! :) Er vel mest rart å prate om det; har liksom aldri vært giftetypen eller drømt om å stå brud og alt det der :klø: Men rart hva som kan forandre seg når en treffer en fabelaktig mann :rødme:

Han fridde spontant etter tre uker :ler: men lovet en ordentlig en og den kom halvannet år etterpå. Og siden gikk det like lenge, før vi ga venner og familie endelig beskjed om dato og begynte på bryllupsforberedelser. Og tenk, nå er det februar :sjenert:

Det blir et passe lite bryllup med 30 voksne tilstede. Deler av festen vil det også være barn der; vi synes de hører med!

Ok. Kaffe :kaffekopp: og så tilbake til kalenderen :gjeiper:

Ha en fin onsdag! Halvveis til helg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj :sjokkert: jeg har jo ikke vært her siden onsdag ... hatt litt trøbbel med nettet og PCen, og da ble det enklere å gjøre andre, mer presserende ting :fnise:

Blitt noen tulledager; men vært i møte med fotografen for bryllupet, tenkt ut dekorasjoner, mat osv osv, så det har jo blitt en del konstruktive ting også, på den private fronten :) Men lite trening, annet en rusleturer ute de fleste dagene. Jaja, de teller de og! :jepp:

I helgen skal jeg sette meg ned og få full oversikt over hva som gjenstår å gjøres; vil helst ha alt på plass den 16. for etter det får vi gjester og besøk helt fram til bryllupet. Den 19. skal jeg ha endelig prøve av kjolen :) Er spent!

Kiloene går sakte men sikkert nedover ... føler også at "noe" har forandret seg i hodet; tar det mer for gitt at denne vekta jeg har nå er bare midlertidig, at min egentlige/trivsels-vekt kommer nå meget snart! :danse:

Det er fint ute; skulle vel helst ha kommet meg på tur igjen :)

Ha en fin helg!! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Flott å se at vekta rusler nedover! Gratulerer med flott resultat! :)

Håper du har en fin helg, og at alt står bra til :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :klem: Kos at dere stikker innom. :jepp:

Har mye som går rundt i hodet mitt for tiden :fnise: så har liksom ikke roen på meg til å skrive så mye her inne. :gjeiper: Ditto med tusling rundt i andre dagbøker. Jeg stikker innom for å følge litt med dere ;) men blir lite spor ... Kommer sterkere tilbake! :jepp:

Har en fin helg! Riktignok er det mye rydding / kasting på gang. Tenkte jeg ville begynne livet vårt som ektepar med et hjem som er fritt for alt overflødig. La det som er i hjemmet vårt være ting som vi virkelig bryr oss om, liker å bruke og trenger. :rødme: Forløpig har det gått litt haltende, for jeg stopper opp for å lese eller fikle eller dagdrømme meg litt bort :ler: Men det blir nok bra tilslutt!

Har lagt meg litt tidligere enn vanlig også, den siste uken, for jeg har en følelse av at jeg vil trenge all den ekstra energien når det nærmer seg slutten av måneden :sjenert: Er ikke så lett for ei nattugle :ler: men jeg kjenner at det gjør meg godt. Idag våknet jeg tiiidlig :sjokkert:

Nei, på tide med dagens første :kaffekopp:

Ha en aldeles strålende søndag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Flott å se at vekta rusler nedover! Gratulerer med flott resultat! :):klem:

Tusen takk :klemmer: Det er moro å kjenne hvor lettere jeg er i *hele* meg! :danse:

Jeg så du sa noe om dette i din egen bok også: det er et meget godt tegn, tror jeg ... et slags virkelighetsskifte? :duskedame:

Hurra for oss! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal si det går unna på vekta di!

Hvordan i allverden klarer du det??? :dåne:

Her må det skjerpes igjen, etter en altfor god biffmiddag i går, og litt mye "lovlig" snop i helga. Mer trening og kustus på kostholdet! :jepp:

Nyt mandagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det går unna på vekta di!

Hvordan i allverden klarer du det??? :dåne:

Her må det skjerpes igjen, etter en altfor god biffmiddag i går, og litt mye "lovlig" snop i helga. Mer trening og kustus på kostholdet! :jepp:

Nyt mandagen :)

Takk! Det gjorde jeg :)

Tja, si det :klø:

Siden jeg har et bryllup som nærmer seg har jeg omprioritert litt og er ikke like fokusert på livsstilsendringer for tiden ( => trene mer i hverdagen; jeg er fornøyd med kostholdet mitt ).

Ergo har jeg fokus på matkombinasjoner som sparker igang forbrenningen, drikker ( endelig ) mye vann, og går turer for å holde lymfesystemet i godt gjenge. Dessuten gjør jeg en øvelse sporadisk gjennom dagen, som også skal være bra for forbrenningen.

Jeg spiser mye levende mat og er veldig glad i hjemmelagede smoothies som inneholder nøtter (knallfrokost!). Liker å lage fersk grønn juice også, men det kommer og går litt.

Etter bryllupet og dagene har normalisert seg, kommer jeg til å gå tilbake til faste treninger igjen; kombinere styrke med intervaller. Jeg gjør de nå også, innimellom, men ikke så systematisk, og bare i 15 minutter. Målet er en halv time 5 dager i uken, og alternere treningsmetodene annenhver dag. Jeg foretrekker egentlig å gå ned i vekt fordi jeg har blitt "fastere i fisken" :ler: så jeg vil da lette på matkombinasjonsregimet jeg kjører nå. Da regner jeg med at det kommer til å gå saktere ( eller kanskje at bare kroppen krymper, og ikke vekta, men det er helt greit :jepp: ).

Her er forresten den

jeg gjør iløpet av dagen...

Bysten min har blitt mindre :gjeiper: men til gjengjeld har jeg endelig fått en innsvinget midje igjen :duskedame:

:kaffekopp: til den som vil ha :jepp:

Ha en flott dag-2-i-uken!!

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kikker fasinert på videoen*

Er dette det som skal til? Kan ikke ha lyden på når jeg er på jobb, men tror jeg må se på den ved en senere anledning. Men hva er "cluet" liksom? :klø:

Uansett virkelig imponert over hva du har fått til! :jepp:

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Du kan kikke på infoen ved siden av videoen ( klikk "more info" :fnise: ) hvis du ikke alt har gjort det ( om hva øvelsen er godt for). Men en del av "cluet" ligger i posituren; øvelsen jobber mye med kjernemuskulaturen og etterhvert som en blir sterkere og klarer å holde posituren bedre, blir også musklene enda bedre trimmet. I tillegg stimulerer den lymfesystemet ( jeg aner ikke hvordan :ler: ). Men den viktigste forskjellen fra feks. aerobics og konvensjonell styrketrening, er at istedet for å aktivt bruke bare det ene muskelfestet, blir begge aktivert. Musklene blir "tettere" istedet for større, og kroppen blir fastere og slankere.

For å få best resultat er det altså viktig å ikke slurve med de små detaljene, for å få mest mulig rett positur.

Det er sånn jeg har skjønt det :ler: Men uansett hva det er som får det til å funke; jeg er veldig fornøyd! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasinerende... :fnise:

Skulle ønske vi fikk se dama fra siden også, litt lettere å se alle triksene ved posituren da. Men har jeg rett dersom hun står med en knekk i knærne? I tillegg holder hun magen inne (stabiliserer) og skyter brystkassa frem? Tror jeg må teste dette en kveld... Hvor lenge holder du på? Kjører du noe "program"?

Håper du får en finfin onsdag! Bare drøyt to uker til bryllup jo! :danser:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!! :strix:

Det finnes kanskje andre videoer der hun også viser fra siden.. Men ja, bøyd kne er essensielt. Likeså "tuck that butt". :fnise: Dvs vippe hoftene litt fram og stramme musklene i det området. Da blir du bittelitt sammenkrøpet og magen strammer seg samtidig. Skuldrene ned og litt bak, brystkassen frem. SÅ er det bare å gå igang mens en holder seg slik som best man kan. Hvis det skjærer seg kan det hende knærne er for bøyd.

