Gjest megvel Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Hvorfor bytter de system på innlogging mellom hver gang jeg vil inn der? Nå må jeg visst bruke pinkoder fra skatteetaten (som jeg ikke vet hvor jeg har gjort hen), og ikke passordet jeg fikk fra lånekassen i fjor høst! Alt jeg ville var å se hvor mye jeg hadde igjen på lånet mitt jo! Bare litt oppgitt egentlig...
Gjest Gjest_Tiriltunge_* Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Lånekassen byttet innlogging i våres, til en innlogging som er mye sikrere enn den gamle (som bare var PIN-kode). MinID er en felles innloggingsløsning for det offentlige på nett, og regnes som mye sikrere enn ren PIN-kodeinnlogging. Lånekassen kan derfor nå legge ut mye mer informasjon på de personlige sidene nå enn de kunne før. MinID er forresten veldig enkelt, etter første gangen du logger på og får oppretta deg ditt eget passord!
Hinata Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Lånekassen byttet innlogging i våres, til en innlogging som er mye sikrere enn den gamle (som bare var PIN-kode). MinID er en felles innloggingsløsning for det offentlige på nett, og regnes som mye sikrere enn ren PIN-kodeinnlogging. Lånekassen kan derfor nå legge ut mye mer informasjon på de personlige sidene nå enn de kunne før. MinID er forresten veldig enkelt, etter første gangen du logger på og får oppretta deg ditt eget passord! Men du må ha dette passordet i tillegg til et av passordene på kortet som man har fått tilsendt i posten
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Lurer på hvorfor de ikke kan bruke BankID. Det hadde vært praktisk
Annikken Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Systemet de har nå er jo bra det. Du trenger bare passordet og telefonen din. Men det er helt umulig å bytte telefonnummer... da må du inn på sidene til MinID (de offentlige) og leite deg skakk. Har gjort dette to ganger siste året og skulle tro jeg husket det etter den første gangen, men systemet var så rotete at jeg måtte ringe en gang til... så det er eneste jeg har å utsette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå