Gå til innhold

Frøken Fe Fornyer seg

fairygirl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig med Svanungen. Veldig lur måte å gjøre det på! :jepp:

Takk for støtten, jenter :klem:

Jeg himla litt med øynene da jeg endelig skjønte hvor lett det egentlig kunne gjøres. :sjenert: Ifjor gjorde jeg de første øvelsene, tok 15 minutter. Og igår innså jeg at den andre grunnen til at jeg stadig utsatte det hele, var jo fordi de andre øvelsene var ukjente og dermed virket så uhorvelig kompliserte :sukk: Da hjelper det med musesteg :jepp:

Ikke så verst ute idag, men merker arbeidsoppgavene trekker meg inn i heimen. Og skulle gjerne ha gjort Svanungen sin runde ( fra igår )også. hmmm ... får se hvor mye jeg rekker. Har iallefall satt på to maskiner med tøy. Småryddet. ( og dessuten laget en nam fruktsmoothie i formiddag. Viktig å huske å spise :fnise: )

På kvelden blir det vel en film med min kjære tenker jeg :rødme:

Ha en fin søndag! :popcorn:

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen!

Igår trente jeg halve programmet gitt! I etapper ... :) Tross alt søndag så jeg ga meg etter det. Fikk en rolig kveld.

Idag gjorde jeg noe sprøtt :blink: Jeg trente den første 15 minutters sekvensen klokka 06 imorgest!?! Så tidlig tror jeg ikke jeg har trent før i heeeele mitt liv :dåne:

B-menneske :sjenert: Men kjæresten er A, så vi har utviklet et slags kompromiss; han legger seg litt for sent og jeg legger meg litt for tidlig :fnise:

Nei! På tide å komme ordentlig igang. Har sluntret unna med vanndrikking i det siste, så nå blir mob.alarmen min følgesvenn igjen, og gir meg et (kraftig) hint hver gang det er på tide å drikke.

Ha en fin-fin dag! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Imponert! :pls:

Trening kl 06 er sannelig ikke for hvem som helst!

Har stadig en tanke om å komme meg på spinning på morgenkvisten selv, men det blir stort sett litt med tanken... Da må jeg jo stå opp enda tidligere! Og dessuten hadde jeg vel vært så smått rastløs på ettermiddagen allikevel, og kanskje endt på trening uansett :fnise:

Skjerpings på vanndrikkingen her også i dag! Og full skjerpings av lavkarboen :jepp:

Ha en finfin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med dagen min idag :jepp:

Drakk det vannet jeg skulle og fikk gjennomført resten av treningsprogrammet i småøkter; 60 minutter tilsammen. Og merket at jeg hadde fått liiiitt bedre tak på enkelte av de nyere øvelsene nå. Liker sånt!! :)

Jula gikk egentlig veldig greit vektmessig, men den derre nyttårshelgen :sjenert: Måtte jobbe meg litt ned igjen, men nå ligger jeg bare en kilo over der jeg var før jul. Det er overkommelig. Så får jeg se hvor mye denne treningen har for seg når det gjelder selve vekta. Men sprekere blir jeg jo, det merkes! :)

I forhold til planen før jul, vil jeg vektlegge trening mer denne gangen, og maten mindre. Dvs jeg må huske på å huske :fnise: å spise regelmessig, men ellers lar jeg det være som det er. Spiser jo sunt når jeg først spiser. OG siden jeg nå har blitt mer bevisst når jeg trenger å spise, er det på tide å bli mer bevisst på når jeg trenger å trene... og drikke vann!

Ha en fin kveld!

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert! :pls:

Trening kl 06 er sannelig ikke for hvem som helst!

Hehe :fnise: Fint å kunne imponere iblant! Tror jeg sjokkerte kjæresten :skratte:

Skjerpings på vanndrikkingen her også i dag! Og full skjerpings av lavkarboen :jepp:

Lykke til med både vann og måltid! Så planen din for idag, og det virker jo som en svært så lovende start :jepp: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også det er veldig vanskelig å drikke nok vann, dagen forsvinner liksom.. uten at jeg drikker så veldig mye. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen!

Var nyttårshelga som tok av her også. Jula gikk i grunn veldig greit, ingen vektøkning da jeg sjekket rett før nyttår. Men så.. Himmel :sjokkert: Heldigvis har det forsvunnet ganske raskt igjen, så nå er jeg tilbake på det platået jeg var før jul. Ergo skal det jobbes nedover nå! :jepp:

Lykke til med økt treningsfokus! Er deilig når man kjenner at kroppen begynner å fungere bedre og bedre! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :goodbye:

Ja, kan du skjønne hva som skjedde nyttårhelga? :sjenert:

Vel, jeg klarte ikke å gjenta 06-suksessen imorgest :ler: men så er jeg jo B-menneske tross alt :fnise: og all denne energien jeg får av å trene vil jo ikke roe seg på kvelden :kjefte: ( la meg nærmere 02 ...)

Godt jeg har fri idag da :ler: OG jaggu har jeg trent gjennom programmet idag og! :jepp: Denne gangen tok jeg lengre avbrekk etter annenhver vannpause og selv om det var litt slit iblant :gjeiper: kom jeg meg gjennom det :trene: ( HA! første gang jeg har tord å bruke den emotikonen på meg sjøl, tror jeg :)) Tror jaggu jeg har oppdaget nye muskler også!? :skratte:

Vel, selv om jeg har fri, har jeg tenkt å bruke dagen på huslige sysler. Skulle gjerne ha sett gjennom ting som trengs å gis bort eller kastes.. og sveipet over alle gulvene kanskje? Nei, får vel sette igang :husarbeid:

Ha en flott tirdag! :kaffekopp:

Og lykke til med lavkarbo, dere som er i full gang med slikt! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det offisielt! Denne dagen ble en IKKE-dag :ler:

Vaset og fjaset (:skratte:) vel mye idag, både her i KG og ellers. :fnise:

Drakk noe vann

Trente i 2 minutter

Spiste uregelmessig

Men spiste en god salat til middag, og hvitvinen var god den og :fnise: Dessuten .. oj .. jeg fikk da faktisk gått en 20 minutters tur idag :overrasket: Jaja. Ikke Heeeelt strøket av kalenderen da... :sjenert:

Imorgen er atter en dag!

Da vil jeg trene 60 minutter igjen

Drikke 2 liter vann

Skrive ferdig det jeg holder på med nå

Tjobing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Tjobing to you! :fnise:

God morgen :) Håper du har en fin start på torsdagen, og at det blir en finfin dag! Synes ikke IKKE-dagen din var så gal jeg da! Da skulle du sett en av mine IKKE-dager... :sjenert: Men det fine er jo at det kommer nye dager, som man kan forme som man vil! :duskedame:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tok visst feil, for IKKE-dagen ble igår :fnise:

Våknet syltet og med utrolig hodepine rundt øynene. Ble liggende til sengs det aller meste av dagen, men kom meg på et møte på kvelden med kjæresten. Følte meg litt bedre da, men da vi var hjemme igjen kjente jeg at jeg fortsatt var litt skutt og gikk og la meg klokka 21 :overrasket:

Bedre idag, om enn litt slapp. OG sannelig viste ikke vekta -0.5 kg ned fra vekta mi før jul ( ikke så rart kanskje; fikk bare i meg noen nøtter igår ) så da kan man vel si jeg er igang igjen :jepp:

Ha en fin Fredag!! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag står i utsettelsens tegn. Vondt rundt øynene så jeg har tatt det med ro. Men jeg har da holdt sånn nogenlunde jevnt på måltidene, husket å drikke vann og trent styrke i 20 minutter. Ikveld skal vi ha asiatisk wok til middag. Gleder meg til det! Kjæresten er så flink til å lage mat :rødme:

Ellers ser jeg det debatteres om det i det hele tatt er mulig å si "Nei Takk" til kake i Norge uten å bli pepret med "du må da kunne unne deg noe godt" etc ... Supra tror jeg er inne på noe vesentlig; ved å si NEI bryter vi med den kollektive "Nå Skal Vi Kose Oss Dere" og folk blir usikre. Jeg elsker kake og slikt, men ikke hvordan kroppen føler seg dagen etter. Sambo og jeg har ikke hatt sukker i hus i over tre år, og vi liker det sånn. Vi finner annen mat å kose oss med.

