Gå til innhold

Frøken Fe Fornyer seg

fairygirl

Anbefalte innlegg

Hehe.

Jeg har innsett at jeg ikke er en morgenfugl; kjæresten kommer mye lettere igang med arbeid om morgenen! Men jeg kan gjøre unna en del huslige rutiner i zombi-tilstand :fnise: og da er det jo kjekt om jeg kan få unnagjort dem så tidlig som mulig, så slipper jeg å tenke på dem mer resten av dagen :jepp:

Hadde en urolig natt og forsov meg imorgest, så det funket ikke å komme igang med det faktiske arbeidet klokka 9. Før ville jeg ha gjøvet løs på arbeidet med en gang lell og utsatt trening ( som jeg igjen ville utsatt på kvelden pga den skjeve starten ), men etter nyttår bestemte jeg meg for å alltid prioritere helse og trening hvis jeg kan, så idag ble det både intervall (15min), styrke (15 min), en husrutine (15 min) og en god dusj og frokost før jeg satte igang med dagen. Fornøyd :)

Går litt trått da ... men det er jo bare å sette en fot foran den andre, så får vi se hvor langt jeg har kommet før dagen er omme. Har skrevet liste; det er kjekt å ha på slike dager.

En liten :kaffekopp: for de som måtte trenge en pause ;)

p.s. Jepp, artig med en ticker som hjelper meg å holde telling! Men du Svanungen ... jeg savner Bali-tickeren din ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igrunnen kan jeg bare skrive "ditto" etter innlegget fra igår, for denne begynte jammen likt, gitt :fnise:

Eller -- det *kunne* det ha blitt, men bestemte meg for å prøve en ny vri. Ta en lang lunsj pause og gjøre unna treningen da. Så får vi se hvordan det går. I tillegg skal jeg legge en sitronskive i et kaldt, fristende vannglass, for å se om det vil minne meg på å drikke vannet mitt :ler: Egentlig er jeg veldig glad i vann, og vannet vårt smaker veldig godt i tillegg, men i påvente av en bedre "alarm" til å minne meg på å drikke, må jeg finne andre varianter til å lure meg sjøl :sjenert:

Ble en film igjen på kjæresten og meg igårkveld. Hjemme. Vi lader opp litt energi om dagen, så det blir stille og rolige kvelder og tidlig til sengs. Uvant for meg, men gjør meg sikkert godt. Bare litt pussig at jeg ikke merker forskjell på energinivået om morgenene, men det går seg vel til. Dessuten er det lett å late seg i en god og varm seng med kjæresten :rødme:

Ha en fin dag! Her må det visst litt :kaffekopp: til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens konklusjon; hvis jeg ikke begynner med vann tidlig nok på dagen, blir det lite av det uansett. Så ikveld skal jeg fylle opp to flasker og plassere en ved senga og den andre ved utgangsdøra!

Men fikk da trent både intervall og basisstyrke idag ( 15 minutter hver ) Jeg har delt opp styrkeprogrammet på en time i 4*15 minutter og etter fire dager skal jeg ha kommet meg gjennom hele programmet.

Ellers har dagen vært en Svane-tirsdag føles det som. Vet ikke helt hva det er ... men satser på en bedre arbeidsdag imorgen :jepp:

Vet ikke helt hva jeg skal finne på ikveld. Strikke kanskje?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Huff, en "Svane-tirsdag" på en onsdag kan ikke være det helt store. Men stort sett kan det bare gå oppover etter en sånn dag, heldigvis! Ser jeg må få enda mer struktur på vanndrikkingen min jeg også, ellers går det bare i vasen. Drikker jeg for mye på ettermiddagen/kvelden så blir jeg også bare løpende på do hele natta... :fnise: Blir jo så slitsomt! Hehe!

Nyt kvelden, frøken Fe! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser innom! :vinke:

Supra!! :hoppe:

Dagen idag ble bedre og bedre og bedre. Og nå på kvelden er jeg riktig så full av liv! :ler:

Ble en gåtur idag istedet for intervaller, men jeg kom da meg gjennom det siste kvarteret av times-styrken. Så imorgen blir det spennende, for da skal jeg gjøre halve programmet i ett! :trene:

Vann var det så som så med på dagen, men nå på kvelden, før det ble for sent ( med fare for å havne i en Svane-situasjon :fnise: ) så fikk jeg da tatt meg et "skippertak" på den fronten også.

Og jeg fikk kommet meg til byen og både handlet og fikk postet brev som har ligget på meg en stund, så det var bra!

Kjæresten stakkars, jobber mye og er trøtt om kveldene nå. Det hender jeg legger meg litt tidligere sjøl og leser på senga da, men ikveld tror jeg det utgår gitt! Altfor våken!! :hoppe: ... blir vel til at jeg surfer og ordner ting og tang på PCen tenker jeg ... hehe

Igårkveld, forøvrig, tok jeg meg et laaangt bad med stearinlys på badet og hadde det svært behagelig! :jepp: Må huske å gjøre sånt litt oftere :ler:

Ha en flott kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svanungen

:ler:

Her snakkes det om både Svane-tirsdag og Svane-situasjon :fnise: Og er jo nesten litt Svane-trening på gang også? Eller?

Ha en strålende kveld!

Nærmer seg senga her, skrotten er trøtt og sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakkes det om både Svane-tirsdag og Svane-situasjon :fnise: Og er jo nesten litt Svane-trening på gang også? Eller?

Jepp! :jepp: Grensene pushes stadig; blir svett og støl, energisk og glad :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom jeg meg gjennom halve styrkeprogrammet i ett!! :trene:

Kom også igang med å drikke vannet mitt sånn passe tidlig på dagen :jepp:

Spist måltider jevnlig :)

Begynte sakte imorgest, for jeg sovnet ikke før 02. Men etterhvert har energien kommet og jeg har fått gjort en del tross alt :sjenert:

Fredag! :danse: --- får passe på å kose meg med kjæresten ikveld :rødme:

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei i uka!

Denne helgen gikk fort! :sjokkert: Ikke sikker på hva jeg har gjort en gang? :gjeiper:

Bortsett fra at på lørdag skulle jeg trene den siste halvtimen av styrke-DVDen, men den hang seg opp :sukk: Så på søndag bestemte jeg meg for ta en dags pause fra det hele og istedet konse på å drikke nok vann :jepp:

Idag føler jeg meg som et nytt og bedre menneske; full av energi og pågangsmot! :trene:

Planen er å ta skikkelig mandagsvask i huset, trene så langt jeg klarer av DVDen i ett (såsant den ikke henger seg opp), ta en liten intervaløkt, drikke smoothies og spise råkost i løpet av hele dagen, bortsett fra middagen med kjæresten ... :klø: ... åja, og jobbe på kontoret! :ler:

Ha en fin mandag!! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Så flink du er!!! Og hvilket humør og pågangsmot en mandag morgen! Imponert jeg altså!

Skjerpings på vanndrikking her også i dag, det trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg, fairygirl :goodbye:

Hei på deg, Vidvandre :goodbye:

Hyggelig at du stakk innom :)

Er vel tid for morra- :kaffekopp: når du leser dette, tenker jeg.

:jepp: det er det vettu!

Takk for :kaffekopp: Det smakte godt en tirsdagsmorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Håper det står bra til, og at du får en finfin tirsdag!

Forresten moro å se utviklingen på tickeren din :jepp: Flinka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på du, Birdy!! :goodbye:

Fin andre-dag i uken :jepp: Og takk! -- det går sakte med sikkert nedover. :)

Jeg kan forresten fortelle deg nå at det er ikke bare du som teller ned til slutten av måneden :sjenert: Jeg skal nemlig gifte meg den siste helgen i februar med kjæresten min! :strix: Det er derfor det har vært litt ekstraarbeid både her og der --- og god motivasjon for en litt lettere Frøken Fe :fnise:

Jeg fant kjolen min for en liten stund siden! :danser: og den passet veldig fint! :jepp: Men den er regulerbar i ryggen og vi ble enige om at den ville passe eeenda litt bedre om jeg var noen kilo lettere... og dermed begynte prosjektet med å gjøre meg litt fastere i fisken :ler: Jeg har lenge hatt et sunt og variert kosthold, men jeg var blitt sittende for mye stille og forbrenningen min hadde dalt dramatisk. Så da måtte jeg jo gjøre noe for å sparke meg igang, både kroppen og forbrenningen. Og jeg ser ut til å ha lykkes :hoppe: for kiloene går ikke lenger opp for den minste lille nøtt eller knekkebrød, og energinivået er definitivt bedre etter at jeg kom igang med treningen min; selv mine små 15 minutter gjør stor forskjell :nigo:

Ok. Tilbake til hverdagen. Her må det også definitivt listeskriving til :gjeiper:

Ha en fin andre-dag! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!! :bryllup:

Så moro!

Planlagt lenge? :klem:

Skjønner godt at det er ekstra motivasjon! Herlighet!

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!! :bryllup:

Så moro!

Planlagt lenge? :klem:

Skjønner godt at det er ekstra motivasjon! Herlighet!

:danser:

Tusen takk! Gleder meg! :strix:

Vi kom vel for alvor igang med planleggingen i oktober, men det har gått ganske sakte av naturlige grunner, så jeg har liksom ikke helt turt å si det høyt :fnise: Men nå er gjestelisten klar, og får eposter og slikt stadig vekk om temaet, så nå begynner jeg å skjønne at det er virkelig :ler:

Treningen idag utgikk. Men imorgen er det atter en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Ny dag, og nye muligheter!

Står bra til?

Herlighet, er jo bare tre uker til bryllupet! Er nok på tide at det så smått begynner å synke inn da ja :ler: Stort bryllup? Lite? Vært sammen lenge forresten? Er jo masse man ikke vet her! :fnise:

Ha en finfin dag, fairygirl!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...