Gå til innhold

Er det virkelig så ille i Dubai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=588442

Leser dette om VG og lurer på om noen har personlige erfaringer?! Er det virkelig så strengt ? Kan man virkelig bli buret inne for noe så vanlig som å ta bilder av hverandre, holde hverandre i hendene(forutsett at man ikke er gift)osv?

Vår bryllupsreise (engang lenger frem i tiden) går til Dubai. Det har alltid vært drømmen. Greit nok er vi gifte da og får lov til å holde hverandre i hendene. MEN etter en rask lesing i annonsen, er det ikke lov å ta bilder på offentlige steder, abv hverandre, kysse eller røre hverandre ute?

Bare litt nysgjerrig så hadde vært spennende å høre fra demsom faktisk har vært i Dubai

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke så ille. Kona og jeg har vært der et par ganger og vi har ikke hatt noen problemer. Jeg er i ferd med å ferdigstille mitt reisebrev fra Dubai og det kommer på hjemmesiden min om ikke altfor lenge. Hvis du vil kan jeg sende deg Word utkastet imellomtiden ;-)

• 2 uker senere...
Gjest Spirelill
Skrevet

Det er ikke såå ille. Det er restriktivt i den forstand at det er et muslimsk land som følger rimelig strenge lover. Men de fleste hoteller og andre turistpregede stedene er fritatt for denne lovgivningen. Det skulle i prinsippet ikke vært lov å servere alkohol der engang, noe det jo er nå. Men man skal kanskje respektere en del steder som er hellige for dem, og som ikke er typisk "vestlige" steder å dra. En fin regel kan være å dekke til skuldre og knær, og være litt måteholden.

Skrevet

Nei, i praksis er det ikke så ille. Aldri hørt om noen som har fått problemer med vanlig "holde i hånden", klemming/et lite kyss eller vanlig vestlig bekledning, men du bør definitivt spare de aller korteste skjørtene eller dypeste utringningene, samt råkliningen, til hotellrommet.

Skrevet

Spørsmålet er om du ønsker og tøye grensene eller respektere landets lover og kultur?

Gjest Gjest_Truls_*
Skrevet

Den største faren er vel knyttet til våpenlovene. De aller fleste mannfolk bærer våpen åpenlyst,og faren for at vådeskudd skal gå av er relativt stor.

Skrevet
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=588442

Leser dette om VG og lurer på om noen har personlige erfaringer?! Er det virkelig så strengt ? Kan man virkelig bli buret inne for noe så vanlig som å ta bilder av hverandre,

Vil bare kommentere denne her, det gjalt ikke bilder av hverandre, eller byens arkitektur eller sådan. Men det gjalt hvis du skulle ta bilde av fremede mennesker (i praksis lokalbefolkningen) så er det ganske vanlig i mange land at man ikke skal gjøre dette uten å spørre om lov først. Dog hvor sterkt fotoloven vil bli praktisert er en annen ting.

Men uansett en grei regel å ha i bakhodet uansett hvor man er, at man spørr hvis man vil ta bilde av noen av de lokale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...