Jeg pleier å gjøre den sammen med andre øvelser, men i disse dager gjør jeg bare denne øvelsen. Og det gjør jeg når jeg står opp og når jeg legger meg, og så sporadisk gjennom dagen når jeg føler for det ( som feks når jeg befinner meg på badet :ler: ). Det ideelle er å gjøre den 20-40 minutter etter hvert måltid.

Morgen og kveld gjør jeg den i to omganger som på videoen, resten er bare en omgang ( bortsett fra når jeg husker å gjøre den etter et måltid; da blir det minst to omganger ). Men det går fint å bare holde på så mye en har lyst. Har lest at noen gjør det mens det er reklame på TV :ler: og da blir det 3-4 omganger under hver reklame.

Lykke til hvis du velger å prøve det! :jepp: -- og gi meg gjerne tilbakemelding om hva du synes om det...

Ha en fin onsdag! Halvveis til fredag!! :danse: ( Men akkurat nå passer det meg fin-fint om dagene går saaakte :fnise: )

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Spørs om det blir noe T-Tapp på meg før etter turen :ler: Her går dagene i full fart, og det veksler stort sett mellom mandag og fredag har jeg inntrykk av. Og bare to uker igjen!! :danser:

Håper alt står bra til, og at det blir en super torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på den videoen og fniste litt, syns alle sånne videoer er så rare. Men det skader absolutt ikke å prøve, så jeg får bare manne meg opp.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på den videoen og fniste litt, syns alle sånne videoer er så rare. Men det skader absolutt ikke å prøve, så jeg får bare manne meg opp.. :ler:

Hehehe .. ja det gjorde jeg også :fnise: Men jeg merker at den tar. Spes når jeg ble mer bevisst på hvordan jeg gjorde den. Så jeg sverger til den nå, ja. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:lete:

Skjer'a?

Gått inn i bryllupståka? :fnise:

EN drøy uke igjen, så står du brud, Fairygirl! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lete:

Skjer'a?

Gått inn i bryllupståka? :fnise:

EN drøy uke igjen, så står du brud, Fairygirl! :dåne:

Hehehe :fnise: Ja her er det ikke mye motivasjon for å skrive, for da kommer jeg på alt som fremdeles må gjøres! :ler:

Neida, på fredag er det siste prøve av bryllupskjolen, og så kan jeg forhåpentligvis ta den med hjem :danse: Og igår fikk jeg stelt håret mitt skikkelig så nå henger det så fint ned og skinner :).

Ellers er det slike ting som bordsetting som opptar meg

*mumle mumle, åssen var det med ..*

Du får kose deg med å pakke kofferten til varmere strøk, fuggel'n :klem:

Jeg kommer plutselig tilbake! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fairygirl! :vinke:

Hvordan går det med siste innspurt?? Kontroll på det meste? Alt klart for den store dagen? Mange gjester? Du er klar over at vi begynner å bli klare for litt detaljer snart? :fnise:

Her begynner kofferten å bli ferdigpakket, og jenta småstresser litt med jobb. Men ellers alt på stell tror jeg :jepp:

Bare to arbeidsdager igjen! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så bli vi gift; min kjære og jeg! :rødme: Foran 40 venner og familie fra fjern og nær; akurat passe stort til at vi fikk pratet med alle sammen. Det ble en hel helg, der vi alle bodde på samme sted. Vi lo mye og pratet mye, og våre venner som ikke hadde møtt hverandre før hadde lange pratestunder. Det var å kos å se hvor godt de kom overens :strix: !

Nå har jeg vært gift i 5 dager og trives som bare det :yvonne:

Vi er hjemme igjen; vi har utsatt bryllupsreise til litt senere, og slapper nå helt av, bare han og jeg. Er bare såvidt på nett for å lese lykkeønskninger som fortsatt strømmer inn og å se gjennom bilder fra eventyrhelgen.

:klem: til alle som er innom! Og litt :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...