Jeg har vennet meg til reaksjonene i de sosiale situajonene. Dvs før tok jeg debatten men i det siste har jeg funnet en annen strategi, dersom de maser ivei .. Da hender det nemlig at jeg tar et stykke på fatet og tar (kaaaanskje) en minimusebit av den og lar resten ligge. De blir fornøyd at jeg tok et stykke og da pleier også praten å stoppe. Men kaken blir jo liggende der. Ingen andre får den når jeg har tatt den ... Jeg håper det når inn til vertskapet for å si det sånn :)

Minner meg litt om da jeg var helt alkoholfri i ett par år. Samme maset. Og ofte ble det da diskusjoner rundt det at jeg ikke drakk lengre. :Gjesp: Da jeg ble skikkelig lei fylte jeg opp halvliterglasset med brus med ca samme farge ( dette var før jeg sluttet med sukker ) og siden ingen visste at det ikke var øl, kunne vi ha en normal prat igjen. :gjeiper: Ble bare såååååå lei maset!! -- at da tok jeg den. Jeg løy ikke om de spurte, selvfølgelig, men nå viftet jeg i det minste ikke med "et rødt flagg" som gjorde dem usikre ( eller hva det nå er som gjør at folk må blande seg inn i andres sunnere vaner ) --- så tok jeg heller den debatten i andre sammenhenger der jeg syntes det passet bedre.

Samme greiene har jeg seff gått gjennom etter at jeg ble veggies .. :Gjesp: .. men nå kan jeg gamet og gir F ... Jeg sier bare at jeg unner dem alt det de gjerne vil spise og drikke og har ingen formening om deres valg, da det er et personlig valg de har tatt ( og såsant de ikke spør meg direkte om hva jeg mener om kosthold). Og at jeg forventer samme respekt tilbake, men om jeg ikke får den er det helt greit det også. For dette føles rett for meg og jeg har det mye bedre enn før. Og så smiler jeg :) og stiller noen et spørsmål om noe annet :ler:

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis bare flere kunne tenke som oss. ;)

JA, ikke sant?! Alt ville blitt så mye bedre da :fnise:

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjolahopp!!

Igår løp jeg intervaller ute med kjæresten .. det var kos :rødme: Fint å kunne gjøre slike ting sammen.

Drakk også vannet mitt og hadde måltidene nogenlunde i sjakk. Men forspiste meg til middag :fnise:

Været er bra og skulle gjerne vært mer ute. Satser på å komme meg ut idag! :jepp:

Ha en fabelaktig søndag!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei!!

Det ble intervalltrening utendørs igjen igår :jepp: 15 minutter!

og 30 minutter styrketrening ( fordelt på en time ).

Det er så ålreight hver gang jeg gjør *noe* iallefall!!

Å spise jevnt og trutt gikk ikke så bra, ble så himla lei alarmen på mobilen min!! :kjefte::fnise: Får se om ikke jeg kan finne en mildere lyd... :ler:

Idag er en aktiv dag og jeg skal se hvor mye trening jeg kan få inn på morgenen, før det blir ut på veien og en lang dag med møter. Kommer sent hjem.

Ha en fabelaktig mandag!! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen!

Så flink du er! Utetrening, intervaller og styrketrening! Jeg er imponert!

Kjenner meg godt igjen i mye av det du skriver om kake-/alkohol-press. Fasinerende rett og slett! Jeg er nærmest avholds (uten noen spesiell grunn egentlig, synes bare ikke det er så veldig godt og ser da ikke behovet for å drikke bare for å drikke). Heldigvis har de fleste gitt opp maset der, men det har vært endel runder opp gjennom. Utrolig hvor god man blir til å argumentere etterhvert gitt :ler:

Ha en strålende mandag, og lykke til med jevnlige måltider og masse vanndrikking! Og ikke minst treningen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Utetrening, intervaller og styrketrening! Jeg er imponert!

[..]

Ha en strålende mandag, og lykke til med jevnlige måltider og masse vanndrikking! Og ikke minst treningen :jepp:

Tusen takk for oppmuntring og go'ord, Svanungen :klem:

Jeg rakk både intervall ( 15 min ) og grunnstyrkeøvelsene ( 15 min ) før det bar ut døra! :)

Har ikke vært sulten idag så det har bare blitt noen småmåltider og vann drakk jeg så lenge jeg hadde det :fnise: Men alt i alt ganske fornøyd igrunnen. :jepp:

Ikveld tenker jeg å legge meg tidlig, og se om jeg kan komme meg opp tidlig også, imorgen. Har lyst til å få unna en god hus/trening/frokost rutine til rimelig tid, slik at "selve dagen" kan begynne senest 09. Vi får se hva det blir til :popcorn:

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Her starter arbeidsdagen kl 7, så ikke så mange timene å ta av før den tid gitt :ler: Men får i det minste i meg litt mat, og begynner å fungere. Kunne nok startet litt senere, men da må jeg jo jobbe lenger på ettermiddagen. Og det er jo ikke moro :fnise:

Litt dårlig med vanndrikking her i dag, men ellers ganske fornøyd.

Stå på videre, fairygirl!

Veldig bra med gode rutiner! Og ser tickeren viser resultater :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...