Gjest Gjest_blondie_* Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 jeg skulle gå i fra mørkt til lyst igjen... selvsagt ikke en bra overgang... håret mitt er hvitt noen steder, orange noen steder å gult.... hva skal jeg gjøre.... for å bedre dette... vil være skikkelig blond bare ikke gul orange
Rumohra Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Å dra til frisør og få det gjort ordentlig, er det beste rådet jeg kan gi deg!
Gjest Heidie Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Helt enig Gå til frisøren! Be frisøren stripe det i en mørk blond farge, slik at du får litt fargespill og det oransje blir dempet.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Silvershampoo på stedene der det er mørkere. sitt med det i håret en stund før du vasker ut. Gjør det flere ganger.
lenamadde Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 Ojda.. Dette har jeg selv opplevd, når jeg skulle gå fra brun til blond igjen. Utrolig slitasje på håret, så anbefaler at du kun prøver å ha mest mulig en farge på håret og ikke skifte så ofte. Jeg vet hvertfall om en vidunder-balsam som funker kjempebra mot gulhet/oransjhet på bleika hår. Du burde kjøpe deg "RedKen Blonde Glam"-serien med shampo og balsam. Det er en lila-shampoo som gjør underverker ! Jeg sverger hvertfall til denne når jeg synes håret har litt gulskjær eller mangler glans. Den er utrolig super. Litt dyr, men du trenger ikke bruke den så ofte. Bruk den helt til du har oppnådd resultatet du vil ha(Ikke ha den i altfor lenge mange ganger, da håret kan bli sølvfarget eller rosa..) Håper det ordner seg for deg, hår er viktig ! Lykke til! (:
Pjukset Skrevet 28. november 2009 #6 Skrevet 28. november 2009 Hvis du ikke går til frisøren, ta en glansvask som er askeblondt. Dette er en kald farge som tar vekk gulskjær. Glansvask sliter ikke så på håret, og den er mye mer holdbar enn man tror. Veldig greit som kriseløsning inntil håret får hentet seg inn igjen.
Gjest Heidie Skrevet 28. november 2009 #7 Skrevet 28. november 2009 Og etter du har har stripet håret slik at du får litt fargespill, så kjøp Redken Blonde Glam slik lenamadde her foreslår. Redken Blonde Glam Color Enhancer Treatment - Perfect Platinum http://www.feelunique.com/p/Redken-BG-Perf...-Treatment.html Demper virkelig oransjefargen, og fremhever fargespillet i håret. Denne er skikkelig bra Jeg har ikke prøvd Platinum da, men jeg har prøvd den som heter Rich Vanilla, som gjør håret mer gyllent, og den forvandlet mitt litt gråe hår (frisøren brukte vel for lite rødfarge i stripeblandingen, så grått og kjipt ut) til gyllent og fint hår
DDuck Skrevet 28. november 2009 #8 Skrevet 28. november 2009 Hvis du ikke går til frisøren, ta en glansvask som er askeblondt. Dette er en kald farge som tar vekk gulskjær. Glansvask sliter ikke så på håret, og den er mye mer holdbar enn man tror. Veldig greit som kriseløsning inntil håret får hentet seg inn igjen. Det vil jeg ikke anbefale. Da vil områdene som er lyse nok få grønnskjær.. Heller litt orange enn grønt eller? Prøv heller med lilla sjampoene kun i de områdene av håret der det er verst. Kjører du på på det lyseste vil det for kunne bli lilla/grå skjær i det... Lykke til!
Pjukset Skrevet 28. november 2009 #9 Skrevet 28. november 2009 Det vil jeg ikke anbefale. Da vil områdene som er lyse nok få grønnskjær.. Heller litt orange enn grønt eller? Ikke hvis hun velger en variant av ask som ikke er for mørk. Dessuten er vel ikke dette noe problem når håret i utgangspunktet er orange, varme rødtoner brukes jo til å forfarge hår nettopp for å unngå grønnskjær?
DDuck Skrevet 28. november 2009 #10 Skrevet 28. november 2009 Nå sier hun jo at det er hvitt noen steder og da er aske-farger uansett mørkhetsgrad ikke noe særlig lurt..
Pjukset Skrevet 28. november 2009 #11 Skrevet 28. november 2009 Nå sier hun jo at det er hvitt noen steder og da er aske-farger uansett mørkhetsgrad ikke noe særlig lurt.. Ah, jeg hang meg opp i orange. Uansett, mitt hår var også et kaos av hvitt og gult, og jeg farget det askeblondt (glansvask). Gikk som smurt..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. november 2009 #12 Skrevet 28. november 2009 gå til en frisør me en gang, jeg har akkurat vert gjennom dette. skulle gjøre alt hjemme, mn brukte utrolig mye penger og håret mitt er enomrt slitt. gå til frisøren er det eneste tipset mitt og hør på dem.
Gjest Gjest_Jeanette_* Skrevet 29. desember 2009 #13 Skrevet 29. desember 2009 Opplevde dette for ikke så lenge siden. skulle stripe håret mitt og det ble ganske gult. jeg fikk mamma til å dra på cubus og kjøpte loreal recital preference (ekstra lys askeblond), vasket det godt i en lilla sjampoo jeg har kjøpt hos frisøren og håret mitt ble kjempe fint etterpå. De stripene som ble hvite ble hvite og fikk kjempe fint spill i håret, det gule ble helt borte. Seinere har jeg bare farget håret mitt med loreal recital preference (ekstra lys askeblond "stocholm") og håret mitt er kjempe flott nå. Anbefales Eller som Pjukset sier, glansvask. Sliter ikke på håret i det hele tatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå